Publicat: 4 Mai, 2016 - 11:52

Anul 2015 a fost unul de vârf în ceea ce priveşte responsabilitatea socială, fiind continuate proiectele majore, precum cele vizând informarea preventivă, dar şi lansate o serie de noi iniţiative, cu un impact deosebit în comunităţile în care compania E.ON este prezentă. Valoarea totală a susţinerii financiare acordate anul trecut acestor proiecte a depăşit 1,6 milioane de euro, iar numărul beneficiarilor s-a ridicat la aproximativ 23.000.

Cea mai mare parte a finanţării (circa 760.000 de euro) a fost îndreptată către proiecte din domeniul educaţiei, precum „Energie în şcolile copilăriei”, care a urmărit îmbunătăţirea condiţiilor de studiu prin modernizarea sistemului de iluminat din instituţiile de învăţământ, respectiv „10 elevi de nota 10”, prin care au fost selectaţi şi premiaţi elevi de clasa a VIII-a, din 10 judeţe, cu rezultate excepţionale la învăţătură.

De Paște, prin proiectul „Dăruieşte lumina”, compania a donat 100.000 de kWh către 12 şcoli, spitale, centre speciale pentru copii şi case de bătrâni. În decembrie 2015, din dorinţa de a continua acest proiect de succes, a fost lansată campania “Dăruiește Lumina Crăciunului”, prin intermediul căreia au fost dăruite celor nevoiaşi 800 de pachete a câte 200 kWh energie electrică sau gaze naturale şi 10 pachete a câte 2.500 kWh pentru un an.

În domeniul culturii, anul trecut a fost continuat sprijinul acordat unor evenimente de tradiţie, precum Festivalul Internaţional de Muzică de Cameră (SoNoRo), Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF) şi Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu. De asemenea, în domeniul sportiv trebuie menţionată susţinerea tradiţională acordată Cupei E.ON Kinder, unul dintre cele mai puternice turnee de fotbal pentru juniori din ţară. La ediţia IX-a din 2015 au participat 1.700 de copii de la 56 de cluburi din 22 de judeţe.

În  luna martie a anului trecut, E.ON România s-a alăturat campaniei „Nu tremur la cutremur”, derulată la nivel naţional prin Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă (I.G.S.U.). Această iniţiativă a reprezentat un nou pas important în cadrul parteneriatului „Împreună pentru siguranţă” dintre E.ON România şi I.G.S.U., prin care cele două părţi desfăşoară în fiecare an, la nivel naţional, campanii comune de informare şi conştientizare a cetăţenilor asupra pericolelor la care se expun în cazul utilizării necorespunzătoare a diferitelor surse de energie.

Începând cu anul 2005, E.ON România a susţinut cu peste 9,3 milioane de euro numeroase proiecte de responsabilitate socială în comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea, numărul total al beneficiarilor acestor iniţiative ridicându-se la aproximativ 260.000. 

Astfel, numai în domeniul educaţiei au fost derulate proiecte de peste 4,2 milioane de euro, de acestea beneficiind circa 180.000 de copii. Totodată, mai mult de 750.000 euro au fost investiţi în domeniul sportului, cu peste 10.000 de beneficiari.
Compania promovează continuu şi acţiunile de voluntariat, angajaţii săi având astfel posibilitatea de a-şi folosi competentele, abilităţile şi experienţa în cauze destinate ajutorării comunităţii în care trăiesc. Recordul a fost atins anul trecut, când peste 600 de angajaţi ai E.ON au doborât pragul de 2.000 de ore de voluntariat.

Departament Comunicare Corporatistă 
E.ON România