Publicat: 5 Octombrie, 2012 - 13:25

Parteneriatul de succes dintre IFC – divizie a Grupului Băncii Mondiale şi Banca Transilvania a fost extins prin majorarea finanţării puse la dispoziţia micilor importatori şi exportatori români.

Prin intermediul propriului Program Global de Finanţare a Comerţului, IFC pune la dispoziţia Băncii Transilvania o linie de credit pentru finanţarea comerţului, în valoare de 15 milioane de dolari, permiţând astfel băncii să ofere microîntreprinderilor şi IMM-urilor fonduri suplimentare pentru finanţarea tranzacţiilor lor comerciale internaţionale.  

Programul vine în sprijinul comerţului pe pieţele emergente, oferind garanţii parţiale sau totale pentru tranzacţii comerciale individuale, susţinute de ratingul IFC, triplu A. De la demararea sa în anul 2005, prin acest program s-au emis peste 12.000 de garanţii, însumând 19 miliarde de dolari. IMM-urile din ţările în curs de dezvoltare au beneficiat de peste 80% din garanţiile emise.

“IFC este acţionar important al Băncii Transilvania, precum şi un susţinător puternic al strategiei noastre de business” declară Horia Ciorcilă, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Băncii Transilvania. „Impreună cu IFC, prin acest program susţinem societăţile autohtone şi spiritul antreprenorial românesc”.

Georgina Baker, Directorul IFC pentru Global Trade and Supply Chain Solutions, afirmă: “Prin Programul Global de Finanţare a Comerţului, IFC poate canaliza fonduri spre întreprinderile mici care caută să intre pe pieţe noi şi să-şi crească activitatea comercială. Acest sprijin suplimentar va deschide noi oportunităţi comerciale internaţionale pentru întreprinderile autohtone şi va stimula dezvoltarea economică în România”.

IFC deţine 3,54% din acţiunile Băncii Transilvania, din 2009, când a convertit în capital o obligaţiune convertibilă subordonată de 20 de milioane de dolari. Anterior, IFC a acordat băncii patru credite senioare  şi un credit subordonat.

În anul financiar 2012, IFC a oferit 2,9 miliarde de dolari sub formă de garanţii pentru activităţile comerciale din ţări mai puţin dezvoltate, majoritatea adresându-se IMM-urilor. Programul cuprinde peste 260 de bănci partenere din peste 90 de pieţe emergente.