Publicat: 17 August, 2016 - 11:02

    MKOR Consulting a realizat un studiu pe piaţa online de fashion din România în urma căruia a rezultat că 67% dintre români îşi cumpără haine din magazinele online. Mediul online a fost ales ca a doua opţiune după magazinele din mall. Dintre respondenţii studiului aproximativ o treime susţin că fac achiziţii o dată - 28,8% sau de două ori pe lună – 29,4%. 
    Atunci când vine vorba de modalitatea de plată, românii se dovedesc a fi extrem de conservatori astfel încât 9 din 10 persoane optează pentru plata ramburs (88%) şi doar 26% plătesc cu cardul. Mai mult, peste jumătate dintre ei au declarat că au returnat, cel puţin o dată, produsul comandat. Motivul principal menţionat este legat de mărimea necorespunzătoare a hainelor – 80,3% sau pentru că produsul nu era asemănător cu cel de pe site. 
    Ca modalitate de livrare, Poşta Română a pierdut lupta cu companiile de curierat rapid. Raportul este de 95,4% la 16,8% în favoarea unui curier rapid. 
    Vestea bună este că românii îşi păstrează şi o notă de naţionalism şi 43,8% sunt gata să plătească mai mult pentru brandurile româneşti. 
    Pentru îmbunătăţirea serviciilor oferite de magazinele online, acestea trebuie să ştie că, pentru o comandă medie de 122 lei, cumpărătorii consideră că magazinul ar trebui să suporte cheltuielile de transport. 
    „Prin realizarea acestui studiu de piaţă am căutat să conturăm profilul actual al cumpărătorului român într-un moment în care piaţa online de fashion din România este la început şi mai are mult să o ajungă pe cea din ţările vestice. Încă observăm obiceiuri conservatoare în comportamentul românilor, dar constatăm şi deschidere faţă de acest domeniu. În concluzie, există suficient spaţiu de creştere pe piaţa online, iar retailerii pot specula această oportunitate. 
Ne dorim să repetăm şi să îmbogăţim periodic acest studiu, în funcţie de reacţiile pieţei la rezultatele obţinute. În timp, acesta ar putea deveni o referinţă pe care afacerile din domeniu să se bazeze în procesul de decizie, fie că doresc extinderea pe noi pieţe sau lansarea unor noi branduri.” a declarat Corina Cimpoca, Consultant Senior şi fondator MKOR. 
    Peste jumătate din cei interesaţi de achiziţionarea hainelor din mediul online îşi caută informaţiile pe Google sau pe Facebook. În acest moment, foarte puţini folosesc aplicaţiile puse la dipoziţie de magazinele online. 62% din respondenţi nu au folosit niciodată o astfel de aplicaţie, iar jumătate din acest procent le consideră inutile. Aceleaşi procente se înregistrează şi în rândul aplicaţiilor de chat. 
    „Studiul pieţei online de fashion din România” a fost realizat în perioada 12-22 iunie 2016, la nivelul întregii ţări, pe un număr de 500 de respondenţi, care au achiziţionat cel puţin o dată produse vestimentare în mediul online, în ultimele 12 luni.