Publicat: 20 Februarie, 2017 - 19:05

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) atenţionează agricultorii din România care solicită subvenţii în campania 2017 asupra unor aspecte importante în procesul de completare a cererii unice.

În campania 2017, completarea declaraţiei de suprafaţă se realizează electronic, folosind aplicaţia IPA-Online la adresa: http://lpis.apia.org.ro/. Potrivit APIA, agricultorii pot accesa această aplicaţie folosind contul personal de utilizator ID-ul unic de înregistrare şi parola codul numeric personal la prima logare în sistem (în cazul în care utilizatorul nu a modificat deja anul trecut parola alocată). Aceste date sunt confidenţiale şi de aceea, APIA atrage atenţia utilizatorilor că nu trebuie înstrăinate.

Pentru recuperarea parolei în situaţia în care a fost uitată, trebuie completată adresa de e-mail a fermierului din datele de identificare din registrul fermierilor. Prin accesarea link-ului ”Resetare parolă din interfaţa aplicaţiei, aceasta va fi schimbată şi transmisă la adresa de e-mail a fermierului.

„În situaţia în care întâmpinaţi probleme la accesare, solicitaţi APIA să vă furnizeze parola. Parola va fi comunicată numai la sediul APIA la care s-a facut înregistrarea ca fermier.Atenţie la mesajele de avertizare pe care le afişează programul IPA-Online în raportul ”Controlul parcelelor digitizate”! Finalizarea și închiderea cererii unice de plată în IPA-Online se face în prezenţa funcţionarului APIA responsabil cu primirea cererii dumneavoastră, după verificarea acesteia și a mesajelor din controlul parcelelor digitizate, și corectarea eventualelor probleme semnalate de către sistemul informatic. Finalizarea cererii unice de plată în IPA-Online trebuie să se facă în prezenţa funcţionarului APIA responsabil cu primirea cererii dumneavoastră, nu înainte de a vă asigura că datele aferente schemelor de plată pentru sectorul zootehnic (dacă veţi solicita şi sprijin pentru sector zootehnic) au fost operate în sistemul informatic pe baza listelor de animale/documentelor de identificare/documentelor de mişcare prezentate de către dumneavoastra”, mai explică funcţionarii APIA, conform http://www.paginadeagricultura.ro.

Prin Ordinul MADR nr.18 din 3 februarie 2017 s-a stabilit modalitatea de coordonare a
implementării schemelor de plăți directe şi a ajutoarelor naționale tranzitorii care se
aplică în agricultură la nivelul MADR şi al APIA, astfel:
o 1 martie - 15 mai 2017, sesiunea de depunere/primire cereri unice
o 1 iunie – 1 iulie 2017, efectuarea controlului administrativ, inclusiv controlul
preliminar al cererilor unice de plată, eșantionarea acestora și transmiterea
eșantioanelor
o 1 iulie – 1 octombrie 2017, controlul la fața locului, pentru cererile unice de
plată eșantionate la controlul în teren
o 15 octombrie 2017, plata avansului pentru campania 2017
o 1 decembrie 2017 – 31 martie 2018, plata regulară a subvențiilor aferente
anului de cerere 2017
De asemenea, se află în elaborare ordinul pentru formularul de cerere aferent campaniei
2017, astfel încât toți fermierii din baza de date a APIA să primească invitații pentru a
depune cererile de plată cu respectarea perioadei de depunere a acestora, respectiv
1 martie -15 mai 2017.