Publicat: 20 Decembrie, 2019 - 09:52

Potrivit Agentiei Internationale pentru Transport Aerian (IATA), AIR KORYO, linia aeriana nationala a Coreei de Nord, corespunde standardelor europene de siguranta a zborului.
Air Koryo a trecut Auditul de siguranță operațională al IATA (IOSA), fapt care o face sa apara în registrul IATO si al Organizatiei Internationala a Aviatiei Civile (ICAO) ca o companie aeriană „sigură”. Cu toate acestea, Uniunea Europeana a interzis operațiunile companiei aeriene către orice țară membră a UE. 

Programul de audit al siguranței operaționale (IOSA) al IATA este recunoscut ca un standard global în ceea ce privește siguranța companiilor aeriene și eficiența lor operațională. Este o condiție prealabilă a apartenenței la IATA, dar merge mult mai departe de atât. Potrivit IATA., aproximativ 32% dintre companiile aeriene din registrul IOSA nu sunt neaparat membre IATA, demonstrând importanța acestui standard chiar și în afara sistemului.

Lista UE de siguranță aeriană este descrisă ca fiind o listă de transportatori aerieni din țări din afara UE care nu respectă standardul internațional de siguranță. În unele cazuri, toate companiile aeriene dintr-o anumită țară vor fi plasate pe lista neagră, deoarece se consideră că au o supraveghere insuficientă din partea autorităților de reglementare locale (cazul unor tari africane) sau, de asemenea, din pure ratiuni subiectiv-politice. 

În prezent, 109 companii aeriene din 15 state sunt interzise in spatiul UE, în conformitate cu această regulă. La fel ca și națiunile interzise, un număr de operatori individuali sunt fie interzisi, fie au condiții speciale impuse operațiunilor lor. Companiile aeriene de pe lista includ: Air Zimbabwe, Iran Aseman Airlines și, desigur, Air Koryo. 

Daca ar fi sa ne luam stric dupa calitatea si siguranta aeronavelor din flota, Air Koryo nu ar trebui sa fie deloc interzisa. În teorie, este permis să își opereze cele două aeronave moderne Tupolev Tu-204 în UE, având drepturi de zbor in acest sens din martie 2010. Cu toate acestea, restul flotei sale este interzis. De fapt, Air Koryo nu este singura linie aeriana care se afla în acest situatie. Iran Asseman Airlines, Iran Air și Air Zimbabwe sunt certificate în conformitate cu IOSA, dar sunt interzise de UE. 

Deocamdată, Air Koryo nu va zbura către State UE, dar asta nu înseamnă ca este nesigura pentru operațiuni in spatiul european. 

Autor: Ciprian POP

 

Tag-uri Institutii: