Publicat: 22 Iunie, 2016 - 17:00

Enel anunță semnarea unor acorduri de co-marketing cu Mercedes-Benz și Nissan pentru promovarea mobilității electrice în Italia. Acordurile se referă la Ediția Specială Enel de Mercedes-Benz Clasa B Electric Drive și Nissan LEAF 100% electric, primele automobile din lume, în ediție limitată, ce vor purta logo-ul unei companii importante de utilități. 

Automobilele electrice au fost prezentate simultan la sediile Enel din Roma și Milano. Angajamentul Enel de a susține mobilitatea electrică se manifestă pentru prima dată printr-un acord de co-marketing cu producătorii auto. Ambele automobile sunt modele vârf de gamă în ediție limitată, cu dotări opționale complete. Obiectivul este de a crea un grup de „ambasadori” ai mobilității electrice și ai valorilor asociate acesteia. 

În plus față de activitățile comune cu Merceded-Benz și Nissan pentru promovarea automobilelor din Ediția Specială, Enel va derula inițiative de marketing specifice pentru încurajarea utilizării de automobile electrice în rândul celor peste 32.000 de angajați ai Enel Group din Italia.

„În Italia, din ce în ce mai multe persoane vor să conducă vehicule electrice, iar Enel se dedică dezvoltării unei infrastructuri de reîncărcare în întreaga țară, pentru a permite tuturor să călătorească oriunde își doresc în Italia, având siguranța că vor găsi o stație pentru a-și reîncărca rapid mașina. Circa 20 de minute sunt de ajuns, aceasta fiind durata unei opriri obișnuite într-o zonă de servicii”, a spus Ernesto Ciorra, Director pentru Inovare și Sustenabilitate la Enel.

„Odată cu lansarea Ediției Enel de Mercedes-Benz Clasa B Electric Drive și Nissan LEAF 100% electric, am devenit prima companie de utilități din lume care a încheiat acorduri cu producători auto pentru a dezvolta o ediție specială de automobile electrice”, a remarcat Nicola Lanzetta, Director pentru Piața din Italia la Enel. „Mobilitatea electrică nu mai este un instrument disponibil doar pentru cei câțivaamatori înrăiți, ci este o alternativă din ce în ce mai accesibilă pentru toată lumea, în special pentru cei care își doresc să călătorească sustenabil”.

„Mercedes-Benz se dedică reducerii consumului de carburant și al emisiilor ca nimeni altcineva. Avem deja zece automobile hibrid incluse în gama noastră de produse, și prin modelul smart am deschis calea pentru  mobilitate 100% electrică”, a spus Roland Schell, Președintele Mercedes-Benz în Italia. „Suntem încântați de parteneriatul cu Enel Energia, care a ales modelul nostru Clasa B Electric Drive pentru flota sa și pentru mobilitatea angajaților, cu o ofertă specială pentru aceștia”. 

„Suntem entuziasmați de lansarea acestei ediții speciale dezvoltată împreună cu Enel, care confirmă încă o dată viziunea noastră comună asupra mobilității urbane, concentrată pe îmbunătățirea vieților oamenilor și a mediului în care trăim”, a declarat Bruno Mattucci, Managing Director al Nissan Italia. „Rețeaua națională de electricitate reprezintă, categoric, o parte integrantă a mobilității electrice, și colaborăm cu Enel pentru a îmbunătăți legătura dintre vehicule, generatoare electrice, resurse de energie regenerabilă și, într-un viitor nu foarte îndepărtat, chiar și clădiri”.

Enel pentru mobilitatea electrică
Din 2010, Enel a implementat o serie de proiecte pilot în Italia pentru dezvoltarea mobilității electrice cu zero-emisii, prin încheierea de parteneriate strategice cu producatori auto, operatori din industrie și autorități și prin construirea unei rețele naționale de încărcare care include în prezent aproximativ 2.000 de stații de încărcare instalate.
Enel este, de asemenea, prezentă pe piață prin gama Enel Drive a Enel Energia, care urmărește să răspundă tuturor nevoilor celor care își doresc să conducă vehicule electrice, de la pachete All-inclusive, cu un preț fix indiferent de consum, până la un pachet Free pentru care se plătește doar ceea ce se consumă. Ambele oferte pot fi limitate la încărcarea din stații publice, sau pot include încărcarea atât din stații publice, cât și private, prin închirierea infrastructurii de încărcare de acasă, dedicată clienților.
Oferta comercială a Enel include, de asemenea, vânzarea directă a infrastructurilor Box Station și Pole Station, opțiuni dedicate celor care vor să achizționeze echipamentul de încărcare independent de locul din care își procură electricitatea și de standarde sau capacitate. 
Începând cu această lună, aplicația Enel Energia are acum serviciul „e-go”, prin care pot fi accesate stații publice operate de Enel și prin care încărcarea poate fi lansată direct din smartphone. 

Nissan și mobilitatea electrică
De mai multe decenii, Nissan investește într-o mobilitate mai curată și mai eficientă, iar astăzi este liderul pieței de mobilitate electrică, furnizând tehnologii de ultimă generație atât pentru sectorul privat, cât și pentru cel public și companii, și continuând în același timp să investească în cercetare și dezvoltare în acest domeniu, pentru a întâmpina viitoare provocări.
În plus față de dezvoltarea vehiculelor electrice, Nissan este implicată în dezvoltarea și promovarea mobilității electrice. Inițiativele sale în acest domeniu includ producerea bateriilor litium-ion reciclabile și reutilizabile, implementarea infrastructurii de încărcare și a dispozitivelor de încărcare rapidă fixe și mobile pentru vehicule electrice, sisteme bidirecționale între vehicule și case, precum sistemul „LEAF to Home” și sistemele „Vehicle to Grid” pentru integrarea automobilelor și a rețelelor de distribuție a energiei, transformând conceptul de vehicul de la un mijloc de transport la un transportator de energie.

Sustenabilitatea în cadrul grupului Daimler
Daimler dezvoltă automobile, vehicule comerciale și industriale compatibile-ecologic și urmărește să creeze o relație responsabilă cu mediul înconjurător și resursele naturale, în toate sectoarele de afaceri.
Din acest motiv, Daimler analizează și gestionează toate procesele acordând atenție impactului acestora asupra mediului. Aceasta este o orientare-cheie în cercetare și dezvoltare și se referă la întreaga perioadă de viață a produsului: de la producția pregătită pentru reciclare la utilizarea materialelor regenerabile și propulsia eficientă. Organizăm diversele stadii ale producției într-un mod cât mai prietenos cu mediul, iar în fabrici utilizăm tehnici pentru a economisi energie și apă și pentru a reduce emisiile și deșeurile.
Oferim clienților noștri servicii de ultimă generație pentru mobilitate și informații pentru protejarea mediului înconjurător, promovând utilizarea responsabilă a vehiculelor Mercedes-Benz pentru a reduce consumul de carburant și emisiile de CO2.
Strategia Daimler implică optimizarea motoarelor cu combustie internă, producția sistemelor cu propulsie hibridă pentru nu mai puțin de zece modele și dezvoltarea de automobile și vehicule comerciale 100% electrice. 
Transparența este cea care ghidează Daimler. Doar angajații perfect informați pot îmbunătăți concret protecția mediului în interiorul companiei. Iar dialogul Daimler cu publicul este o sursă constantă de idei pentru îmbunătățire.

Comunicate de presă al Enel