Alexandru Ruşi: Iată 13 minerale pentru sănătatea noastră!

Aşadar, mineralele au fost, sunt şi vor fi esenţiale pentru formarea, dezvoltarea, menţinerea şi dezvoltarea corpului omenesc. Ele asigură elementele de bază în temeiul cărora se formează şi se dezvoltă sistemul osos, contribuie fundamental la buna funcţionalitate a diverselor organe interne, etc. Aceste minerale sunt: Calciul, Clorul, Fosforul, Magneziul, Potasiul, Sodiul, Cromul, Fierul, Florul, Cuprul, Seleniul şi Zincul!

CALCIUL
Facilitează dezvoltarea şi protejarea sistemului osos şi ajută în coagularea sângelui. Se găseşte în: lapte şi produse lactate, legume, alune şi miere. Carenţele pot provoca: rahitism la copii, osteoporoză la adulţi.

CLORUL
Formează secreţia de suc gastric, care declanşează digestia în stomac şi contribuie la buna funcţionare a ficatului. Se găseşte în: sarea de masă, legume, măsline. Carenţele pot provoca: apatie, anorexie.

FOSFORUL
Este necesar pentru structura oaselor şi a dinţilor, asigură energia şi vigoarea organismului. Este esenţial pentru buna funcţionare a rinichilor.
Se găseşte în: brânză, ouă, peşte, băuturi răcoritoare. Carenţele pot provoca: slăbiciune, rahitism, anorexie.

MAGNEZIUL
Este vital pentru inimă, sistemul nervos şi cel muscular. Se găseşte în: fructe uscate, nuci, ciocolată, cereale integrale şi legume cu frunze verzi. Carenţele pot provoca: anorexie, vărsături, creşterea contractilităţii musculare.
 
POTASIUL
Asigură o gândire clară prin alimentarea creierului cu oxigen. Se găseşte în: banane, cartofi, citrice, roşii, pepene galben. Carenţele pot provoca: hipoglicemie, crampe, apetit scăzut, bătăi neregulate ale inimii, convulsii.

SODIUL
Contribuie la buna funcţionare a sistemului nervos şi a celui muscular. Se găseşte în: sare de masă, morcovi, sfeclă, ridichi. Carenţele pot provoca: anorexie, greaţă şi uneori vomă.

CROMUL
Ajută la scăderea tensiunii arteriale, preintâmpinând hipertensiunea. Se găseşte în: germeni de grâu, ceai negru, drojdie, scoici, carne de pui, banane, spanac, cartofi. Carenţele pot provoca: diabet zaharat, retard de creştere la copii.

FIERUL
Ajută în procesul de creştere, vindecă şi previne anemiile cauzate de carenţele de fier. Se găseşte în: carne şi peşte, ficat de porc, fasole, ciocolată, cereale integrale, leguminoase, legume.
Carenţele pot provoca: anemie şi lipsă de oxigenare a ţesutului.

FLORUL
Întăreşte oasele şi reduce frecvenţa cariilor dentare.
Se găseşte în: cacao, apă, ouă, ceai negru. Carenţele pot provoca: carii dentare.

IODUL
Este esenţială pentru crearea de hormoni tiroidieni şiajută la arderea excesului de grăsimi. În plus, asigura sănătatea părului, a unghiilor, a pielii şi a dinţilor. Se găseşte în: ouă, lapte, fructe de mare, sare iodată. Carenţele pot provoca: boli tiroidiene.
 
CUPRUL
Antioxidant puternic, asigură absorbţia fierului în organism şi are efect energizant. Se găseşte în: cacao, mazăre, alimente de origine marină. Carenţele pot provoca: anemie, edeme, defecte de conformaţie osoasă.

SELENIUL
Ajută la menţinerea elasticitatii ţesuturilor, e un antioxidant puternic şi e implicat în producţia de hormoni tiroidieni. Se găseşte în: carne, peşte, ouă.
Carenţele pot provoca: probleme la nivelul articulaţiilor, pierderea prematură a vitalităţii.

ZINCUL
Accelerează procesul de vindecare a rănilor interne şi externe, fiind un antioxidant puternic. Se găseşte în: în aproape toate alimentele de origine animală, alimente de origine marină. Carenţele pot provoca: scăderea imunităţii şi căderea părului.
 

 

 

domeniu: 
categorie: