Ţările europene sărbătoresc aniversarea a 20 de ani de la înfiiţarea numărului 112

11 Februarie 2011 marchează Ziua Europeană 112 şi aniversarea a 20 de ani de la decizia de a crea numărul european de urgenţă 112. Acest număr este comun pentru toate cele 27 de ţări ale Uniunii Europene şi este utilizat pentru a contacta gratuit serviciile de urgenţă.

Deşi există zeci de numere de urgenţă în cadrul Uniunii Europene, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit pentru a contacta serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară din UE. Din păcate, la 20 de ani după crearea sa, încă 3 din 4 europeni nu cunosc că 112 este numărul de urgenţă disponibil la nivel european.

"112 este un serviciu pentru toţi cetăţenii europeni: este într-adevăr păcat că ei nu sunt conştienţi de acest aspect. Toţi împreună, trebuie să reuşim în a face acest număr cunoscut de către fiecare cetăţean european ", a comentat Emmanuel Paul, presedintele Fundatiei 112, fundaţie cu sediul la Bruxelles dedicată promovării numărului european de urgenţă.
          
Cu ocazia Zilei Europene 112 şi a aniversării a 20 de ani de la decizia înfiinţare a numărului 112, ţările europene organizează diferite acţiuni cu scopul de a promova numărul 112. În unele oraşe europene se vor forma "lanţuri umane 112", în timp ce în altele se vor decora monumente celebre.
         
Cu prilejul Zilei Europene a Numărului Unic, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale organizează în toate Dispeceratele 112 din România vizite ale elevilor. Copiilor le vor fi explicate importanţa şi utilitatea Numărului Unic European de Urgenţă 112 şi modul corect de apelare. Elevii vor primi materiale educative şi de informare referitoare la numărul 112.
          
Cu această ocazie, Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, Gl. lt. Ing. Marcel Opriş a declarat : “20 de ani de la înfiinţarea Numărului Unic de Urgenţe 112 reprezintă o foarte bună ocazie de a analiza ceea ce am făcut până acum şi de a ne recalibra eforturile pentru a oferi cetăţenilor, şi în continuare, servicii la cele mai înalte standarde profesionale şi de cea mai bună calitate.”

În România, darea în exploatare a centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă, a început cu Bucureştiul, în iunie 2004, şi s-a încheiat cu judeţul Tulcea, în martie 2005. În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional la nivelul întregii ţării.
        
Numărul unic pentru apeluri de urgenţă trebuie folosit atunci cînd este necesară intervenţia agenţiilor specializate de intervenţie, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.
        
Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil în România şi întreaga Uniune Europeană.

domeniu: 
categorie: