Publicat: 30 Martie, 2018 - 00:00

Teodora Matei a publicat până acum șase cărți, în genuri diferite – science fiction, fantasy, roman de dragoste, roman polițist.

Doi polițiști bucureșteni (comisarul Anton Iordan și inspectorul șef Sorin Matache) sunt detașați la Ploiești (loc de unde este autoarea, dovadă descrierea exactă a geografiei orașului) să ajute la rezolvarea mai multor cazuri. Comisarul Anton Iordan are un accident, în urma căruia rămâne cu o amnezie parțială și nu-și mai amintește aproape nimic din ce a făcut la Ploiești. Dar e supus unui experiment: un coleg de facultate, ajuns editor, cere unui grup de scriitori să scrie câteva povestiri, pornind de la relatările inspectorului șef, povestiri care sunt date comisarului, pentru a-i reda memoria.

Sunt patru povestiri adunate laolaltă sub o idee: o bătrână găsită moartă într-un apartament, în timp ce în vecini a avut loc o spargere; o defecțiune la gaze pare să fie cauza morții unui bărbat de vreo cincizeci de ani care se crede Casanova și are mai multe amante simultan; un băiat este răpit și la găsirea lui ajută un frate handicapat; o tânără femeie, victimă a unei rețele de prostituție. Personaje foarte diferite, descrieri aparent cu nerv, acțiuni plauzibile, dar cam atât.

Autoarea aparține noii generații aplecată spre scris, tineri care scriu ușor și fluent, care semnează cărți cu deosebire în genuri periferice, foarte apreciate însă de un anume public, promovate de un număr de editori (Tritonic, Librex, Herg Benet ș.a.), autori care au cu deosebire știința de a se promova reciproc excesiv prin toate mijloacele (facebook, turnee de lansări). Iar această promovare le aduce o anume audiență. Un fenomen ce nu trebuie ignorat și din care pot ieși la un moment dat scriitori mari.

 

 

Teodora Matei – În mintea comisarului. Editura Tritonic, colecția Mystery&Thriller. 148 pag.

 

Topic: 

Format: