Publicat: 1 Decembrie, 2016 - 11:38

În Piaţa Arcului de Triumf îşi va face apariţia, în curând, Blocul de paradă al tehnicii militare.

Blocul de Paradă este comandat de generalul de brigadă Gheorghiţă Vlad, comandantul Centrului de Instruire pentru Luptă al Forţelor Terestre "Getica"  din Cincu.
Generalul de brigadă Gheorghiţă Vlad este absolvent al Universităţii Naţionale de Apărare “Carol I” şi al Colegiului de Război al Forţelor Terestre ale SUA. A urmat toate treptele carierei militare de la funcţia de comandant de pluton până la cea de comandant de brigadă. În anul 2007 a fost ofiţer de stat major în Comandamentul Multinaţional al Forţei Întrunite al operaţiei „Iraqi Freedom”. La revenirea în ţară, generalul de brigadă Gheorghiţă Vlad a primit responsabilităţi în cadrul Componentei Operaţionale Terestre din Statul Major al Forţelor Terestre. În 2014, a fost numit la comanda Brigăzii 1 Mecanizată „Argedava”, iar din august anul acesta, generalul de brigadă Gheorghiţă Vlad a preluat conducerea Centrului de Instruire pentru Luptă al Forţelor Terestre "Getica"  din Cincu.
Defilează detaşamentele de tehnică din dotarea Forţelor Terestre
URO VAMTAC

Primul modul este format din 8 vehicule URO VAMTAC. Autovehiculul blindat pentru operaţii speciale URO VAMTAC este un mijloc modern de luptă mobil, intrat în înzestrarea Forţelor Terestre în anul 2007.
Face parte din familia de autovehicule militare de clasă medie care, în variantă blindată, este o opţiune foarte potrivită pentru îndeplinirea misiunilor, atât în teatrele de operaţii, cât şi în ţară pentru executarea de misiuni independente în condiţii de izolare şi în medii ostile şi pentru a asigura transportul trupelor în condiţii optime. Fiabil, robust, uşor şi rapid, special conceput şi foarte eficient în zone microclimatice foarte calde, autovehiculul blindat URO VAMTAC este uşor de folosit în teren accidentat. URO VAMTAC are o putere de foc sporită: pe el se poate monta o mitralieră, o instalaţie de lansare de rachete antitanc şi un aruncător de grenade antitanc. În acest autovehicul pot fi transportaţi patru militari echipaţi pentru luptă. Are montat echipament modern de comunicaţii, cu salt de frecvenţă.
Autovehiculul blindat pentru operaţii speciale URO VAMTAC beneficiază de o uşoară protecţie balistică, datorită formei plane şi cu îmbinări rectilinii a caroseriei. Acesta poate fi paraşutat fără demontarea unor elemente de caroserie.

PIRANHA

Al doilea bloc de paradă este reprezentat de 10 transportoare de trupe PIRANHA. Transportorul blindat de trupe Piranha III C este un autovehicul de luptă blindat pe roţi, care a intrat în dotarea batalioanelor de infanterie din Forţele Terestre. 
Piranha III C are un design deosebit, o protecţie balistică variabilă crescută, blindaj performant, fiind dotat cu kituri de protecţie împotriva minelor şi a armelor chimice, radiologice, bacteriologice şi nucleare. Cu o greutate de 17 tone şi echipat cu un motor puternic tip Caterpilar, autovehiculul asigură transportul şi protecţia unui echipaj format din nouă militari. Se poate deplasa cu uşurinţă în orice tip de teren, poate atinge o viteză de 105 km/h pe şosea şi poate traversa, cu uşurinţă, cursuri de apă prin plutire. Transportorul este dotat cu o mitralieră calibrul 12.7 mm, integrată într-o staţie armată telecomandată, care permite executarea şi conducerea focului din interiorul transportorului. Mitraliera are o bătaie maximă de 7000 m.
Totodată, autovehiculul beneficiază de un sistem de vedere cu cameră termală, modernă, care asigură imagini de înaltă calitate şi o vizibilitate foarte bună.
Transportoarele blindate de trupe Piranha III C se află în dotarea Batalionului 26 Infanterie „Neagoe Basarab” şi sunt folosite la toate exerciţiile executate de către Brigada 2 Infanterie Rovine. Ultimul exerciţiu la care au fost întrebuinţate a fost  SCORPIONS FURY-16, care a avut loc, în această toamnă, la Centrul de Instruire pentru Luptă al Forţelor Terestre din Cincu.

ZIMBRU

Următoarea coloană care trece prin faţa tribunei oficiale este formată din 10 transportoare amfibii blindate B 33 Zimbru.
    T.A.B. B 33 Zimbru este un autovehicul de luptă blindat, amfibiu, cu un echipaj format din 10 militari cărora le asigură transportul protejat: mecanicul conductor, trăgătorul din turelă, comandantul vehiculului şi cei 7 soldaţi echipaţi de luptă. 
    Caracteristicile tehnico-tactice îl recomandă ca o maşină de luptă fiabilă fapt dovedit în teatrele de operaţii unde a fost folosit de către batalioanele de infanterie din Forţele Terestre.
    Transportorul amfibiu blindat B 33 Zimbru este înzestrat cu o mitralieră cal. 14,5 mm (bătaie maximă 7 000 m) şi o mitralieră cal. 7,62 mm (bătaie maximă 3 800 m). Are, de asemenea, un sistem de lansare a grenadelor fumigene compus din 6 instalaţii ce ajută la mascarea acestuia. Posedă şi un sistem de protecţie contra armelor de distrugere în masă. 
Transportorul are o masă de luptă de 14 tone şi este propulsat de un motor diesel de 280 de cai putere. Viteza maximă pe şosea este de aproximativ 85 km/h, iar autonomia este de 700 de kilometri. Transportorul blindat este amfibiu, fiind propulsat cu ajutorul unui hidrojet aflat în spatele carcasei. Viteza maximă de deplasare pe apă este de 9 km/h. Vehiculul dispune de un troliu instalat în partea din faţă pentru auto-scoatere. B33 Zimbru poate fi transportat cu avioane tip AN-22, IL-76 şi Hercules C-130.
Blindajul este din plăci de oţel care asigură protecţie împotriva schijelor, gloanţelor de calibru 12,7 mm (trase de la 100 de metri) în partea frontală şi gloanţelor de calibru 7,62 mm (trase de la 20 de metri) pentru restul vehiculului. Carcasa este etanşeizată împotriva prafului şi apei. 

MLI 84 M 

Defilează acum maşina de luptă a infanteriei 84 M – „Jderul”, autovehicul de luptă blindat, amfibiu, pe şenile, care asigură transportul protejat al grupei de infanterie şi ducerea luptei de către aceasta. Nimiceşte inamicul şi angajează lupta cu vehiculele blindate ale acestuia. De asemenea, contribuie la combaterea ţintelor aeriene şi executarea de lovituri în dispozitivul advers. Poate executa misiuni specifice vânătorilor de munte. 
Maşina de luptă a infanteriei 84 M – „Jderul” are mare putere de foc având în înzestrare  un tun de calibru 25 mm., un sistem  Rachete Antitanc Dirijate, o mitralieră cal. 7,62 mm şi o mitralieră antiaeriană cal.12,7 mm. Este echipată cu aparatură performantă de vedere şi conducere pe timp de noapte permiţând executarea de misiuni în condiţii de timp nefavorabil. Maşina este prevăzută cu echipament de stingere automată a incendiului din camera energetică şi acţionare manuală în camera de luptă şi a desantului. De asemenea, este dotată cu instalaţie de fumizare termică pentru obţinerea de perdele de fum pentru mascare.
Maşinile de luptă ale infanteriei, care se află în dotarea Brigăzii 282 Infanterie Mecanizată "Unirea Principatelor" şi Brigăzii 9 Mecanizate ”Mărăşeşti”, au îndeplinit cu succes misiunile încredinţate atât în ţară, cât şi în străinătate.

TR 85 M 1

    Maşinile de luptă ale infanteriei 84 M – „Jderul”sunt urmate de tancurile TR 85 M 1 „Bizonul”.
Tancul Românesc model 1985 este un tanc proiectat în România, iar varianta modernizată TR-85M1 “Bizonul” este compatibilă standardelor NATO.
    În urma modernizărilor, tancul “Bizonul” oferă un grad ridicat de putere de foc, protecţie a forţei şi manevrabilitate în câmpul tactic, atât în ceea ce priveşte deplasarea pe timp de zi, cât şi capabilităţile de deplasare pe timp de noapte.
Modernizările aduse acestui tanc au avut ca obiect şi fiabilizarea agregatului energetic şi a sistemului de frânare, precum şi instalaţia de transmisiuni.
 Acest tip de tanc este de categorie mijlocie, având în compunere un echipaj format din 4 militari. 
    Dotat cu un motor foarte puternic, tancul românesc dezvoltă o viteză maximă pe şosea de 60 km/h, iar pe un teren uscat, fără denivelări, de 40 km/h. Panta maximă de urcare este de 32, putând traversa şanţuri cu o lăţime de 2,8 m şi ziduri de 1 m înălţime. Pe timpul îndeplinirii misiunilor de luptă, tancul poate trece cursuri de apă cu o lăţime maximă de 700 m şi o adâncime de 5 m.
    Ca armament, Tancul TR 85 M1 „Bizonul” este dotat cu un tun calibru 100 mm,  semiautomat, mecanic, cu ţeavă ghintuită, ale cărui proiectile pot fi perforante, cumulative sau explozive. Bătaia maximă este de aproximativ 14,6 km.
    De asemenea, tancul mai este dotat cu 2 mitraliere, calibru 12,7 mm, cu o bătaie maximă de 7000 m, şi calibru 7,62 mm cu o bătaie maximă de 3800 m.

GEPARD

    Va defila prin faţa dumneavoastră, GEPARD-ul, un sistem de artilerie antiaeriană blindat, autonom, autopropulsat, cu mobilitate ridicată, care poate executa misiuni de luptă în orice condiţii meteorologice, ziua şi noaptea.
    Misiunea sa tactică este angajarea luptei împotriva avioanelor şi elicopterelor care atacă prin surprindere, la joasă înălţime, cât şi împotriva blindatelor. Datorită mobilităţii ridicate şi timpului foarte scurt de reacţie, acest sistem poate asigura protecţia în câmpul de luptă, în special a unităţilor blindate.
    Turela conţine armamentul, care constă în două tunuri automate de calibrul 35 mm, fiecare având o cadenţă de tragere de 550 de lovituri pe minut şi două radare, unul de cercetare şi unul de urmărire.
    Radarul de cercetare are o rază de acţiune de 15 kilometri şi poate funcţiona din mişcare, datele fiind actualizate în fiecare secundă. Recunoaşterea amicului/inamicului se realizează automat prin radarul de urmărire care transmite datele referitoare la ţintă sistemului de conducere a focului orientând automat armamentul din dotare spre ţintă.
    Complexul antiaerian GEPARD este din punct de vederea al performanţelor mobilităţii, al puterii de foc şi al preciziei, superior multor sisteme similare realizate pe plan mondial.
    
PUNCT DE COMANDĂ MOBIL, MEDEVAC şi TAHEVAC

Defilează acum punctul de comandă mobil pe şasiul maşinii de luptă a infanteriei 84 M. Acesta este dotat cu tehnică modernă de comunicaţii ce permite realizarea comenzii și controlului în mod integrat. 
Echipamentele aflate la bordul acestuia permit vizualizarea în timp real a tuturor maşinilor de luptă ale infanteriei aflate în câmpul tactic şi conducerea lor, prin transmiterea ordinelor de luptă, în timp real, secretizat, prin mijloacele de transmisiuni din dotare.
Punctului de comandă îi urmează maşina blindată pentru evacuare medicală MEDEVAC. Aceasta este dotată cu tărgi pliante standard, instalaţie de oxigen, defibrilator, kituri de resuscitare rapidă şi de prim ajutor. Aceasta transportă în siguranţă răniţii la punctele medicale din spatele frontului, personalul sanitar aflat la bordul acesteia asigurând asistenţa medicală de urgenţă.
Urmează autovehiculul blindat TEHEVAC care asigură evacuarea tehnicii avariate din câmpul de luptă. Acesta are un motor de 400 cai putere, dezvoltând o viteza maxima de 65 km/h. 
Maşinile MEDEVAC şi TEHEVAC au fost folosite cu succes şi în intervenţiile pentru salvarea populaţiei din judeţele Vrancea şi Buzău când aceasta a fost afectată de căderile masive de zăpadă.

LAROM

Intră în Piaţa Arcului de Triumf, sistemul de artilerie LAROM, sistem interoperabil şi cu performanţe la nivelul sistemelor similare aflate în dotarea celorlalte armate din ţările state membre ale NATO. 
Lansatorul multiplu de rachete LAROM este un mijloc autopropulsat de lovire complet automatizat, cu o mare putere de foc, care poate să lovească o gamă diversă de ţinte, îndeosebi de dimensiuni mari, dispuse în adâncimea dispozitivului inamic.
Sistemul de artilerie LAROM are mobilitate ridicată şi capacitate rapidă de deschidere a focului, poate executa acţiuni de luptă în orice condiţii de timp sau anotimp, inclusiv în mediu contaminat Chimic, Biologic, Radiologic şi Nuclear şi dispune de un sistem logistic integrat care asigură muniţia containerizată şi încărcarea mecanizată a acesteia. Sistemul LAROM conţine un sistem de comandă, control, comunicaţii şi informatică modern şi interoperabil.
Un avantaj considerabil al sistemului LAROM îl reprezintă, pe lângă capacitatea de reacţie şi răspuns în timp scurt, şi posibilitatea folosirii a două tipuri de muniţie: explozivă şi rachete cu o precizie ridicată. Muniţia, dispusă compact, în containere poate fi transportată şi încărcată rapid.
Sistemul LAROM face parte din înzestrarea Brigăzii 8 LAROM „Alexandru Ioan Cuza”, unitate ce s-a remarcat prin exerciţiile la care a participat. În anul 2016, prin exerciţiul VIFORUL-16, Batalionul 86 LAROM a fost recertificat şi pus la dispoziţia NATO, militarii acestuia dovedind un profesionalism ridicat.

OSA - AKM
 
Intră în Piaţa Arcului de Triumf complexul de rachete antiaeriene OSA-AKM, complex autopropulsat pe şasiu de transportor amfibiu blindat, utilizat în sprijinul operaţiilor Forţelor Terestre.
    Sistemul de rachete antiaeriene este destinat să ducă lupta cu mijloacele aeriene în scopul distrugerii avioanelor pilotate şi fără pilot, elicopterelor, rachetelor cu aripi şi a altor ţinte aeriene care zboară la înălţimi mici şi mijlocii.
    Complexul de rachete antiaeriene OSA-AKM are posibilitatea de a angaja ţinte aeriene care evoluează cu viteze de maximum 500 m/s şi la o distanţă de până la 10.000 m.
    Este un sistem de rachete antiaeriene cu rază scurtă de acţiune (SHORAD), elementele de asigurare cu date (radarele), cât şi cele de angajare (rachetele), fiind dispuse pe aceeaşi maşină de luptă, ceea ce îi conferă autonomie atât din punct de vedere funcţional, cât şi din punct de vedere tactic.     
    Angajarea ţintelor aeriene se poate executa atât cu maşina de luptă în staţionare, cât şi din mişcare, datorită acestor posibilităţi de manevră şi mobilitate, se poate asigura continuitatea apărării antiaeriene prin deplasarea împreună cu trupele apărate.
    Acest tip de tehnică aparţine Regimentului 50  Rachete  Antiaeriene  „Andrei Mureşianu”, iar militarii care deservesc acest complex de rachete au reuşit să demonstreze că sunt capabili să îşi execute misiunile de luptă cu profesionalism obţinând calificativul „Excelent”, în urma tragerilor de luptă în vederea certificării competenţelor, în poligonul de tragere de la Capu Midia.

Complexul antiaerian „OERLIKON”

Complexul antiaerian tractat 2 x 35 mm „OERLIKON” este un sistem de artilerie antiaeriană care poate combate elicopterele de atac ce zboară la înălţimi mici şi foarte mici, rachetele aer-sol, avioanele cu sau fără pilot, precum şi ţintele terestre uşor blindate.
Fiecare complex acţionează şi autonom, putând să-şi detecteze propriile ţinte şi să decidă atacarea lor cu ajutorul Sistemului Optic Digital.
Complexul poate lucra în 3 moduri: 
-    în mod normal, automat, controlat de un sistem de conducere a focului;
-    în mod auxiliar, prin executarea tragerilor autonom controlat de operator cu ajutorul unui joystick şi al sistemului de vedere;
-    şi în mod de urgenţă, cu tun controlat manual de operator, în lipsa sursei de curent. 
Complexul are timp scurt de reacţie în cazul unui atac prin surprindere, precizie ridicată, mare putere de foc (bătaia maximă 4 000 m), dispunând de un sistem modern de comandă şi control şi de conducere a focului. Complexul poate fi conectat la Sistemul de conducere a focului „Gun Star Night”, un sistem  bazat pe un dispozitiv optoelectronic de urmărire şi echipat cu un computer balistic pentru calculul traiectoriei şi al corecţiei tragerii.
Punctul de comandă tactic “SHORAR TCP”, al Complexului antiaerian tractat 2 x 35 mm „OERLIKON”, realizează funcţiile de comandă tactică ale sistemului de aparare antiaeriana de 35 mm. El este conectat cu până la 4 unităţi de foc Gun Star prin legături radio sau cu fir.
Punctul de comandă tactic “SHORAR TCP”  detectează ţinta, o urmăreşte în timp ce o scanează (TWS), clasifică şi identifică ţinta, evaluează ameninţarea, distribuie ţinta unei unităţi GUN STAR, afişează scenariul tactic, afişează situaţia aeriană şi comandă bateriile de tragere.
Aceste sisteme de luptă antiaeriene, aflate în dotarea forţelor terestre, participă la exerciţiile desfăşurate în centrele de instruire pentru luptă, iar tragerile reale le execută în poligonul de la Capu Midia. Acolo se poate vedea măiestria echipajului care îl deserveşte, precizia executării tragerilor fiind dată de numărul ţintelor doborâte. 

HMMWV

Prin fața tribunei oficiale defilează detaşamentul de tehnică din dotarea Forţelor pentru Operatii Speciale, comandat de maiorul Mădălin BARBU.
Vehiculele de luptă de tip HUMVEE ale Forțelor pentru Operații Speciale sunt mijloace de luptă moderne, foarte versatile, în măsură să execute misiuni de luptă într-o mare varietate de forme de teren și relief.
Vehiculele de luptă tip HUMVEE au de asemenea în dotare, tehnică de comunicaţii de ultimă generaţie şi sunt folosite cu succes atât pe timpul antrenamentelor din ţară, cât şi pe timpul misiunilor reale din teatrele de operaţii.
Primul grup de HUMVEE-uri este constituit din vehicule model M 1165 A1WB3. Pe platforma din spate a fiecărui vehicul este dispus un puşcaş lunetist echipat într-un costum de camuflaj specific (Ghillie Suit), ce-i permite mascarea eficientă în condiţii de teren acoperit cu vegetaţie. Acesta are în dotare puşca cu lunetă de mare precizie M110, calibru 7,62 mm, producţie americană, cu posibilităţi de angajare eficientă a unei ţinte de la distanţa de 800 m.
Al doilea grup de maşini HUMVEE este format din 5 vehicule de luptă model M1165-A1cu turelă, dotate cu mitraliere grele, de calibru mare (50 Cal.), producţie americană, foarte eficiente împotriva infanteriei, vehiculelor neblindate şi lucrărilor slab fortificate. La volanul unuia din vehiculele acestui detaşament se află plutonierul Leonard Botaș, rănit în luptă în anul 2011, în teatrul de operații din Afganistan.
Ultimul grup de maşini de luptă HUMVEE este constituit din vehicule model M1113, echipate cu  mitraliere grele calibru 12,7 mm, producţie autohtonă.

HMMWV Scan Eagle

Defilarea autovehiculelor Humvee se încheie cu prezentarea sistemului de aeronave fără echipaj uman la bord „Scan Eagle”, care a intrat în dotarea Armatei Române în anul 2013. Acesta poate zbura în orice condiţii meteorologice, ziua şi noaptea. Până în prezent a efectuat peste 540 de misiuni de culegere de date în teatrul de operaţii Afganistan. 

MOTOCICLETELE ENDURO 

Defilează acum motocicletele ENDURO, care au intrat în dotarea Forțelor pentru Operații Speciale în acest an. MOTOCICLETELE ENDURO TIP MT 230 sunt folosite pentru misiuni specifice ce presupun un mare grad de mobilitate.

ATV-urile de tip RANGER POLARIS 6 x 6 

Motocicletele ENDURO sunt urmate de vehiculele RANGERS POLARIS, care, de asemenea, din acest an au intrat în dotarea Forțelor pentru Operații Speciale. ATV-urile de tip RANGER POLARIS 6 x 6 sunt folosite pentru acțiuni de căutare, salvare, evacuare și cercetare în teren puternic frământat.

HARRIS pe CHEVROLET

Urmează să defileze prin faţa dumneavoastră autostaţiile radio HARRIS pe şasiu CHEVROLET, autostaţii radio cu salt de frecvenţă, ce asigură comunicaţii radio la nivel tactic, cu performanţe superioare în transmiterea secretizată de voce şi date, lucru în reţele, cu dimensiuni şi mase reduse şi cu autonomie crescută. Comunicaţiile se pot realiza cu staţiile radio în configuraţii portabile, mobile sau fixe. Echipamentele de comunicaţii sunt instalate pe şasiu Chevrolet Tahoe 4x4, un autovehicul cu mare capacitate de trecere, prevăzut cu sisteme de instalare pentru echipamentele de comunicaţii şi cu sistem de electroalimentare.

Autospecialele EOD şi MRAP

Defilează acum vehiculele aflate în dotarea geniştilor. 
Autospeciala de intervenţie EOD este un vehicul complex, modern, realizat sub forma unei autospeciale 4x4 pe saşiu de VAMTAC S3, cu capacitate de trecere ridicată, blindată şi carosată. Este utilată cu o multitudine de componente specifice intervenţiei operatorilor, specializată pentru detecţia şi neutralizarea sau distrugerea muniţiilor convenţionale neexplodate şi a dispozitivelor explozive improvizate.
Aflate în dotarea grupurilor EOD, autospecialele EOD sunt complet echipate pentru intervenţia la orice tip de dispozitiv exploziv improvizat. Pintre cele mai importante echipamente din dotarea acestora se numără: doi roboţi de intervenţie,  două tipuri de costume de protecţie, un sistem de radiografiere cu raze X şi un detector performant de explozivi.
Vehiculul este, de asemenea, prevăzut cu containere metalice, etanşe, destinate transportului de explozivi, mijloace de iniţiere sau elemente de muniţie rămase neexplodate.
Autospecialele EOD sunt urmate de vehiculul blindat MRAP, tip COUGAR, echipament de ultimă generaţie intrat în înzestrarea Armatei Române.
MRAP COUGAR 6x6 este un vehicul blindat pentru transportul personalului şi echipamentelor, precum şi pentru neutralizarea dispozitivelor explozive improvizate. A asigurat cu succes îndeplinirea misiunilor specifice teatrului de operaţii din Afganistan.
MRAP COUGAR are o masă de 24 tone a cărei concepţie oferă protecţie împotriva armelor de calibru mic şi suflului produs de explozia minelor şi dispozitivelor explozive improvizate. Este perfect adaptat pentru utilizarea sa în misiuni de menţinere a  păcii.
Vehiculul poate transporta un număr maxim de 5 luptători.

 

 

Motocicletele BMW Enduro 

În continuare, defilează detaşamentul de tehnică al poliţiei militare reprezentat de  motocicletele BMW Enduro.

Motocicletele BMW Enduro au intrat în dotarea structurilor de Poliţie Militară în anul 2016, reprezentând cel mai versatil mijloc de asigurare a misiunilor specifice de control trafic, asigurarea manevrei şi mobilităţii, precum şi de asigurare a misiunilor de însoţire a coloanelor militare.

HATEHOF

    Defilarea tehnicii Poliţiei Militare continuă cu autospecialele de transport trupe HATEHOF.
Aflată în dotarea Batalionului 265 Poliţie Militară, Autospeciala Blindată de Transport Trupe HATEHOF este un mijloc tehnic de luptă modern, multifuncţional, realizat modular şi echipat cu sisteme de luptă neletale. Aceasta este proiectată  să asigure protecţia şi deplasarea în siguranţă a militarilor pe timpul acţiunilor militare sau pe timpul operaţiilor de menţinere a păcii. 

SUBUNITATEA DE INTERVENȚIE A BAZEI MILITARE 99 DEVESELU

Defilează acum tehnica aflată în dotarea subunității de intervenție a Bazei Militare 99 Deveselu, unitate, aflată în subordinea Comandamentului Logistic Întrunit, care găzduiește în România Sistemul de apărare împotriva rachetelor balistice al Statelor Unite ale Americii.

Forţele Aeriene 

Parada tehnicii Ministerului Apărării Naţionale continuă cu blocul de tehnică al Forţelor Aeriene.

RADAR MOBIL

Defilează acum detaşamentul de radare TPS-79 R, comandat de locotenentul Alexandru VOICA. Sistemul asigură executarea supravegherii radar, controlul traficului aerian, dirijarea avioanelor proprii la interceptare şi indicarea ţintelor către sistemele de rachete sol-aer.
Radarul este protejat împotriva contramăsurilor electronice şi transmite în mod automat datele radar în reţeaua de comandă şi control a Forţelor Aeriene, având posibilitatea de telecomandă şi telecontrol.
     Sistemul radar „Gap Filler” este destinat pentru cercetarea spaţiului aerian, descoperirea, urmărirea şi identificarea ţintelor aeriene care evoluează la înălţimi mici şi medii, asigurarea de date tridimensionale despre poziţia acestora şi transmiterea datelor radar la utilizatori.
HAWK

Intră în Piaţa Arcului de Triumf detaşamentul de rachete sol-aer cu baza la sol HAWK, comandat de locotenentul Ionuţ CRIVĂŢU.
Detaşamentul de tehnică HAWK este format din cinci autospeciale de transport rachete, având ataşat câte un lansator cu câte trei rachete de exerciţiu.
Structurile dotate cu sisteme HAWK din compunerea Brigăzii 1 Rachete Sol-Aer „General Nicolae Dăscălescu” sunt interoperabile cu armatele aparţinând ţărilor NATO şi execută instrucţia pentru apărarea aeriană a României prin exerciţii de o complexitate deosebită.
Sistemul HAWK dispune de un sistem de comandă control de ultimă generaţie şi are o mobilitate mare în câmpul tactic, precum şi o putere de foc redutabilă.
Lansatorul este destinat pentru transportul, pregătirea şi lansarea rachetelor de luptă.

CLI
Detașamentul de tehnică al Comandamentului Logistic Întrunit este condus de colonelul Ioan IACOB, şeful de stat major al comandamentului.

Autospecialele VAMTAC

Primul detaşament este compus din 4 autostaţii radio blindate, cu salt de frecvenţă - URO VAMTAC.
Cutia blindată a acestor autospeciale asigură protecţia necesară echipajului şi tehnicii, împotriva minelor şi a muniţiei de infanterie. Echipamentele de comunicaţii, operate de specialiştii Comandamentului Logistic Întrunit, şi-au dovedit fiabilitatea, prin asigurarea legăturilor radio necesare coloanelor de transport pe timpul misiunilor de sprijin logistic, şi interoperabilitatea, cu mijloacele similare aparţinând partenerilor de coaliţie.

PANHARD
    Al doilea detaşament de tehnică al Comandamentului Logistic Întrunit este alcătuit din 10 autovehicule de teren blindate tip uşor PANHARD.
Autospecialele PANHARD sunt destinate unităţilor operaţionalizate din cadrul acestei structuri. Acestea se utilizează în zonele de conflict, fiind uşor de manevrat în mediul urban, cu străzi înguste. Beneficiază de mobilitate ridicată pe teren accidentat şi, totodată, de o capacitate sporită de trecere a obstacolelor. Sunt echipate cu mijloace de comunicaţii militare din generaţia a III–a, ce permit asigurarea legăturilor de comunicaţii şi a serviciilor informatice integrate. Din punct de vedere tehnic, autospecialele pot fi integrate cu orice sistem de comunicaţii sau informatic, ceea ce le face interoperabile şi compatibile cu cele mai noi mijloace de luptă din dotarea NATO.

Trece prin faţa dumneavoastră detaşamentul tehnicii din dotarea structurilor Comandamentului Comunicaţiilor şi Informaticii, comandat de locotenentul Marius GÂREA.

Defilează acum autostaţia de videoteleconferinţă (VTC)  şi autostaţia satelitară Anchor Station.

Acestea sunt urmate de containerele de comunicaţii transportabile, destinate pentru realizarea legăturilor multicanal prin radioreleu, fibră optică şi cablu în scopul asigurării serviciilor de voce şi date necesare sistemului de comandă control. Acestea au fost incluse în anul 2015 într-un program de modernizare şi sunt dotate cu radiorelee de mare capacitate.

Defilarea tehnicii Comandamentului Comunicaţiilor si Informaticii continuă cu autostaţiile radio Falcon, dotate cu staţii radio cu salt de frecvenţă care asigură comunicaţii radio în direcţii şi reţele organizate la nivel tactic, operativ şi strategic, cu performanţe superioare în transmiterea secretizată de voce şi date.    Echipamentele radio sunt instalate pe şasiu CHEVROLET TAHOE 4X4, prevăzute cu kit-uri auto care conferă o mare capacitate de trecere şi sunt dotate cu sisteme de electroalimentare.

Defilarea Comandamentului Comunicaţiilor şi Informaticii se încheie cu autospeciala pentru managementul spectrului radio, care asigură realizarea unui management eficient al resurselor de spectru aflate în administrarea MApN, prin cunoaşterea reală a situaţiei electromagnetice, pe zone de interes, asigurarea compatibilităţii electromagnetice a echipamentelor radioelectrice din dotarea MApN, fiind configurată pe un şasiu de Volkswagen Crafter, 4x4 supraînălțat.

Defilează acum modulul NATO de comunicaţii şi informatică dislocabil (NATO DCM „E”), comandat de plutonierul major Doru SĂRBĂTOARE care face parte din structura de comandă NATO și este subordonat Batalionului 2 Transmisiuni NATO, fiind constituit şi găzduit pe teritoriul ţării noastre din anul 2010. Are ca principală misiune asigurarea sprijinului de comunicaţii și informatică necesar Forţei de Răspuns a NATO (NRF).
Această structură este încadrată integral cu personal român şi este dotată cu tehnică de înaltă performanţă. Cheltuielile de achiziţie, operare şi mentenanţă sunt asigurate în totalitate de către NATO.

Tehnica de intervenție a pompierilor militari cuprinde cele mai performante autospeciale de intervenție utilizate la stingerea incendiilor, pentru salvarea de la înălțime, accidente rutiere, la dezastre și alte situații care pun în pericol viața semenilor și bunurile acestora.

Motociclete de intervenție SMURD deservesc zonele aglomerate și greu accesibile, fiind încadrate cu paramedici capabili să acorde primul ajutor medical specializat.

AUTOSPECIALA DE PRIMĂ INTERVENȚIE ȘI COMANDĂ

Volkswagen Amarok — având gabaritul și masa reduse pentru accesul facil în spațiile înguste și a nu afecta infrastructura.

AUTOSPECIALELE DE STINGERE CU APĂ ȘI SPUMĂ CU CAPACITATE MEDIE ȘI MĂRITĂ

Sunt destinate stingerii incendiilor în locuri greu accesibile sau în zonele urbane aglomerate și cu trafic intens.

AUTOSPECIALA DE INTERVENȚIE ȘI SALVARE DE LA ÎNĂLȚIMI

Destinată intervenției la clădiri înalte și foarte înalte, facilitând acțiunile salvatorilor până la înălțimea de 40 metri

AUTOSPECIALA PENTRU CERCETARE ȘI PRIMĂ EVALUARE CBRN

Este utilizată în cazul accidentelor chimice, biologice, radiologice și nucleare. Aceasta dispune de aparatură deosebit de performantă, în măsură să asigure identificarea produselor de natură CBRN, precum și a gradului de contaminare radioactivă a mediului.

AUTOSPECIALA PENTRU TRANSPORT PERSONAL ȘI VICTIME MULTIPLE

Este destinată acordării ajutorului medical de urgență unui număr mare de persoane și transportului simultan al acestora la unitățile spitalicești

AUTOSPECIALA PENTRU DESCARCERARE GREA

Este utilizată pentru extragerea victimelor accidentelor rutiere și salvări urbane, permițând realizarea în scurt timp a accesului către persoanele surprinse între fiarele contorsionate sau alte medii ostile vieții

AUTOSPECIALA DE INTERVENȚIE LA DEZASTRE ȘI ACCIDENTE COLECTIVE

Autospeciala poate fi folosită ca spital mobil în cazul producerii calamităților și catastrofelor naturale

CENTRUL MOBIL DE COMANDĂ ȘI CONTROL

Este destinat coordonării integrate a acțiunilor din teren, în cazul situațiilor de urgență de amploare.

CENTRUL MOBIL DE PREGĂTIRE A POPULAȚIEI ȘI A PERSONALULUI DE INTERVENȚIE (sau Caravana 'FII PREGĂTIT')

În cadrul centrului mobil sunt derulate cursuri de instruire pentru acordarea primului ajutor sau de prevenire a situațiilor de urgență.

Acesta este construit special pe structura unui tir, are o sală de școlarizare cu o capacitate de 40 de persoane și este dotat cu toate echipamentele medicale și de prim ajutor, dispozitive portabile, inclusiv simulatoare, ce permit instruirea eficientă a cursanților în cele mai noi tehnici de acordare a primului ajutor.

Caravana 'FII PREGĂTIT' reprezintă un concept nou de creștere a rezilienței comunităților în fața dezastrelor și până în acest moment a vizitat deja o mare parte din județe, fiind pregătite aproximativ 10.000 de persoane.