Publicat: 7 Septembrie, 2015 - 17:00

Pentru prima oară, Dacia include în ofertă o cutie de viteze robotizată, denumită Easy-R. Disponibilă pe motorizarea TCe 90 CP asociată cu sistemul Stop & Start, această cutie de viteze cu 5 trepte asigură un confort sporit în utilizare datorită transmisiei fără pedală de ambreiaj. Cutia Easy-R va fi disponibilă în lunile următoare pe modelele Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway. 

La rândul său, modelul Duster se prezintă la Salonul de la Frankfurt cu o serie de noutăţi menite să aducă un plus de dinamism și să accentueze caracterul robust al acestui vehicul emblematic pentru marca Dacia.

În lunile următoare, Logan, Logan MCV, Sandero și Sandero Stepway vor fi disponibile cu noua cutie de viteze robotizată Easy-R (în funcție de țară și de versiune). Această ofertă va fi propusă la un preț accesibil, conform valorilor mărcii Dacia.

Noua transmisie este disponibilă pentru motorizarea TCe 90 CP. Asociată cu acest propulsor, cutia Easy-R asigură un comportament dinamic încă de la turații joase, oferind o reală plăcere de a conduce atât în traficul urban, cât și la drum lung. În plus, consumul înregistrat este de numai 4,9l/100km  iar nivelul emisiilor de CO2, de 109g/km , este comparabil cu cel corespunzător unei cutii de viteze manuală. 

Easy-R : o transmisie fără pedală de ambreiaj accesibilă tuturor
Această cutie de viteze robotizată răspunde aşteptării clienţilor care îşi doresc un șofat cât mai confortabil în traficul urban. 
Easy-R asigură astfel o utilizare comodă datorită soluției tehnice care elimină pedala de ambreiaj. Cutia dispune de un sistem de acționare electromagnetic (pilotat de un calculator) care asigură debreierea, schimbarea vitezelor și acționarea ambreiajului în locul șoferului. Ea dispune de două moduri de funcționare, adaptate tuturor nevoilor: Drive sau Manual (Impulsional). 
În modul Drive, schimbarea treptelor de viteză este realizată de calculator, pe baza informațiilor referitoare la condițiile de rulare, cum ar fi turația motorului, viteza de deplasare, stilul de condus al șoferului, etc.
În modul Manual / Impulsional, şoferul decide singur momentul schimbării treptelor de viteză.

În comparație cu o cutie de viteze manuală tradițională, cutia de viteze robotizată Easy-R oferă: 
-    Un plus de confort și de ușurință în utilizare: 
o    Modul Drive îl scutește pe șofer de grija de a acționa ambreiajul şi de a schimba treptele de viteză. Cutia efectuează singură aceste comenzi identificând momentul optim de schimbare a treptelor astfel încât să asigure cel mai bun compromis între accelerație şi consum. Sunt astfel evitate situațiile în care motorul funcționează supraturat sau subturat precum şi opririle generate de subturare.
o    In poziţia Manual / Impulsional, şoferul este cel care decide şi care efectuează schimbările de viteze. El poate  astfel selecta treapta de viteză potrivită pentru o depăşire neprevăzută sau în cazul unei aderențe scăzute pe o șosea acoperită cu zăpadă. Pentru aceasta este suficient ca maneta să fie plasată în poziţia M. Din acest moment, trecerea la o viteză superioară sau inferioară se face prin acționarea manetei în sensul + sau –.
o    În cazul în care este necesară o accelerare energică, cutia trece automat într-o treaptă inferioară și furnizează astfel cât mai rapid performanța maximă disponibilă (kick down). Ea poate retrograda cu până la două trepte de viteză pentru a beneficia astfel de toată puterea motorului, ceea ce este extrem de util în situații precum accelerarea la intrarea pe autostradă de pe un drum secundar.
-    Un plus de manevrabilitate: poziția Drive permite un control optim al deplasării vehiculului la viteză foarte redusă. Prin ridicarea pedalei de frână, vehiculul avansează sau se deplasează înapoi cu viteză redusă fără a fi necesară acționarea pedalei de accelerație. Această funcţie facilitează manevrele la viteză mică (în parcare) şi permite stabilizarea mașinii în rampele cu înclinare redusă, completând astfel sistemul Hill Start Assist. În plus, această funcție este foarte utilă în cazul traficului aglomerat.

-    Consum redus: cutia de viteze robotizată oferă un consum şi emisii de CO2 identice cu cele specifice versiunii manuale. Întrucât sistemul de acționare nu este solicitat decât în momentul schimbării rapoartelor, consumul de energie al cutiei Easy-R este mult mai redus decât cel înregistrat de o cutie automată tradițională.

Calitate - durabilitate: Utilizarea unei soluții electromecanice în locul tehnologiei hidraulice asigură, pe lângă o mai mare precizie a acționării, o durabilitate și o fiabilitate sporite. Cutia de viteze robotizată Easy-R a fost supusă unor teste intense pe bancurile de probe, care au însumat 130 000 de ore. Este de remarcat şi faptul că toate cutiile de viteze robotizate Easy-R sunt supuse controlului la ieșirea de pe linia de asamblare.

Motoarele gamei Dacia evoluează

Motorizările gamei Dacia evoluează odată cu trecerea la norma Euro 6 : 
-  Toate motoarele Dacia beneficiază de acum de sistemul Stop & Start  și de sistemul de recuperare a energiei de frânare (Energy Smart Management).
- Toate motoarele Diesel ale gamei sunt echipate cu un filtru pentru oxizii de azot. Această soluție este cea mai avantajoasă pentru client întrucât nu necesită întreținere.

Aceste evoluții permit reduceri semnificative ale consumului  : 
Spre exemplu, în cazul modelelor Logan și Logan MCV :
- motorul pe benzină TCe 90 CP: economie de 0,2l/100km și o scădere a emisiilor cu 7 gr CO2/km până la 112 gr CO2/km
- noul motor Diesel dCi 90 CP: economie de 0,3l/100km și o scădere a emisiilor cu 10 gr CO2/km până la 93 gr CO2/km

Pe modelul Sandero Stepway :
- motorul pe benzină TCe 90 CP: economie de 0,3l/100km şi o scădere a emisiilor cu 9 gr CO2/km până la 115 gr CO2/km
- noul motor Diesel dCi 90 CP: economie de 0,2l/100km și o scădere a emisiilor cu 7 gr CO2/km până la 98 gr CO2/km

Pe modelul Duster :
- noul motor pe benzină TCe 114 CP 4x2: consum de 6,4 l/100 şi emisii de 145 gr CO2/km
- motorul pe benzină TCe 125 CP 4x2: economie de 0,2 l/100km şi o scădere a emisiilor cu 7 gr CO2/km până la 138 gr CO2/km
- noul motor diesel dCi 90 CP 4x2: economie de 0,3 l/100km şi o scădere a emisiilor cu 8 gr CO2/km până la 115 gr CO2/km
- noul motor diesel dCi 109 CP: economie de 0,4 l/100km şi o scădere a emisiilor cu 12 gr CO2/km până la 115 gr CO2/km pentru Duster 4x2 şi 123 gr CO2/km pentru Duster 4x4

Duster Edition 2016 

La numai doi ani de la precedenta evoluție a modelului Duster, SUV-ul Dacia se prezintă cu o serie de modificări menite să-i accentueze stilul robust şi plin de personalitate. Duster Edition 2016 se remarcă astfel prin noile jante de aliaj de 16 inch de culoare neagră, precum şi prin noua nuanță de caroserie, „vert Altaï”, care înlocuiește în gamă nuanța „gris Olive”.

La interior sunt disponibile două noi tapițerii („Silicon noir” şi „Féderer gris” pe fond negru) cu cusături discrete de culoare „gris Technique”. Versiunile de echipare de intrare în gamă vor beneficia de tapițeriile în nuanța „Silicon noir”, în timp ce versiunile superioare vor beneficia de tapițeriile „Féderer gris” pe fond negru. Nuanța „gris cosmos” va fi înlocuită de „gris platinium” (în funcție de ţară şi de versiune) în special la nivelul panourilor de uși, a mânerelor de susținere şi a ornamentelor de pe fațada centrală a planșei de bord.

Echipamente noi
Sistemul multimedia de navigaţie MEDIA-NAV Evolution este de acum disponibil pe Duster Edition 2016 (în funcţie de versiune şi ţară). Datorită acestui sistem multimedia complet, Dacia oferă o conectivitate permanentă şi de calitate. 
Mai mult, Duster Edition 2016 dispune, opțional în funcţie de ţară, de o cameră video pentru marşarier, care oferă un plus de siguranţă.