Publicat: 24 Mai, 2012 - 13:48

Cardurile premium, tip Gold sau Platinum, întregistrează în această perioadă o creştere importantă, datorită nivelului educaţional ridicat al deţinătorilor şi faptului că volumele tranzacţionate sunt mai mari, astfel că băncile se grăbesc să le aloce mai multe beneficii, arată o analiză făcută de Bancherul.ro.

Cardurile gold sau premium de debit devin tot mai populare în contextul crizei, ajungând să deţină beneficii echivalente cu cele de credit.
 
Noua tendinţă: cardurile premium de debit

Segmentarea clienţilor în funcţie de venituri este prima diferenţiere pe care atât băncile cât şi alţi comercianţi o realizează pentru a le oferi produse şi servicii dedicate. „Piaţa cardurilor premium a avut cea mai mare creştere în 2011”, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager România şi Moldova, MasterCard Europe.
 
„Nu e o surpriză, precizează el, întotdeauna a fost aşa, pentru că piaţa affluent creşte. Şi suntem prezenţi acolo cu o suită de beneficii care cresc de la an la an, întrucât e firesc să ţinem pasul cu dezvoltarea pieţei.” Produsele de debit premium sunt acum pe val, iar din perspectiva beneficiilor, nu mai e niciun fel de deosebire între produsele de debit şi cele de credit.
 
„Acum 5-6 ani ne gândeam că o segmentare şi beneficii suplimentare se pot face doar pe carduri de credit, nici nu visam atunci că vom avea carduri Platinum de debit sau că vom avea o segmentare pe carduri business, că vom avea carduri commercial şi corporate, care sunt o stea a cardurilor business. Iată că acum avem, piaţa ne-a arătat că atât consumatorii de credit cât şi de debit au nevoie de aceste beneficii.”
 
„Înainte, într-adevăr, erau mai multe carduri de credit, dar acum, dacă mă gândesc la numărul de produse nou emise, creşterea vine din cardurile de debit. Este un segment foarte important de oameni care preferă să utilizeze fondurile proprii şi care au fireşte că au nevoie de aceleaşi beneficii şi avantaje ca şi posesorii de carduri de credit”, adaugă Vladimirescu.
 
Din acest motiv, spune el, se realizează investiţii în programe precum MasterCard Elite, care oferă tuturor posesorilor de carduri premium, adică Gold, Platinum, World, World Signia, acum World Elite, şi cardurile business corporate, în 150 de locaţii, beneficii constând fie în reduceri substanţiale, de până la 30%, sau tot felul de experienţe unice: upgraduri, sticle de şampanie în restaurante, program dedicat, consilier de vânzări, multe avantaje care te fac într-adevăr să te simţi special.
 
El ţine să sublinieze faptul că acei consumatori, în principal din categoria cu venituri ridicate, răsplătiţi de bănci cu tot felul de produse minunate, trebuie să dea dovadă şi de o responsabilitate socială, arătându-le celorlalţi care sunt beneficiile produselor respective.
 
„Nu mă refer aici strict la carduri, cu toate că mă mândresc cu cardurile de debit premium pentru că avem aici nişte beneficii foarte bune pe ele, dar în general toate produsele financiare. Aceşti clienţi un rol pe care n-ar trebui să-l omită, un rol foarte important în procesul educaţional, pentru că sunt de obicei formatori de opinie, oameni pe care care ceilalţi consumatori, cunoştinţe, prieteni, îi întreabă: de ce plăteşti cu cardul, nu ai bani? Evident că am bani, problema nu e dacă am sau nu bani, ci faptul că am un avantaj: e mai bine pentru mine să plătesc cu cardul, ar trebui să sune răspunsul”.
 
Asigurări pentru furtul banilor prin jaf

Una dintre cele mai recente lansări de carduri premium a venit de la UniCredit Ţiriac Bank, care şi-a completat gama de produse cu un card de credit destinat companiilor şi un card de debit Platinum pentru clienţii din categoria private banking.
 
“MasterCard Credit Corporate card s-a născut în urma procesului de ascultate a clienţilor noştri, manageri ai unor societăţi comerciale. Am încercat să le aflăm nevoile, să ne punem în locul dânşilor şi să aflăm cum le putem face viaţa mai uşoară. De aceea, pe lângă beneficiile uzuale pe care le oferă şi alte carduri de credit, respectiv discounturi la comercianţii parteneri sau în programul MasterCard Ellite ori Priority Pass, care oferă acces în peste 600 de lounge-uri din întreaga lume, am venit cu un pachet de asigurări care este foarte special şi care este activat nu plătind călătoria cu acel card, cum se face de obicei, ci prin cel puţin o utilizare pe parcursul ultimele 3 luni înainte de producerea evenimentului asigurat. În ideea că managerii de top nu-şi plătesc singuri cu cardul călătoria ci au un departament care se ocupă de călătoriile de serviciu. Pe lângă asigurarea de călătorie în străinătate, cardul mai dispune de o asigurare de muncă valabilă în România, un beneficiu special pe piaţa cardurilor. Asigurarea este valabila pe timpul programului de lucru şi pe toată durata deplasării în interes de serviciu în România”, spune Liudmila Drozdea, global transactional banking director la UniCredit Ţiriac Bank.
 
Un alt tip de asigurare pe card este cea referitoare la protecţia cumpărăturilor şi obiectelor personale. “De exemplu, se poate întâmpla ca dupa ce retragi bani de la ATM, să devii victima unei agresiuni, a unui jaf şi să ţi se fure banii retraşi sau obiectele personale. În acest caz nefericit, deţinătorul cardului va fi despagubit”, spune Liudmila Drozdea.
 
“Avem obiective ambiţioase, în special în privinţa cardurilor de credit pentru companii, mai exact să emitem în jur de 10.000 de carduri în următorii 3 ani. Sunt optimist că vom reuşi să realizăm planul, pentru că este un card cu multe beneficii şi are un preţ în media pieţei, nu este foarte scump”, spune Marco Esposito, vicepreşedinte executiv responsabil pentru Divizia Corporate Investment Banking & Private Banking în cadrul UniCredit Ţiriac Bank.
 

sursa: Bancherul.ro