Publicat: 7 Decembrie, 2012 - 12:12

În doar câteva saptamâni, pe fondul unei atenţii crescute din partea mass media, awareness-ul evenimentului Black Friday a crescut de două ori şi jumătate, până la 69,8% din populaţie, conform unui studiu realizat de compania de cercetare Daedalus Millward Brown. 11,1% dintre românii care au aflat despre acest eveniment au cumparat ceva în weekendul 23-25 noiembrie.

Studiul, realizat între 4 si 6 decembrie 2012, a investigat comportamentul de cumparare al românilor cu ocazia Black Friday si a măsurat întreaga piată de retail din România.
Rezultatele studiului post-Black Friday au indicat o crestere accelerată a procentului românilor familiarizati cu acest eveniment - în mai putin de 20 zile, acesta a sărit de la 27,2% la 69,8%. Dintre cei care au auzit despre Black Friday, 11,1% au spus ca au cumparat ceva de la retailerii care au avut promotii în weekendul 23-25 noiembrie.
Conform studiului, 38,1% dintre cumpărători au ales de Black Friday să cumpere online.
Cei mai multi români s-au folosit de reducerile de Black Friday pentru a-si completa sau înlocui produsele electrocasnice din gospodărie : 44,4% din achizitiile de Black Friday au reprezentat produse din această categorie.
Pe locul doi si trei în preferintele românilor s-au plasat tot produse din electroIT: segmentul IT&C (în care au fost incluse laptopurile, telefoanele sau tabletele) a reprezentat 30% din achizitii, în timp ce electronicele (televizoare, aparatură foto-video etc.) au reprezentat alte 24,3% dintre cumpărături.
De Black Friday, românii au optat si pentru alte categorii de produse - segmentele de fashion, cosmetic sau food au atras 23,2% dintre cumpărături . Jucăriile au reprezentat 2,4% din achizitii în timp ce doar 2% dintre români au optat pentru produsele de bricolaj.
Studiul a fost realizat pe un esantion reprezentativ de 2000 de respondenti din mediul urban si rural, cu vârste cuprinse între 18 si 50 de ani. Eroarea de esantionare a studiului este de +/-2,2%.
Din ce magazine au ales românii sa-si faca cumparaturile de Black Friday
1. eMAG.ro - 21,1%
2. Flanco - 18,4%
3. Altex+Mediagalaxy - 12,3%
4. Domo - 9,4%
5. Carrefour - 8,6%
6. Metro - 2,8%
7. evomag.ro - 2,2%
8. PCGarage.ro -1,6%
9. Kaufland - 1%
10.Azerty.ro, Clickshop.ro, Cel.ro - 0,6%
Despre Daedalus Millward Brown
Parte a grupului Daedalus, care are peste 15 ani de activitate in Romania, Daedalus Millward Brown este in topul companiilor de cercetare de marketing din Romania, fiind cea mai mare companie de profil cu capital integral romanesc. Printre cele mai importante produse de research oferite de Daedalus Millward Brown se numara Link™, IdeaBlog™ si BrandDynamics™, precum si accesul la cel mai mare panel de respondenti online din Romania. Printre clientii Daedalus Millward Brown se numara principalii jucatori din industria bunurilor de larg consum, telecom, servicii financiare si servicii financiar-bancare. Daedalus Millward Brown este membra a retelei globale Millward Brown, care are 82 de locatii in 52 de tari, fiind unul din liderii cercetarii de marketing si expert in cercetari legate de advertising, comunicare de marketing, media si brand equity