Publicat: 17 Iulie, 2017 - 11:55
Cel mai bun semestru din istoria sa

În primele sase luni, Dacia a vândut peste 332.000 de mașini, în creștere cu 12% față de 2016. Acesta este cel mai bun semestru din istoria marcii. 

Record a fost și pentru Renault, iar intreg grupul a vândut 1,88 milioane de vehicule. Franța, Rusia și Italia au fost cele mai mari piete.

Dacia a vandut 332.845 vehicule, din care 310.000 autoturisme si restul vehicule comerciale. Brand-ul Renault a vandut 1,34 milioane vehicule, iar Lada, 150.000. Per total vanzarile grupului au urcat cu 10%, pana la 1,88 milioane unitati.

In Europa, inmatricularile Grupului continua sa creasca mai accelerat decat piata. Acestea au inregistrat o crestere de 5,6 %, in conditiile in care piata a cunsocut o dinamica pozitiva de 4,4 %, ceea ce inseamna 1,02 milioane vehicule inmatriculate in primul semestru. Cota de piata a Grupului in Europa ajunge la  10,8 %, in crestere cu 0,1 puncte.

Marca Renault a inregistrat si ea o crestere de 4,3 %. Cota sa de piata se ridica la 8,2 %. Renault beneficiaza in special de pe urma reinnoirii complete a familiei Megane in anul 2016. Clio 4 este a 2￯a cea mai vanduta mai masina in Europa, iar crossover-ul Captur este pe locul 1 in categoria sa.

Pe segmentul vehicule electrice, Renault se mentine in frunte cu o cota de piata de  26,8 %. Volumele vanzarilor au crescut cu 34 %. Inmatricularile modelului ZOE, cea mai vanduta masina electrica in Europa, inregistreaza o dinamica de 44%.

Marca Dacia realizeaza in Europa un record de vanzari la sase luni, cu 245.453 vehicule vandute (+9,3 %) si o cota de piata de 2,6 %. Aceste rezultate sunt datorate in special performantei modelelor Sandero faza 2 lansat la sfarsitul anului 2016 si Duster.

Se anticipeaza ca in anul 2017 piata mondiala va avea o crestere intre 1,5 % si 2,5 %. Piata europeana ar trebui de asemenea sa creasca cu 2%, acelasi nivel de crestere fiind preconizat si in cazul pietei franceze.

La nivel international, dincolo de Europa, este probabil ca piata rusa sa aiba o crestere de peste 5%, iar piata braziliana sa creasca cu 5%. Se anticipeaza ca pietele din China (+5 %) si India (+8 %) isi vor mentine dinamica de crestere.

In al doilea semestru, in Europa, Grupul ar putea profita din plin de reinnoirea gamei sale, iar la nivel international de dinamica Koleos in China, Kaptur, Xray si Vesta in Rusia, QM6 si SM6 in Coreea de Sud, de noua gama de vehicule SUV in America Latina.