Publicat: 8 Noiembrie, 2012 - 13:15

La puţin timp după ce a fost recompensat cu premiul "„Cea mai bună maşină de serie de la
Salonul Auto Internaţional de la Paris" decernat de postul de radio RTL şi de revista Auto Plus, Noul Clio obţine o nouă distincţie internaţională, Volanul de Aur 2012, înmânat aseară la Berlin domnului Stefan Mueller, Director regional de operaţiuni pentru Europa.

Acest premiu, obţinut la categoria „Maşini de clasă mică", este acordat de publicaţii aparţinând trustului Axel Springer: săptămânalul BILD am SONNTAG, cea mai bine vândută publicaţie duminicală din Germania şi AutoBILD, cea mai vândută revistă auto de specialitate din lume.
Pe lângă ediţiile sale din Europa occidentală, AutoBILD publică şi numeroase ediţii locale în Europa de Est şi Asia, astfel că în total 73 de milioane de cititori au fost invitaţi să-şi voteze modelul preferat.
La cea de-a 37-a ediţie a sa, trofeul Volanul de Aur a reunit 44 de concurenţi grupaţi în şase categorii. Câştigătorii din categoriile coupé-uri/decapotabile au fost desemnaţi direct de către cititori. La celelalte patru categorii, votul final a fost precedat de teste ale celor cinci maşini finaliste, efectuate de un juriu constituit din personalităţi, pe pistele de la Balocco, în Italia.
Pe lista piloţilor de încercare se regăsesc nume sonore din lumea sporturilor auto: Mattias Ekström, Hans-Joachim Stuck, Walter Röhrl, Christina Surer şi Vanina Ickx cărora li s-au alăturat redactorii şefi ai publicaţiilor auto europene din trustul AutoBILD. În sprijinul lor au venit vedete din lumea divertismentului şi a sportului printre care Franz Beckenbauer şi Boris Becker.


Renault, de 10 ori câştigător al Volanului de Aur
Trofeul Volanul de Aur are o tradiţie de 37 de ani, fiind decernat pentru prima dată în anul 1976. Cu 10 victorii la activ, Renault este unul dintre cei mai premiaţi participanţi. Trofeul a fost
câştigat de modelele sale Fuego coupé (1980), Renault 9 (1981) în segmentul maşinilor
compacte, de berlina sa de lux Renault 25 (1984), de Clio (1990), de a doua generaţie a
Espace (1991), de modelul compact Renault 19 (1992), de a treia şi a patra generaţie a
Espace (1997 şi 2002), de monovolumul compact Scénic (2009) şi recent de Noul Clio (2012).


Noul Clio sau motivele din spatele câştigării trofeului
Votul cititorilor pasionaţi de auto şi al unui juriu de specialişti este dovada bunei primiri de care se bucură noul stil Renault în rândul publicului. Noul Clio este primul model care concretizează noua identitate Renault ce are la bază noul concept al companiei în materie de design. Printre caracteristicile care reflectă noua identitate de marcă Renault se regăsesc logo-ul bine evidenţiată, liniile curbe seducătoare şi silueta rafinată a caroseriei.
Atractivitatea Noului Clio este sporită de gama de motoare reînnoită, caracterizată printr-o cilindree mai redusă ce conduce la o diminuare de până la 20% a consumului comparativ cu generaţiile anterioare. Versiunea cu cele mai scăzute emisii de CO2 a noului motor turbo cu trei cilindri ENERGY TCe 90 consumă doar 4,3 l/100 km, nivelul emisiilor fiind de 99 grame CO2 pe kilometru1. La capitolul diesel, Noul Clio dotat cu motorul ENERGY dCi 90 eco2 atinge un consum redus record în categoria sa, cu numai 3,2 l/100 km, respectiv emisii de 83 grame CO2 pe kilometru.
Datorită arhitecturii şi a trenului de rulare al căror ampatament şi ecartament au fost mărite, şasiul Noului Clio rămâne o referinţă în segmentul său.
Cele 5 stele obţinute la crash-testele EuroNCAP fac din Noul Clio şi o referinţă în materie de siguranţă pasivă, cu cea mai bună notă obţinută pe segmentul citadinelor la 3 din cele 4 criterii.
Un alt atu incontestabil al Clio constă în sistemul multimedia încorporat care ridică şi mai sus ştacheta în acest segment. Sistemul MEDIA NAV încorporat cu ecran tactil de 7 inch (18 cm) se regăseşte ca şi echipament de serie pe 80% dintre versiunile modelului. Noul Clio se laudă şi cu un sistem audio 4 x 20-Watt cu Bass-Reflex şi conectivitate completă: interfaţă Bluetooth®, prize USB şi jack.