Publicat: 25 Iulie, 2016 - 12:19

Business-ul Cosmetic Plant, unul dintre principalii producători locali de cosmetice, a raportat în primele şase luni din acest an afaceri în creştere cu peste 20% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, semestrul întâi din 2016 a însemnat pentru compania clujeană atât extinderea exporturilor în ţările unde deja era prezentă, cât şi penetrarea unor noi pieţe europene. 

„Majorarea cifrei de afaceri în prima jumătate din acest an a avut la bază mai mulţi factori. Asfel, lărgirea reţelei de distribuţie şi a sortimentaţiei de produse Cosmetic Plant la partenerii deja extistenţi, lansarea gamelor Lift UP şi Miere & Lăptişor de matcă la finalului lui 2015 şi nu în ultimul rând exporturile au avut un impact pozitiv în rezultatele obţinute”, a  declarat Susana Laszlo, Director General al Cosmetic Plant. 

Astfel, potrivit afirmaţiilor sale, business-ul companiei în prima parte din an a ajuns la cca. 6 milioane de lei (cca. 1,33 milioane de euro), comparativ cu cca. 5 milioane de lei (cca. 1,11 milioane de euro) în primul semestru din 2015. În ceea ce priveşte volumele de produse livrate, acestea s-au majorat cu 15% comparativ cu perioada similară a anului trecut, la peste 655.000 de bucăţi. 

“Cele mai mari creşteri în vânzări au fost înregistrate de gamele BIOLIV – datorită notorităţii şi a premiilor primite în ultimii ani, anticelulită – datorită extinderii sortimentaţiei în 2015 şi gama Cocos, ce cuprinde patru noi produse ce au la bază ulei de Cocos BIO şi care a fost lansată în acest sezon”, a adăugat Susana Laszlo.

În ceea ce priveşte exporturile, în intervalul ianuarie – iunie 2016, compania a încheiat parteneriate cu noi clienţi din Spania şi Grecia.  În acelaşi timp, în Ungaria, unde există deja o reprezentanţă încă din 2014, a fost extinsă colaborarea cu cei mai importanţi distribuitori locali şi cu lanţuri de farmacii, iar gama sortimentală pe această piaţă s-a îmbogăţit cu 17 produse noi. De asemenea, Cosmetic Plant a lansat exporturile şi pe două noi pieţe, Franţa şi Cipru.

Planuri de viitor – afaceri mai mari şi noi investiţii

După investiţii realizate şi în prima parte a anului, compania vizează ca până la finele lui 2016 să continue proiectul de retehnologizare a unităţii de producţie prin alocarea de noi fonduri. De asemenea, Cosmetic Plant vizează extinderea depozitului de produse finite  și reamenajarea zonei de birouri. 

În ceea ce priveşte planurile pentru anul în curs, Susana Laszlo  estimează că business-ul companiei va creşte cu peste 10% comparativ cu 2015, când a ajuns la cca. 2 milioane de euro. 

Cosmetic Plant este unul dintre cei mai cunoscuţi producători de produse cosmetice din România. Afacere de familie înființată în 1991 la Cluj-Napoca, compania a adus în prim-plan calitatea produselor fabricate. Farmacista Ileana Mester, fondatoarea Cosmetic Plant, cu o experiență de peste 20 de ani în cosmetologie, a crezut în puterea pe care natura o poate conferi științei și a mizat pe folosirea ingredientelor naturale în toate produsele sale. 

Recunoscută și la nivel internaţional, Cosmetic Plant a urcat în ultimii 4 ani pe podiumul World Quality Selections, cel mai important concurs internațional de calitate a produsului din lume organizat de către Monde Selection, Bruxelles. În 2015, Crema antirid de zi BIOLIV ANTIAGING a obținut Trofeul Internațional al Înaltei Calități (International High Quality Trophy) și, pentru al treilea an consecutiv (2013, 2014 şi 2015), marele premiu Grand Gold Award. De asemenea, Crema GreenStem antiaging de zi matifiantă a câștigat, în 2014 şi 2015, distincția Gold Award. 

Compania este prezentă la nivel național în rețelele Auchan, Cora – România Hypermarche, DM DrogerieMarkt, Profi, farmaciile Catena și Remedium, Plafar și alte magazine naturiste din țară. Produsele companiei sunt prezente şi pe plan extern în țări precum Republica Moldova, Ungaria, Iordania, Liban, Grecia, Portugalia, Spania, Franța, Cipru etc.

În prezent, portofoliul Cosmetic Plant include peste 100 de produse, împărțite în 14 game sortimentale grupate în funcție de ingredientul activ principal (gălbenele, cătină, ulei de măsline, Q10 + ceai verde, ulei de argan etc.) sau de utilizarea produsului (protecție solară, anticelulită, îngrijirea părului).

Acestea pot fi găsite atât în cadrul rețelelor enumerate mai sus, cât și pe magazinul online al producătorului: shop.cosmeticplant.ro.