Publicat: 12 Iunie, 2018 - 08:51

TRANSCRIEREA DECLARAŢIILOR PREŞEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN, LA FINALUL BIROULUI EXECUTIV AL PNL - 11 IUNIE 2018

Liviu Dragnea şi-a arătat în ultimele zile faţa retrogradă, şi-a arătat chipul schimonosit care nu are nicio legătură cu România europeană, cu România democratică, ci are legătura cu trecutul comunist şi cu o vedere feudală asupra modului în care trebuie să funcţioneze instituţiile în România.

Ameninţarea, intimidarea fără precedent la adresa procurorilor, pe care a făcut-o la o emisiune televizată este un gest incredibil, care îl descalifică ca şi om politic într-o democraţie. Este inadmisibil să intimidezi, să ameninţi procurori care îşi desfăşoară activitatea în baza legii şi care au obligaţia legală să cerceteze orice sesizare care este depusă la Parchet.

De asemenea, calificativele incredibile la adresa cetăţenilor români care au ieşit să protesteze împotriva agresiunii politice permanente a PSD împotriva justiţiei, împotriva independenţei justiţiei, calificativele greu de imaginat la adresa acestor cetăţeni îl arată în situaţia în care acest om nu are niciun fel de respect faţă de niciun cetăţean român care îndrăzneşte să îşi exprime liber o opinie, care îşi exprimă punctul de vedere.

Nu în ultimul rând, poziţiile anti-NATO şi anti-UE ale preşedintelui Dragnea îl pun în adevărata lumină, pentru ca asta reprezintă de fapt punctele sale de vedere reale. Liviu Dragnea este împotriva apartenenţei României la UE şi la NATO, cum altfel poate fi calificată declaraţia sa privitoare la responsabilitatea UE şi NATO şi la finanţarea aşa-zisului stat paralel inventat de Liviu Dragnea.

Dragnea nu înţelege că România este membru al Uniunii Europene, că România este membru al NATO şi că datorită poziţiei noastre de membri ai Uniunii Europene şi NATO, avem nişte obligaţii, pe lângă foarte multele drepturi pe care le avem, obligaţii pe care trebuie să le respectăm ca şi ţară şi că niciun lider politic nu poate să calce în picioare democraţia, nu poate să calce în picioare principiile fundamentale care stau la baza funcţionarii statului de drept. De asemenea, nu poate să calce independenţa justiţiei.
Ceea ce face zi de zi acest personaj vetust, omul cu şobolanii, care vede numai şobolani în jurul lui şi pe care îl sfătuiesc să se lase de politică şi să se apuce de deratizare, dacă tot vede numai şobolani în jurul lui.

Somez conducerea PSD să ia poziţie imediat, să se delimiteze de declaraţiile acestui iresponsabil care simte ca i se apropie sfârşitul şi care este în stare să facă orice este posibil ca să scape de urmările faptelor sale ilegale, altfel întreg partidul social democrat riscă să fie considerat aşa cum este considerat Dragnea, şi anume un partid anti-Uniunea Europeană, un partid anti-NATO.

Astăzi, la Biroul Politic al Partidului Naţional Liberal, am luat câteva decizii. Am stabilit poziţia Partidului Naţional Liberal faţă de Codul administrativ şi faţă de Codul de procedură penală, care intră în dezbaterea Senatului şi urmează să fie votate pe repede înainte in cursul acestei săptămâni. Partidul Naţional Liberal nu susţine Codul administrativ, de asemenea nu susţine Codul de procedură penală.

Avem o mulţime de argumente împotriva acestor acte normative. În ceea ce priveşte Codul administrativ, puteţi vedea că există deja o poziţie a Comisiei Europene, care atrage atenţia politizării funcţiei publice, asupra faptului că prin acest Cod administrativ nu există nicio şansă de profesionalizare a administraţiei şi că în continuare administraţia nu va fi altceva decât instrumentul partinic al voinţei exprimate de lideri politici.

Suntem împotriva acestui Cod administrativ pentru că repolitizează funcţia publică, pentru că da frâu liber politizării agresive a administraţiei şi duce la îndepărtarea oricărui principiu corect care poate să stea la baza funcţionării administraţiei publice în România.

Suntem împotriva Codului administrativ pentru că menţine acelaşi sistem centralist de până acum, pentru că întăreşte şi repolitizează funcţia de prefect retransformând prefectul într-o funcţie similară de prim-secretar de pe vremea comunistă.

De asemenea, suntem împotrivă pentru că politizează practic numirile în funcţiile de conducere de la nivelul serviciilor deconcentrate, dând frâu liber clientelei de partid să conducă fără niciun fel de exigenţă profesională, fără niciun fel de concurs, ci doar prin bunul plac al partidului de guvernământ să subordoneze administraţia, să transforme administraţia într-un instrument politic al partidului de guvernământ, evident acest lucru având consecinţe extrem de grave asupra funcţionării democraţiei.

S-au dus până la a desfiinţa practic funcţia de secretar al localităţii, al Consiliului judeţean şi al Consiliului local, secretarul devenind din ceea ce era ca şi funcţie, şi anume omul care aviza din punct de vedere al legalităţii toate actele administrative emise de Consiliile locale şi Consiliile judeţene, de asemenea actele administrative emise de primar sau de preşedintele Consiliului judeţean devenind o frunză în bătaia vântului bunului plac pe care îl manifestă un conducător sau altul de autoritatea administraţiei locale.

Nu în ultimul rând, poziţia noastră faţă de Codul administrativ este o poziţie cât se poate de normală şi firească. Chiar dacă sunt anumite lucruri cu care noi am putea fi de acord şi anume, de exemplu, adoptarea proiectului de lege al Partidului Naţional Liberal, prin care o parte din redevenţele pentru concesiuni se duc venituri la bugetele locale. De asemenea mai sunt câteva lucruri care au plecat tot în mare parte din iniţiativa Partidului Naţional Liberal. Chiar dacă aceste lucruri sunt bune nu putem susţine acest Cod administrativ, care reîntoarce România la perioada lui Cozmâncă, care practic retransformă administraţia publică dintr-un instrument de servire al cetăţeanului, o transformă întru-un instrument aflat la dispoziţia partidului de guvernământ împotriva cetăţeanului.

Nu în ultimul rând, în acest Cod administrativ se vede foarte clar că nu a existat nicio preocupare din partea partidului de guvernământ pentru a îmbunătăţii relaţia dintre administraţie şi cetăţean , pentru a îmbunătăţii calitatea serviciilor furnizate de administraţie către cetăţean, pentru a simplifica procedurile astfel încât cetăţeanului să îi fie mult mai uşor şi mult mai facil să obţină diferitele drepturi sau diferitele servicii care sunt furnizate de administraţie.

De asemenea, am aprobat de principiu textul moţiunii de cenzură. El va fi practic adus la forma semifinită a Partidului Naţional Liberal până mâine la ora 17:00. În baza acestui text, propunere de text, vom discuta cu toţi ceilalţi parteneri care vor veni să susţină moţiunea de cenzură. Suntem deschişi la completarea acestui text, suntem deschişi la îmbunătăţirea acestui text, la introducerea de noi teme şi motive care să stea la baza moţiunii de cenzură. De asemenea, am stabilit ca şi calendar de principiu depunerea moţiunii de cenzură aproximativ în jurul datei de 20 iunie. De asemenea, am discutat şi despre stadiul negocierilor şi mai ales de toate discuţiile şi întâlnirile pe care urmează să le avem în cursul acestei săptămâni.

De asemenea, am stabilit astăzi în cadrul Biroului Executiv următorii paşi pe care îi vom derula în cadrul campaniei de apărare a banilor cetăţenilor care contribuie la Pilonul 2 de pensii. Până în prezent am strâns 170.000 de semnături pentru susţinerea iniţiativei legislative a Partidului Naţional Liberal şi împotriva desfiinţării Pilonului 2 de pensii. Am distribuit, deci practic am informat peste 600.000 de cetăţeni români în cursul campaniei care au primit toate informaţiile de la voluntarii Partidului Naţional Liberal. După declaraţia dată de Olguţa Vasilescu conform căreia este clar că vor să facă Pilonul 2 opţional, este clar că partidul Naţional Liberal trebuie să continue şi mai puternic această campanie. Vrem să ne atingem obiectivele stabilite la începutul acestei campanii de a strânge minim 500.000 de semnături, de asemenea să informăm peste 2 milioane de cetăţeni în cursul acestei campanii, care sunt proprietari ai conturilor în care se depun contribuţiile la Pilonul 2 de pensii, astfel încât să mobilizăm cetăţenii împotriva acestei tentative de rapt a Guvernului împotriva banilor din Pilonul 2 de pensii.

Întrebări şi răspunsuri

(Aţi păstrat moţiunea de cenzură pentru ultimele 10 zile din sesiune. Aţi ţinut cont şi de faptul că preşedintele PSD va primii acea sentinţă pe 21 şi să programaţi votul după sentinţa lui Liviu Dragnea?)

Răul făcut de PSD împotriva cetăţenilor României este la fel de mare indiferent de ce se va întâmpla în data de 21. S-ar putea ca în data de 21 să se mai amâne o dată. Oricum în discuţiile pe care le-am avut am stabilit să depune moţiunea, cam acesta era calendarul pe care îl discutasem şi cu partenerii, să o depunem înainte de data de 21. Noi oricum nu avem de unde să ştim că se va amâna decizia. Moţiunea de cenzură este un instrument prin care vrem să punem punct acestei guvernări nocive pentru România.

(Care vor fi partenerii în acest moment?)

Când vom prezenta semnăturile şi când vom finaliza negocierile vă vom prezenta public toate aceste informaţii.

(Calendarul de proteste)

Am discutat despre proteste. Discuţia pe care am avut-o a fost de organizare a protestelor nu neapărat în capitală, ci să organizăm proteste în fiecare judeţ din România, cel puţin în capitala de judeţ. În Bucureşti va trebui să gândim ceva special. Vom evalua situaţia. A rămas să avem o discuţie cu domnul preşedinte al PNL Bucureşti, cu l vicepreşedintele regional pentru a stabili care sunt formele de protest la nivelul Bucureştiului. Vor fi în cursul procedurii de depunere a moţiunii.

(Colegii dv. parlamentarii ar putea să invite protestatarii să intre în curtea Parlamentului? Am văzut că este o practică)

Să-i rugăm pe protestatari să parcheze maşinile. Mă îndoiesc ca majoritatea PSD-ALDE va permite parcarea. Mă mir dacă o să ne lase să parcăm maşinile si pentru parlamentarii opoziţiei.

(Un protest în Parlament luaţi în calcul?)

Vă vom anunţa.

(Pe cine aveţi lângă dv. în afară de cei din USR? Aţi avut vreo discuţie cu UDMR?)

V-am spus că nu voi relata în cursul negocierilor despre aceste discuţii şi cred că este un lucru normal. Este evident că pentru trecerea moţiunii avem nevoie de sprijin din partea multor parlamentari care au susţinut Guvernul până astăzi şi nu vreau să dezvălui numele potenţialilor parlamentari care pot să voteze. Am şi scris şi pe facebook că în mare parte mitingul organizat de Dragnea şi ai lui a fost un miting şi de intimidare al parlamentarilor din sânul majorităţii care sunt înclinaţi să voteze în favoarea moţiunii de cenzură.

(Cu parlamentarii pe care îi conduce Victor Ponta veţi discuta?)

Deja au fost discuţii şi am convingerea că vor susţine moţiunea de cenzură.

(Pensiile speciale. Oameni care v-au spus că aşa au fost mandataţi de filiale să voteze pentru pensiile primăriilor, pentru că primarii i-au făcut parlamentari.)

Partidul Naţional Liberal a avut o propunere legată de creşterea pensiilor utilizând principiul contributivi taţii. Aceasta propunere nu a fost adoptata.

(Ce se întâmplă cu parlamentarii care votează pensiile speciale)

Vom discuta la momentul respectiv. Biroul executiv al Partidului Naţional Liberal a mandatat parlamentarii partidului să nu susţină Codul administrativ.

(Dl. Roman şi-a dat demisia din funcţia de vicepreşedinte al Partidului Naţional Liberal şi au fost mai mulţi care au fost nemulţumiţi)

A fost un vot exprimat democratic. Orice coleg care a vrut a putut să-şi exprime punctul de vedere. Au fost 17 voturi pentru , 4 voturi împotrivă. Dl. Roman nu a fost în sală la vot. Partidul Naţional Liberal este pe punctul de a depune o moţiune de cenzură împotriva acestui guvern. Partidul Naţional Liberal este un partid care duce o bătălie radicală, fermă fără niciun fel de compromis cu coaliţia toxică care îşi bate joc de români. Partidul Naţional Liberal nu poate să voteze alături de PSD nici Codul de procedură penală, nici Codul administrativ cu atât mai mult cu cât aceste proiecte de acte normative sunt în ansamblul lor retrograde, sunt acte normative contestate atât în sânul societăţii cât şi mai ales în sânul publicului care este mai ales alături de Partidul Naţional Liberal.

(Riscă excluderea cei care vor vota pentru pensiile speciale?)

Eu am încredere că parlamentarii vor respecta mandatul care a fost dat de Biroul executiv.

(Dl. Roman a anunţat că o să voteze oricum)

Este problema domniei sale. Nu cred că este cea mai bună soluţie astăzi să voteze alături de PSD.

(Riscă domnul Roman o sancţiune?)

Partidul Naţional Liberal în mod democratic conform statutului şi-a stabilit poziţia privitor la aceste acte normative.

(Democratic le impuneţi ce să voteze dacă ei au alte păreri?)

Le-am acordat mandat de vot, aşa funcţionează Partidul Naţional Liberal. Se poate întâmpla ca pe anumite proiecte de acte normative să existe o libertate de exprimare a votului. Nu este cazul acestor acte normative.

(Liviu Dragnea nu a exclus posibilitatea de a veni cu OUG în ceea ce priveşte Codul penal. Ce ar putea face PNL?)

O altă nenorocire pe care ar putea să o facă PSD. Probabil că dacă vor alege aceasta cale abuzivă ar fi o nouă călcare a tuturor procedurilor democratice şi a intendenţei justiţiei.

(Participaţi la lucrări în această sesiune extraordinară)

Cu siguranţă vom sesiza Avocatul Poporului fără să avem mari speranţe, dar ne face datoria.

(Consilierul dv. profesorul Păun a propus pentru programul de guvernare al PNL doua măsuri - reducerea salariului minim la 1000 de lei şi eliminarea ajutoarelor sociale)

Nu a formulat nicio propunere pentru programul de guvernare. Nu este adevărat. În ceea ce priveşte propunerea noastră pe salariul minim este un proiect de lege pe care deja cred că îl cunoaşteţi cât de cât. Ce ne dorim noi? Creşterea salariului minim să nu se mai facă prin decizia administrativ a Guvernului din burtă, fără să se ţină cont de criterii economice. La baza creşterii salariului minim noi propunem să stea creşterea indicelui de productivitate. Aceasta va fi propunerea noastră.

Obiectivul nostru este să creăm o dinamică economică care să permită fiecărui cetăţean care astăzi este legat de ajutorul social şi care vrea să muncească să poată să-şi caute un loc de muncă plătit de centru. Propunerea noastră care este formulată de mai mult timp este ca cine refuză un loc de muncă să nu mai beneficieze de ajutor social.

Ajutorul minim garantat este totuşi un concept care este aplicat la nivel european. Noi vrem să fie folosit cu discernământ şi să nu fie un mijloc de încurajare a lenii şi a lipsei de dorinţă de a muncii.

(Nu ne-aţi spus dacă PNL în sesiunea extraordinară va participa la lucrările Parlamentului?)

Normal că vom participa. Strategia pe care am adoptat-o este aceea de a sta pe câmpul de luptă şi numai în cazul în care într-adevăr se ajunge la extreme care nu pot fi acceptate să protestăm prin această formă.

(Ce credeţi că va face preşedintele Klaus Iohannis şi ce îi sugeraţi? Să respecte Constituţia sau nu?)

Preşedintele României va declarat că respectă Constituţia şi independenţa procurorilor.

(Pe problema aceasta a hotărârii CCR cât timp îşi va coordona PNL acţiunile cu Palatul Cotroceni? )

Nu înţeleg întrebarea. Eu mi-am exprimat punctul meu de vedere. Preşedintele veghează la respectarea Constituţiei, evident că preşedintele va lua cea mai bună decizie.

(Referitor la sesizarea dv. cea pe numele premierului. Mai aveţi ceva?)

Singurul lucru pe care l-am văzut public a fost ameninţarea făcută de Liviu Dragnea la adresa procurorilor care se teme acceptat. Am văzut deja că Forumul judecătorilor a sesizat CSM şi noi ne vom altora acestei sesizări pentru că este inadmisibil. Nu i se poate permite unui lider politic care deţine preşedinţia Camerei deputaţilor să ameninţe atât de grav procurorii.

(Cum exact o sa va lăturaţi acestei sesizări?)

Simplu. Sesizând şi noi.

 

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: