Publicat: 12 Iunie, 2018 - 19:49

Referitor la declaratiile tendentioase care circula in spatiul public si care fac referire la lipsa unor masuri concrete de fludizare a traficului, precum si lipsa unor proiecte de infrastructura in Capitala, Primaria Municipiului Bucuresti face urmatoarele precizari:

Subliniem faptul ca timp de 27 de ani, in Capitala Romaniei nu s-au luat masuri coerente de rezolvare a conflictelor de trafic, situatie care s-a agravat an dupa an atat din cauza lipsei investitiilor, dar si din cauza inmultirii autovehiculelor de pe arterele Bucurestiului. Aglomeratia din Bucuresti nu se poate rezolva prin declaratii politice, ci prin masuri concrete si  responsabile.

Ignorarea cu buna stiinta a masurilor intreprinse de Primaria Municipiului Bucuresti, precum si declaratiile neadevarate care propaga in spatiul public ideea ca Primarul General si institutia pe care o conduce nu au facut nici un demers pentru imbunatatirea traficului rutier in Capitala nu reprezinta altceva decat inducerea in eroare a opiniei publice, exclusiv in scopuri politice.

Astfel, reamintim faptul ca, la preluarea mandatului, principalele proiecte de infrastructura aflate in derulare erau complet blocate, parcul auto al RATB era invechit si nu exista niciun demers initiat pentru innoirea acestuia, sistemul de management al traficului functiona la cote de avarie, principalele bulevarde ale orasului erau pline de gropi, iar prima banda de circulatie pe multe dintre acestea era blocata de masini parcate neregulamentar.

 

In doar doi ani, Primaria Municipiului Bucuresti a luat urmatoarele masuri:

 

A semnat recent un contract important pentru achizitionarea a 400 de autobuze noi, dotate la cele mai inalte standarde de calitate. Pana la sfarsitul acestui an, incepand cu luna octombrie, vor ajunge la Bucuresti primele 100 de unitati, urmand ca anul viitor sa vina si restul de 300.

De asemenea,  se vor achizitiona atat prin fonduri europene, cat si cu bani de la bugetul local, 100 de autobuze GNC, 100 de tramvaie, 100 de troleibuze  si 100 de autobuze electrice.

 

A deblocat o serie de proiecte de infrastructura care contribuie, de asemenea, la fluidizarea traficului in Capitala:

 

-         Astfel, actuala administratie a reusit finalizarea Pasajului rutier de la Piata Sudului, unul dintre proiectele foarte importante pentru fluidizarea traficului în Capitală, dar și unul dintre cele realizate cu cea mai mare dificultate.

-         Un alt proiect deblocat este Podul Ciurel -Străpungere A1: in acest mandat s-a reușit împărțirea proiectului în mai multe cadrane, care să permită avansarea lucrărilor.

-         Lucrarile de reabilitare si modernizare a uneia dintre cele mai importante artere din București, Bulevardul Liviu Rebreanu, a fost finalizat in acest mandat. Pe toata lungimea arterei au fost amenajate piste pentru biciclete și 500 de locuri de parcare.

 

Deruleaza o serie de proiecte de infrastructura importante: 

-         Modernizare Piata Eroii Revolutiei si Pasaj

-         Strapungere Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu etapa 1

-         Penetratie Splaiul Independentei - Ciurel

-         Supralargire Fabrica de Glucoza

 

In ceea ce priveste prioritizarea mijloacelor de transport in comun, reamintim faptul ca linia tramvaiului 21 a fost prioritizata prin amplasarea de garduri delimitatoare si urmeaza ca, in viitorul apropiat, acolo unde trama stradala o permite, proiectul sa fie extins si pe alte linii de tramvai. 

Totodata, politistii locali au desfasurat ample actiuni pentru eliberarea primei benzi de circulatie, blocata de masini parcate, ilegal pe mai multe bulevarde din Capitala printre care amintim: Calea Rahovei, Str. Mihai Sebastian, Sos. Iancului, B-dul Barbu Vacarescu, Sos. Stefan cel Mare, Oltenitei, Iuliu Maniu, Valea Cascadelor, Aerogarii, Banu Manta, Libertatii, Liviu Rebreanu.

 

De asemenea, pentru fluidizarea traficului rutier din Capitală, Administrația Străzilor a implementat noi reglementări de circulație în zonele cele mai aglomerate, cum ar fi instituirea culorii verde intermitent la semafor în intersecțiile în care virajul la dreapta nu influențează semnificativ traficul. Astfel, au fost montate lămpi de culoare verde intermitent pentru virajul la dreapta în  intersectiile importante din Capitala

De asemenea, Administratia Strazilor a executat lucrari de reparatii pe 120 de artere din Capitala.

 

A introdus un sistem de transport public cu biciclete

 

A fost aprobat in Comisia Tehnico- Economica a Ministerului Mediului proiectul pentru realizarea pistelor de biciclete, pe o distanta de 63.5 km, proiect in valoare de 10 milioane de euro care a fost deja demarat si va fi extins anul acesta pe mai multe zone.

Traseele pe care au inceput deja lucrarile de amenajare:

 – Traseu 1- Piata Victoriei- b-dul Aviatorilor - b-dul Beijing – Str. Nicolae Caramfil – Soseaua Pipera – Str. Alexandru Serbanescu – b-dul Aerogarii – DN1- Piata Presei Libere-Soseaua Kiseleff- b-dul Constantin Prezan.

- Traseul 2 – Piaţa Victoriei – Bd. Iancu de Hunedoara – Şos. Ştefan cel Mare – Şos. Mihai Bravu;

- Traseul 3 – Calea Victoriei – Bd. Regina Elisabeta – Splaiul Independenţei – Bd. Naţiunile Unite;

- Traseul 4 – Bd. Libertăţii – Piaţa Constituţiei – Bd. Unirii – Bd. Dececbal – Bd. Basarabia – Stadionul Naţional.

 

A initiat un program de achiziţie biciclete pentru public

Prin aceasta măsură PMB a asigurat facilităţile necesare achiziţionării a 30.000 de biciclete de către bucureşteni, prin acordarea unor vouchere în valoare de 500 de lei. Primele 5.000 au fost distribuite anul trecut, iar restul anul acesta, începând din luna mai.

 

De asemenea, Municipalitatea are in vedere in viitorul apropiat o serie de lucrari de investitii in infrastructura rutiera si fluidizarea traficului:

-         Supralargire Soseaua Bucuresti – Magurele

-         Prelungirea str. Brasov intre sos. Alexandriei si Prelungirea Ghencea

-         Supralargire Nicolae Grigorescu – Splai Dudescu – intersectia Vitan Barzesti etapa a II a 

-         Pasaj rutier Soseaua Colentina – Doamna Ghica

-         Pod planseu Piata Unirii 

-         Intregire Splaiul Unirii – Zona Bdul Marasesti – Hanul lui Manuc

-         Supralargire Calea Grivitei si Bdul Bucurestii Noi

-         Strapungere si supralargire Str. Avionului, intre Sos. Pipera si linia de centura prin Drumul Nisipoasa, Str. Campul Pipera si str. Vadul Moldovei cu pasaj denivelat peste calea ferata Bucuresti- Constanta, pe sub pista aeroportului Aurel Vlaicu

-         Reabilitare Bulevardul Basarabia, intre Sos. Mihai Bravu si Sos. Dudesti-Pantelimon

-         Supralargire Calea Calarasi si Bdul Corneliu Coposu, intre str. Sf. Vineri si Sos. Mihai Bravu

-         Pasaj denivelat sos. Petricani-Sos Bucuresti Nord

-         Pasaj denivelat peste intersectia  Sos. Andronache – Bdul Eroilor

-         Continuarea lucrarilor la obiectiul de investii "Modernizare si consolidare Pod Mihai Bravu" 

-         Reabilitare Pod Grant 

-         Pasaj pietonal subteran Arcul de Triumf 

Precizam, de asemenea ca PMB a semnat  saptamana trecuta cu Compania Municipala Dezvoltare Durabila contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru supralargirea strazii Prelungirea Ghencea de la 2 la 4 benzi si realizarea unei linii de tramvai in aceasta zona,  dela Strada Brasov pana la linia de centura, unde se va realiza un terminal intermodal si o parcare de tip Park and Ride.

In ceea ce priveste Podul Constanta, aflat in prezent in administrarea Companiei Nationale de Cai Ferate, PMB a solicitat prin hotarare de consiliu preluarea acestui obiectiv in administrare, pentru a putea demara investitia privind consolidarea si modernizarea acestuia.

 

Se vor amenaja parcari de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare in oras:

        - Străulesti - investiție derulată de Metrorex și care va fi finalizată în iulie 2018, având o capacitate estimată de 650 de   locuri de parcare (autoturisme) și 11 locuri de parcare pentru   autocare/autobuze.

    

Se vor construi 3 statii intermodale:

- Pantelimon Vergului (la noul terminal intermodal de la                      capatul tramvaielor 14 si 55),

- Prelungirea Ghencea Domnesti (la viitorul terminal        intermodal de pe DNCB Domnesti),

- Sos Berceni (la statia de metrou Dimitrie Leonida).

 

De asemenea  se vor construi mai multe parcări subterane, în regim de concesiune lucrări publice:

·       Parcare subterana Edgard Quinet - 3 niveluri; 380 locuri.

·       Parcare subterana P-ta Dorobanti - 2 niveluri; 254 locuri.

·       Parcaj subteran Gara de Nord. 867  Locuri. 

·       Parcaj subteran P-ta  Lahovari - 207 locuri. 

·       Parcaj Subteran P-ta Cantacuzino - 206 locuri;

·       Parcaj subteran P-ta Constitutiei - 988 locuri.

 

Parcaje care vor fi realizate de către Companiile Municipiului Bucureşti

Parcaj zona Floreasca strada Donizetti nr. 8-10, Sector 2 - 215 locuri.

  

Fluidizarea traficului în zona centrală

- reducerea traficului rutier prin instituirea regimului parcărilor şi introducerea regimului obligatoriu de plată la parcările de utilitate publică generală cu aplicarea de sancţiuni în cazul staţionării neregulamentare a maşinilor.

- introducerea unui sistem de transport public (linia verde) care să lege zonele  de  interes administrativ-instituționale din centrul capitalei,

- utilizarea sistemului de semaforizare inteligentă în vederea restricționării și redistribuirii accesului în zona centrală

 

Tag-uri Institutii: