Publicat: 18 Iunie, 2012 - 14:02

Consiliul Concurenţei a redeschis procedura de investigaţie privind drepturile de difuzare a meciurilor de fotbal organizate de Federaţia Română de Fotbal (FRF), ca urmare a solicitării acesteia de modificare a angajamentelor asumate prin Decizia 13/2011.

FRF a solicitat în principal modificarea pachetelor 5 şi 6, în sensul în care va exista un singur pachet general 5 – drepturi tv (drepturi de televiziune), împărţit la rândul său în 6 pachete. Solicitarea este adresată autorităţii de concurenţă având în vedere „condiţiile oferite de piaţa actuală şi actualele condiţii de marketing”.

Principiul care va sta la baza achiziţionării drepturilor de televiziune este următorul: doar 3 din cele 5 pachete care conţin drepturile de transmisie în direct a meciurilor din cadrul Cupei României, începând cu faza 16-lor şi Super Cupa, pot fi achiziţionate de către un singur difuzor.

Conţinutul esenţial al angajamentelor propuse de FRF este publicat pe pagina de internet a Consiliului Concurenţei, la adresa  www.consiliulconcurentei.ro.

Autoritatea română de concurenţă a efectuat o evaluare preliminară a noilor angajamente formulate de FRF în vederea remedierii problemelor care ar putea constitui încălcări ale legislaţiei naţionale şi comunitare în domeniul concurenţei. De asemenea, Consiliul Concurenţei va efectua un test de piaţă.

Autoritatea română de concurenţă invită persoanele fizice sau juridice interesate de modalitatea în care sunt vândute drepturile comerciale asupra competiţiilor fotbalistice să transmită observaţii şi propuneri cu privire la noile angajamente formulate de FRF şi măsura în care acestea răspund condiţiilor de piaţă. Acestea pot fi transmise până la data de 28.06.2012, prin fax (021-405.45.12), prin e-mail (servicii@consiliulconcurentei.ro) sau prin poştă (Consiliul Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr.1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701, Oficiul Poştal nr. 33).

După analiza punctelor de vedere formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate să solicite FRF modificarea propunerilor şi poate să decidă acceptarea sau respingerea acestor angajamente, în situaţia în care modificările nu sunt operate în termenul specificat de autoritatea română de concurenţă. În acest ultim caz, se consideră că întreprinderea a renunţat la posibilitatea modificării angajamentelor.