Publicat: 10 Mai, 2014 - 13:50

Circulația feroviară prin utilaj a fost deschisă de către secretarul de stat la Ministerul Transporturilor Iulian Matache și omologul său bulgar Anton Ghinev. 

După ceremonia de inaugurare, primul tren pentru public va circula pe ruta Craiova — Vidin și retur, traversând noul Pod Calafat — Vidin, cu plecare din Craiova la ora 13:19 și sosire în Vidin la ora 16:30. Trenul de întoarcere va pleca din Vidin la ora 17:40 și va sosi în Craiova la ora 21:06.

Începând cu duminică, între Craiova și Vidin vor circula două trenuri pe zi care vor pleca la 08:00 și, respectiv, la 13:19 de la Craiova și vor sosi la Vidin la 11:00 și la 16:30. Cursele de retur de la Vidin vor fi la 12:25 și la 17:40, cu sosire la Craiova la 15:28 și 21:06. Biletul Craiova-Vidin va costa 46 lei, iar între Craiova și Sofia cu trenuri de legătură de la Vidin — 98 lei.

Potrivit unui comunicat de presă emis de Compania Națională de Căi Ferate 'CFR' SA, circulația feroviară pe podul mixt (rutier/feroviar) de la Calafat — Vidin, al doilea punct de trecere peste Dunăre, va asigura un flux direct pentru traficul de călători și de marfă și va reduce timpul necesar pentru parcurgerea distanței Craiova — Golenți — Vidin.

Pentru legătura feroviară pe podul mixt de frontieră între cele două țări, peste fluviul Dunărea, s-au executat lucrări de modernizare a 5,9 kilometri linie simplă până la stația Golenți, 1,9 km cale ferată în stația Golenți (4 linii) și construcția a 3,2 km linie nouă simplă electrificată care permite accesul direct de pe pod pe calea ferată Golenți-Calafat.

'Prin racordarea căii ferate existente Craiova — Calafat (ramură sudică a Coridorului IV Pan-European) la noul pod mixt de la Calafat-Vidin, sistemul feroviar va contribui, astfel, la dezvoltarea economică din județele Dolj și Mehedinți, prin creșterea capacității de transport de mărfuri și promovarea distribuției mărfurilor în această regiune, și nu în ultimul rând la consolidarea relațiilor economice dintre România și Bulgaria', se menționează în comunicatul citat.

Valoarea investiției pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanțare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) și de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%)

Construcția, al doilea punct de trecere peste Dunăre, are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare și o pistă pentru bicicliști.

Podul Calafat-Vidin a fost inaugurat în luna iunie a anului trecut dar până acum a fost folosit doar pentru transport rutier.