Publicat: 25 Mai, 2020 - 14:38
Share

Închiderea mallurilor odată cu decretarea stării de urgenţă în a doua parte a lunii martie a avut şi are în continuare un impact foarte puternic asupra retailului modern.

Cu toate că odată cu trecerea de la urgenţă la alertă s-au deschis magazinele cu intrare din afară, mallurile rămân închise.

„Într-un scenariu în care centrele comerciale rămân închise pe o perioada de încă 2 luni, cum este foarte probabil în acest moment, dacă nu chiar mai mult, estimăm în baza datelor publicate de INS şi Eurostat că pierderea din această perioadă ar putea fi de 4 - 4.5 miliarde euro în cifre absolute, adică aproximativ 10% din venitul total din retail în 2019, incluzând food şi non food, online şi offline“, a spus Simina Nicu­liţă, Partener & Head of Retail Agency la Colliers Inter­na­tio­nal Ro­mâ­nia.

Începând cu 15 mai, din ca­tegoria ma­ga­zi­nelor care ope­rează în malluri sunt au­to­rizate, în plus faţă de cele care au rămas deschise în toa­tă această perioadă, doar saloanele de înfru­museţare.