Publicat: 9 Aprilie, 2012 - 18:02

Ministerul Educatiei Cercetarii Tineretului și Sportului a provocat "Cercetașii Romaniei" să ducă în fiecare școala din țară activitățile cercetășești, recunoscute prin eficiența de a educa lideri. 
Acestia au pregatit un program special numit SCOALA ALTFEL IN SPIRIT CERCETASESC de care au beneficiat in saptamana 2-6 aprilie peste 72.000 de elevi din 500 de scoli si peste 80 de orase. .

Peste 60.000 de elevi au beneficiat de activitatile propuse prin SCOALA ALTFEL IN SPIRIT CERCETASESC. Impreuna cu cele 297 de cadre didactice  instruite in acest program de educatie non-formala, ei compun bilantul primului proiect pe care Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului l-a derulat impreuna cu Organizatia Nationala “Cercetasii Romaniei”, in saptamana SCOLII ALTFEL. Acestora li s-au adaugat si 12.000 de elevi pentru care Uniunea Cercetasilor Maghiari din Romania, partener in proiect, a derulat activitati cercetasesti. De asemenea, partener al proiectului a fost si Autoritatea Nationala pentru Sport si Tineret.

 
Cadrele didactice si elevii au fost deopotriva incantati de aceasta experienta, considerand ca activitatile relaxante, pline de voie buna si de spirit de aventura au reusit sa ii scoata din rutina zilnica. Copiii au fost foarte activi, iar activitatile le-au satisfacut interesul pentru lucruri noi, practice si foarte aplicabile in viata. Jocurile si activitatile cercetasesti i-au captivat si le-au trezit interesul asupra cunoasterii de sine, necesitatii de a cauta noul, de a participa, de a explora, de a descoperi, de a ajuta si de a face cu mana lor lucruri utile.
 
Copiii si dascalii au avut prilejul sa afle misiunea si viziunea miscarii cercetasesti, care ii pregateste pe copii pentru viata, pentru a deveni adulti responsabili, independenti, creativi si activi participanti implicati  in viata societatii.
 
In spirit cercetasesc, copiii s-au regasit in altfel de situatii decat cele cu care se confrunta in mod obisnuit, intelegand mai bine ideea de echipa, de colaborare si intrajutorare si si-au manifestat dorinta ca astfel de ALTFEL  de experiente sa continue, sa se repete si pe viitor.
 
"Elevii au fost incantati sa desfasoare astfel de activitati; s-au simtit liberi, increzatori, au simtit ca este ceva ALTFEL decat ceea ce fac in fiecare zi; am reusit sa ne cunoastem mai bine, am invatat sa NE JUCAM, sa ne amintim de copilarie, de adolescenta (eu, din postura de adult)”, precizeaza unul dintre profesorii implicati in proiect.
 
Prin activitatile cercetasesti din SCOALA ALTFEL,copiii au avut posibilitatea sa experimenteze un program educativ non-formal,aceste activitati au reusit sa le valorizeze talentele, preocuparile extra-scolare si competentele in domenii cat mai diverse si interesante.
 
“V-ati indeplinit scopul in totalitate, in sensul ca ati reusit sa atingeti latura afectiva a elevilor, dandu-le posibilitatea sa se exprime liber, sa relationeze prin toate mijloacele de comunicare, sa fie pusi in situatii diverse, pe care trebuie sa le rezolve, am reusit impreuna sa le transmitem copiilor ca dorim sa ii educam pentru viata. Copiii s-au simtit bine, s-au simtit importanti si mai toti au recunoscut la sfarsitul unei activitati ca au ramas cu ceva, ca au invatat ceva”, apreciaza un alt dascal care a adoptat programul propus de MECTS si cercetasi.

 Principiile si valorile cercetasiei au fost transmise catre elevii si profesorii din scolile primare, gimnaziale si liceale in mod diferit, adaptat la context. Cei care au participat la cursurile de formare au fost foarte incantati de informatiile aflate si chiar cred ca au aplicat ceea ce au invatat. Ceilalti s-au informat si au incercat sa se grupeze cu un alt coleg care stia despre ce este vorba. Toti elevii au vrut sa participe la acest gen de activitati si s-au bucurat mult de jocurile la care au participat.