Publicat: 22 Februarie, 2017 - 18:31

Consilieri personali ai Primarului General, Gabriela Pandele, precum si reprezentanti ai directiei Transporturi si ai directiei Politici publice din cadrul PMB, alaturi de reprezentanti ai Consiliului Judetean Ilfov, au avut o intalnire de lucru la sediul Municipalitatii cu mai multe organizatii nonguvernamentale, pentru a discuta despre Proiectul de Hotarare privind Planul de Mobilitate Urbana Durabila 2016-2030 Regiunea Bucuresti – Ilfov, proiect aflat in dezbatere publica. 
 
In cadrul intrevederii au fost trecute in revista principalele proiecte cuprinse in PMUD si s-a discutat despre  modul in care se va realiza coordonarea si monitorizarea implementarii acestora.  
Reprezentantii Municipalitatii si-au reafirmat deschiderea fata de o comunicare cat mai transparenta si  eficienta a acestui document strategic, vital pentru dezvoltarea Capitalei convenind, in acest sens, convenind  sa realizeze in cel mai scurt timp un calendar de intalniri periodice cu toate organizatiile interesate sa faca propuneri pe marginea acestui proiect.
Mentionam ca in perioada de dezbatere publica, toti cetatenii, ONG-urile sau persoanele juridice pot face sugestii cu privire la Planul de Mobilitate Urbana Durabila  si isi pot exprima opiniile in ceea ce priveste imbunatatirea proiectului de hotarare.
 
Municipalitatea va analiza toate recomandarile referitoare la acest proiect de hotarare, prin completarea, modificarea si, ulterior, definitivarea actului normativ care va fi supus votului consilierilor generali.
 
 
Principalele proiecte ale Municipiului Bucuresti incluse in Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 Regiunea Bucureşti-Ilfov sunt:
-  infiintarea Autoritatii de Transport Metropolitan Bucuresti – Ilfov,
- introducerea de benzi de circulatie cu prioritate pentru transportul public pe o distanta de 25 km,
-  modernizarea retelei de mijloace de transport in comun prin achizitia de 100 troleibuze, 500 de autobuze, dintre care 300 electrice si 300 de tramvaie. Proiectul mai presupune si modernizarea, extinderea infrastructurii de tramvai (41 km cale dubla) si reabilitarea a aproximativ 1800 de statii. 
- constructia de parcari  de tip Park & Ride la punctele cheie de intrare in oras
- constructia de parcari subterane
- amenajarea infrastructurii utilitare pentru biciclete (piste de biciclete si locuri de parcare pentru biciclete), precum si extinderea sistemului de inchiriere biciclete (bike-sharing).
- crearea de noi zone cu prioritate pentru pietoni si biciclisti in centrul orasului, concomitent cu modernizarea spatiul urban public.
- se vor imbunatati conditiile de accesibilitate pentru persoane cu mobilitate redusa, se vor realiza pasaje pietonale subterane
- va fi imbunatatit sistemul de management al traficului. 
 
Patru proiecte noi vor fi incluse in Planul de Mobilitate Urbana Durabila
 
In urma analizelor aprofundate realizate în ultimele luni, reprezentanții Primăriei Municipiului București vor solicita includerea in PMUD, a inca patru proiecte de maxima importanta pentru mobilitatea cetatenilor, proiecte care vizeaza decongestionarea traficului in zonele cu maxima expansiune.
 
Este vorba despre supralargirea strazii Prelungirea Ghencea, intre str. Brasov si soseaua de centura a Municipiului Bucuresti si realizarea unui terminal intermodal comun cu viitoarea statie de tren din zona Haltei Bariera Domnesti.
Un alt proiect vizeaza modernizarea străzii Barbu Vacarescu si a strazii Av. Alex.Serbanescu (sistem rutier si cale rulare tramvai) de la Sos. Stefan cel Mare pana la Bd. Aerogarii si prelungirea liniei de tramvai pana la Zona Comerciala Baneasa.
 
Se mai propune modernizarea sistemului rutier si a liniei de tramvai pe bd. Dimitrie Pompeiu si prelungirea pana la str. Barbu Vacarescu, pentru asigurarea unei legaturi directe cu un mijloc de transport rapid, nepoluant si de mare capacitate, a zonei de birouri Pipera (aflata in plina expansiune) cu zona de Nord a Capitalei.
 
Al patrulea proiect se refera la modernizarea Soselei Petricani, intre Bulevardul Lacul Tei si sensul giratoriu de la intersectia cu Bd. Pipera, atat pentru sistemul rutier cat si pentru calea de rulare a tramvaiului.