Publicat: 12 Martie, 2018 - 20:10
Pantof de vară
Pantof de iarnă

Referitor la informatiile care circula in mediul online potrivit carora DNA ar desfasura cercetari la Politia Locala a Municipiului Bucuresti, Primaria Municipiului Bucuresti face urmatoarele precizari:

Primarul General, Gabriela Firea: "Nu am avut cunostinta de aceasta sesizare, insa, asa cum am procedat de fiecare data, vom raspunde prompt tuturor solicitarilor venite din partea DNA sau de la alte institutii ale statului si vom pune la dispozitie, ca si pana acum, toate documentele solicitate. Din 2016 si pana in prezent la nivelul Municipalitatii s-au primit 56 de astfel de adrese,  de la DNA, Parchete sau Sectii de Politie, sesizari care au ca subiect, in majoritate, actiuni ale administratiilor precedente. Reiterez faptul ca modelul actualei administratii locale se bazeaza pe principiile legalitatii si ale transparentei, in toate domeniile de activitate, fie ca este vorba despre achizitii publice sau de angajari. Primaria Municipiului Bucuresti si institutiile subordonate totalizeaza un numar de aproximativ 40.000 de angajati, iar recrutarea acestora s-a facut prin concurs, potrivit legii. In cazul in care exista persoane care au incalcat legea, aceastea vor raspunde pentru faptele lor. De asemenea, va asigur ca vom corecta neincetat, inclusiv prin apelul la justitie, informatiile false si tendentioase pe care unele persoane le vehiculeaza, din dorinta de a afecta imaginea PMB".  

In ceea ce priveste informatiile prezentate in spatiul public de catre un consilier general, facem urmatoarele precizari:

1.  Utilajele de topit zapada au fost achizitionate cu respectarea prevederilor legale in vigoare, in conformitate cu legea achizitiilor publice.

Respingem categoric acuzatiile tendentioase potrivit carora aceste utilaje au fost achizitionate cu diferente de "zeci de mii de euro".

In fapt, cele 12 instalatii de topit zapada au fost achizitionate prin procedura directa cu anunt in SEAP, iar pretul acestora variaza intre 129.000 lei - 131.500 lei, diferenta dintre acestea fiind data de achizitionarea platformei de transport sau nu (adica unele institutii au achizitionat instalatia si cu platforma de transport - existenta/inexistenta acestei platforme nemodificand in nici un fel conditiile de functionare a instalatiilor). Mentionam ca pretul de achizitie al instalatiilor este cel practicat pe piata autohtona si cea internationala.

Reamintim faptul ca, in anii trecuti, actiunile de deszapezire se desfasurau greoi, in special in perioada in care operatiunile de degajare a 'muntilor' de zapada de pe marile artere ale Capitalei necesitau inchiderea unor artere sau blocarea circulatiei pentru incarcarea zapezii.

Din acest motiv, s-a decis, in premiera, achizitionarea unor utilaje de topit zapada, operatiune mult mai rapida si mult mai putin costisitoare decat evacuarea in afara orasului.

In ceea ce priveste achizitionarea utilajelor de catre instutii subordonate Primariei Capitalei, mentionam ca, potrivit “Strategiei de dezvoltare si functionare pe termen mediu si lung a serviciului public de salubrizare in Municipiul Bucuresti” aprobata prin H.C.G.M.B. nr. 82/2015, la capitolul III.3.B. Activitatea de iarna, este prevazuta obligatia intocmirii si derularii programelor de deszapezire atat pentru operatorii de salubritate cat si pentru administratorii si prestatorii de servicii publice.

Astfel, institutiile subordonate Municipalitatii, din care exemplificam Politia Locala, RATB, RADET etc. au obligatia sa isi desfasoare propriile actiuni deszapezire, pentru care, de altfel, si-au achizitionat mai multe tipuri de utilaje sau unelte destinate acestor actiuni. De asemenea, pentru eficientizarea programului de deszapezire la nivelul Capitalei, aceste utilaje sunt utilizate si pentru degajarea zapezii in zonele agromerate, piete, marile artere etc.

2. Schema de personal a PMB nu a fost 'umflata', ci a fost reconfigurata pentru a raspunde unor nevoi imperative de actiune in diverse domenii.

 

Astfel, de la inceputul mandatului Primarului General, Gabriela Firea, au fost infiintate urmatoarele structuri fata de structura organizatorica existenta la preluarea mandatului:

- DIRECTIA GUVERNANTA CORPORATIVA cu un numar de 32 posturi – structura obligatorie prevazuta in O.U.G.nr. 109/2011 aprobata prin Legea 111/2016

- DIRECTIA INTEGRITATE cu un numar de 25 posturi – necesara pentru promovarea eticii şi integritatatii in exercitarea demnitaţilor şi funcţiilor publice

 

- DIRECTIA GENERALA INFRASTRUCTURA cu un numar de 20 posturi – care a preluat lucrarile mari de investitii ale Municipiului Bucuresti

 

- SERVICIUL EURO 2020 - cu un numar de 8 posturi – care  implementeaza masurile şi rigorile cerute de UEFA şi se asigura de respectarea garanţiilor funcţionale şi administrative luate in acest sens, in vederea desfaşurarii turneului final al Campionatului European de Fotbal in anul 2020 in condiţii optime

 

- BIROUL DOCUMENTE SECRETE - cu un numar de 6 posturi – care aplica standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate la nivelul Primariei Municipiului Bucureşti, conform Hotarârii nr. 585 din 13 iunie 2002 pentru aprobarea Standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate in România

- DIRECTIA RELATIA CU ONG, SINDICATE SI PATRONATE - cu un numar de 17 posturi – care dezvolta parteneriatul strategic intre autoritatea publica şi ONG-uri, sindicate şi patronate in vederea identificarii şi susţinerii iniţiativelor publice şi private menite sa contribuie la soluţionarea problemelor comunitaţii

 

-   ADMINISTRATORUL PUBLIC

3.    In ceea ce priveste achizitia a 30 de masini Duster de catre Politia Locala, subliniem ca aceasta procedura a fost inceputa in anul 2015, fiind finalizata anul trecut.

- Achizitia a fost realizata prin programul Rabla, aducandu-se beneficii institutiei;

- Valoarea estimata de institutie pentru achizitionarea celor 30 de masini a fost de 2.691.999,99 lei cu TVA, iar achizitia a fost facuta la valoarea de 2.268.300 lei cu TVA, rezultand o economie la bugetul institutiei de 423.699,99 lei;

- Licitatia deschisa a fost realizata prin SEAP;

- Documentatia a fost verificata de ANAP;

- S-a inscris un singur operator economic;

- Evaluarea ofertei s-a facut de catre comisia de evaluare.

4. In ceea ce priveste achizitia de incaltaminte, precizam ca aceasta  s-a realizat prin intermediul SEAP

- Firmele au fost alese din Catalogul electronic, realizandu-se selectia prin alegerea pretului cel mai mic;

- Evaluarea a fost facuta de comisia de evaluare din cadrul institutiei;

- Valoarea contractului pentru 200 perechi de pantofi barbatesti vara / iarna este de 27.370 lei cu TVA;

- Valoarea contractului pentru 156 perechi pantofi de toamna, pentru femei este de 21.348,60 lei cu TVA;

- Suma totala de achizitie a fost de 48.718,60 lei cu TVA;

- Pragul pentru cumparari directe conform art. 7 alin. 5 din Legea 98/2016 este de 132.519,00 lei fara TVA;

Mai mult decat atat, informatiile si imaginile care circula in spatiul public, referitoare la pantofii achizitionati de Politia Locala, precizam ca:

Pantofii prezentati in imaginile postate nu fac parte din ultimul lot de incaltaminte achizitionat de catre Politia Locala. In acest sens, va trimitem anexat cateva fotografii cu incaltamintea din dotarea agentilor Politiei Locale Bucuresti - incaltaminte care a fost achizitionata la data de 29.09.2017.

 

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: