Publicat: 19 Martie, 2018 - 18:46

Primarul general, Gabriela Firea, a anunţat luni că un regulament privind publicitatea în Capitală va fi supus dezbaterii într-una dintre următoarele şedinţe ale Consiliului General al Municipiului Bucureşti, acesta prevăzând panouri standard în funcţie de zonă.

'Şi Bucureştiul trebuie să fie ca Viena, Praga sau Paris. Şi anume - publicitatea să fie adaptată locului la care ne referim. Spre exemplu, o zonă istorică, o zonă de patrimoniu: cu mesaje publicitare mai discrete. (...) Nu trebuie să inventăm nici roata, nici apa caldă. Trebuie să preluăm bunele practici din capitalele lumii. Şi anume, în primul rând să existe câteva reguli foarte clare. Să fie, de asemenea, panouri standard de publicitate în funcţie de zonă. (...) În primul rând, dimensiunile să fie adecvate, dimensiunile mesajului. Să nu avem o publicitate stridentă, ţipătoare, deranjantă, bannere pe clădiri monument, pe clădiri istorice. De asemenea, bannere în zone în care agresează pur şi simplu privirea, ochiul, şi mesaje stridente care urâţesc, practic, Capitala. Asta nu înseamnă că (...) interzicem publicitatea. Dar ea trebuie să fie exact cum se întâmplă în Europa - pe tipare adecvate, pe tipare aprobate şi care să fie de bun gust, de bun simţ', a precizat edilul general, în cadrul Comandamentului convocat la sediul PMB.

Firea a reamintit că în 2017 a fost înfiinţată Compania Municipală de Publicitate şi a menţionat că aceasta urmează să realizeze panourile publicitare.

'Încă un element în plus ar fi acela că, după aprobarea regulamentului, Compania Municipală va realiza - fiind vorba de domeniul public - toate aceste panouri publicitare, de diferite dimensiuni, pe care operatorii de publicitate, companiile, agenţiile le pot prelua, închiria, pentru a-şi transmite mesajele publicitare, plătind un preţ civilizat - deci nu derizoriu - Municipalităţii. Iar Primăria din acei bani, fireşte, să poată să investească în alte proiecte sociale, educative. Aşa se întâmplă peste tot. Deci nu facem altceva decât să adaptăm regulamentul european şi ceea ce se întâmplă în capitalele lumii şi la Bucureşti', a explicat edilul general.

Potrivit lui Firea, în acest moment, în domeniul publicităţii stradale domneşte 'haosul'.

'Într-o şedinţă de Consiliul General viitoare vom dezbate şi aproba un regulament de publicitate, astfel încât să nu se mai întâmple ceea ce se întâmplă acum la noi în oraş şi nu se mai întâmplă nicăieri în lume. Oricine vrea să îşi monteze o prismă, un trepied, un banner, un panou... nimeni nu îl întreabă nimic, nu îl întreabă de sănătate, are - n-are voie, sunt îndeplinite condiţiile de siguranţă? Nimic! Pur şi simplu este haos în acest domeniu', a spus ea.