Publicat: 19 Decembrie, 2016 - 19:10

Centrul European al Consumatorilor (ECC) Irlanda, alături de Consiliul Consumatorului pentru Irlanda de Nord, a lansat astăzi miercuri, 14 decembrie 2016 un nou raport care a determinat că, în ciuda legislației UE care interzice discriminarea bazată pe naționalitate și locul de reședință, practicile comerciale cum ar fi geo-blocarea împiedică în continuare consumatorii să acceseze diferite servicii atunci când fac cumpărături online.
 
Raportul Rețelei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net), intitulat ”Frontierele invizibile încă restricționează accesul consumatorilor la serviciile în UE?”, a fost lansat oficial la Reprezentanța Comisiei Europene pentru Irlanda de Nord, în Belfast. Raportul reprezintă o analiză a cazurilor având drept subiect tratamentul diferit al clienților de pe tot teritoriul Europei, potențial relevante în conformitate cu articolul 20.2 din Directiva privind serviciile, care reglementează principiul nediscriminării pe baza naționalității și a locului de reședință.
 
Raportul a constatat că în continuare consumatorii se confruntă cu restricții și în mod regulat li se refuză livrarea sau le sunt oferite prețuri mai mari în funcție de naționalitate sau locul lor de reședință. Reclamațiile arată că unii comercianți au creat bariere artificiale și că motivele invocate pentru restricțiile aplicate sunt adesea nejustificate. Cel mai mare număr de plângeri legate de articolul 20.2 a venit din partea consumatorilor cu reședința în Austria, Italia și Irlanda.
 
ECC-Net face un apel în acest moment la o mai mare claritate cu privire la ceea ce constituie o discriminare în conformitate cu articolul 20.2 și la o aplicare mai strictă în cazul apariției unor încălcări de către furnizorii de servicii.