Ce au cumpărat online românii, înainte de Crăciun: cadouri-cupoane şi vacanţe

Românii au comandat şi plătit online înainte de Crăciun cadouri de pe site-urile de reduceri, bilete de avion şi vacanţe de ultimă oră, diverse servicii şi bilete la concerte sau spectacole.

Astfel, potrivit unui raport ePayment, în perioada 1-25 Decembrie 2011, românii au achiziţionat online predominant cupoane de pe site-urile de reduceri (19% din totalul tranzacţiilor), bilete de avion şi vacanţe (18% din totalul tranzacţiilor).
Pe locurile următoare în top se clasifică serviciile (8%) şi produsele din categoria divertisment (bilete la spectacole) cu o pondere de 4%.
Totodată, în perioada 1-25 Decembrie 2011 numărul tranzacţiilor a crescut faţă de intervalul de timp similar din 2010 cu aproape 18%, deşi tendinţa de a cumpăra mai mult online în noiembrie decât în luna decembrie s-a menţinut şi în acest an.
În ansamblu, de la an la an se observă o tendinţă de creştere a numărului de cumpărători care aleg să achiziţioneze online cadourile de Crăciun pentru cei dragi, tendinţă reflectată atât de volumele tranzacţionate, cât şi de numărul comenzilor efectuate. Cumpărătorii înţeleg acum avantajele achiziţionării şi plăţii online: rapiditate, confort, ofertă variată de produse, preţuri de multe ori mai mici.
“Internetul nu poate înlocui sentimentul de goană după cadouri, aşa cum îl poate resimţi oricine a fost la cumpărături în magazinele tradiţionale, înainte de Sărbători, dar este, cu certitudine, un mediu unde poţi găsi mai multe produse în acelaşi loc, unele fiind prezente doar online şi unde scapi sigur de aglomeraţie. Mai mult, poţi să joci liniştit rolul de Moş Crăciun secret pentru familie şi prieteni, informaţiile despre produsele cumpărate fiind cunoscute doar de tine şi magazinul online”, spune Mihai Manoliu, Sales Manager ePayment.
De altfel, în zilele de decembrie, şi în multe cazuri chiar din noiembrie, tot mai mulţi români au preferat să îşi cumpere cadourile online, fie că a fost vorba de vacanţe, cadouri cu reducere sau cadouri exclusiviste.
“În ianuarie vom observa, dacă ne raportăm la anii trecui, un salt faţă de luna decembrie căci începe perioada de reduceri iar o parte dintre români îşi comandă online vacanţele la ski”, adaugă Mihai Manoliu, Sales Manager ePayment.
Cea mai scumpă vacanţă plătită online în luna decembrie, prin ePayment, s-a ridicat la aproape 8000 de euro, iar printre cele mai scumpe cadouri de Crăciun comandate online s-au numărat un inel cu diamante în valoare de aproape 2000 de euro şi o rochie de seară de 1500 de euro.
ePayment este furnizor de solutii de plata online integrate, parte a grupului international PayU, detinut de Naspers Ltd, al doilea jucator in eCommerce la nivel global.
PayU desfasoara operatiuni de integrare plati online in Polonia, Cehia, Romania si Ungaria, procesand in 2010 un numar de 31 milioane de tranzactii in valoare de peste 800 milioane de euro. In Romania, ePayment este lider pe piata de plati online, cu peste 2 milioane de tranzactii procesate in 2010 in valoare de 121 milioane de euro si o cota de 90% din volumul total al tranzactiilor derulate prin Romcard. Pentru 2011, ePayment estimeaza un volum de tranzactii derulat prin magazinele care au implementata solutia ePayment de peste 160 milioane de euro.
Compania dezvolta solutia integrata de plati online ePaymentŸ, dedicata companiilor care detin sau doresc sa isi deschida o afacere online in Romania sau in tarile in care activeaza grupul PayU.
domeniu: 
categorie: