Publicat: 17 Iulie, 2015 - 11:01

Ambasada SUA a publicat pe site-ul oficial declaraţia asistentului secretarului de stat al SUA, Victoria Nuland, potrivit căreia, în România, „avem un parteneriat prin care pregătim procurorii să identifice, să investigheze şi să trimită în judecată cazurile de corupţie“.

Nu sunt precizaţi partenerii acestor înţelegeri, dar nici nu este nevoie, dacă avem în vedere comportamentul sfidător al instituţiilor care alcătuiesc Trinomul. Toţi ştiu, dar puţini spun că autoritatea SRI, DNA şi a Structurii de securitate din ÎCCJ provine dinafara statului român.

Mulţi se mirau de ce a respins CSM solicitarea Uniunii Naţionale a Judecătorilor din România de a cere explicaţii SRI în legătură cu afirmaţiile generalului Dumbravă, potrivit cărora instanţele au devenit „câmp tactic“ al ofiţerilor. Preşedinta Asociaţiei Magistraţilor din România, judecătoarea Gabriela Baltag, afirma că, la CSM, „există această reticenţă, ca să spunem într-un termen diplomatic“.

„Suntem îngrijoraţi. E o stare de tensiune pentru că nimeni nu mai are siguranţă. Dorim să ştim care sunt formele de protecţie, să fie prevenit acest abuz din partea unui serviciu important al statului, SRI, care are cu totul şi cu totul alte atribuţii pe lege. Pe actul de justiţie nu are niciun atribut“, mai spunea preşedinta AMR.

Acum, când existenţa „parteneriatului Nuland“ a devenit publică, probabil că mirările magistraţilor s-au risipit.

Şi Băsescu se făcea că are mirări. „Afirmaţiile (generalului Dumbravă) nu sunt uşoare. Există multe semne de întrebare cu privire la atribuţiile SRI-ului. Înţeleg că SRI şi DNA au un protocol de cooperare, însă protocolul trebuie să rămână în lege, nu să exceadă legea“, spunea Băsescu, pe 30 aprilie.

Pe ce bază legală s-o fi încheiat protocolul între SRI şi DNA? Şi ce conţine acest protocol?

La fel şi în cazul parteneriatului dezvăluit de D-NA Nuland: cine l-a conceput, pe ce bază legală, ce conţine, de ce nu este public, cine sunt semnatarii?

Într-o ţară democratică, aşa cum se luptă D-NA Nuland să fim, toate aceste informaţii se dădeau în momentul anunţării intenţiei de a se semna astfel de protocoale.
Însă, într-o ţară tratată precum o colonie din Protocoalele Sionului, funcţionează nu regulile democraţiei, ci Protocoalele Trinomului.

Format: