Publicat: 17 Februarie, 2018 - 00:00
Care erau subiectele zilei în urmă cu un sfert de secol, în 1993?

DE LA O ZI LA ALTA
Popasuri pe „Drumul Kentului" (II)

"ORGANIGRAMA" REŢELEI DE CONTRABANDĂ

PRINCIPALII BENEFICIARI ai ţigărilor din import în ultima vreme au fost:
• M.H.D. IMPEX SRL. În cursul lunii noiembrie 1992 s-au prezentat la ridicarea mărfii MOHAMED MOUBARAK, MUSTAFA BUSN NAQ (cu firma BLUE MARINE din Braşov), AYAD, MUSTAFA ELHINDAOUI (cu firma S.C. ARAFAT INTERCOM Constanţa). Aceştia au completat cecurile nr. BKC 001/163305 şi 163307, eliberate de BANKCOQP, în valoare de 200 milioane lei - taxe vamale. După 45 de zile banca a comunicat Vămii Constanţa că cecurile nu au acoperire, contul MHD IMPEX fiind 492666736427. În strînsă legătură cu aceştia sînt cetăţenii arabi MICHEL MACHOUL, de la firma AMG Bucureşti, ANTOINE THOME, VICTOR MICHEL ISSA (firma TULIPE GENERAL TRADING).
• HABIB IMPEX SRL, avîndu-l ca acţionar pe HASAN ABDUL AMIR DARWISH, coacţionar şi la OLIMPIC IMPEX TRADING SRL. Legătura acestuia este JAMAL ALI EL JANM din Constanţa, cu firma EMNE ECOLOG NABIHA din Costineşti, cu importante depozite de mărfuri în zonă.
• Alte firme din Bucureşti unde acţionează GEORGE SAJKALI, ADEL ABOUD, HASSAN RAHAL, ALI SBAITI, SAMIR AKAD, IHAB ELLEON, SALAH KOPROSLI, VICTOR SARKIS, ALI HAMED, GEORGE KAZI, NABIL SIRIL, MOHAMED MURAD, AHMED MURAD, WAEL GADHBAN.
Cel mai adesea destinatarii unor astfel de transporturi sînt firmele ALMALAH IMPEX, SILVIA TRADING, SAM IMPEX, SAMYRA TRADING, GANZAMAN ALLIET INT PROIECT, AZICO, ISSA VICTORY, PROMETEU, PAL.
• În afara unui puternic contingent arab, pot fi întâlniţi şi alţi comercianţi: FIRST LEADER LTD - avîndu-l ca reprezentant pe MEIR COHEN, cetăţean israelian originar din SUA; cu domiciliul în Anglia, OSCAR MARITIME, Constanţa, a lui SCANDALIDIS TEODOROS; NIMASTE - în legătură cu PAPAST RATOS antreprenor EFRI VELATOUR; TEACOM şi VALL CO, avînd-o ca patroană pe VASILICA HOFFMAN fostă RADU şi TIRIPAN, căsătorită în Germania cu relaţii înalte printre an grosiştii arabi, la Vamă, Gardă şi Poliţie.

DRUMUL FĂRĂ PULBERE...
Aşa cum arătam şi în capitolele precedente, principala firmă de transport - atîta timp cît înţelegerile oculte cu VAMA şi GARDA au funcţionat fără a fi deranjate de cineva - a fost cea pe şosea, între Anvers (Belgia) şi Bucureşti funcţionînd un veritabil pod rutier pe care au trecut cîteva mii de TlR-uri, în ultima vreme a cunoscut o notabilă intensificare transportul maritim, avînd ca destinaţie Constanţa. Aici, în portul sufocat de conexiunile Mafiei, controlul şi evidenţa au devenit practic imposibile. Containerele care vin aici au trei destinaţii: FIRMELE DIN ŢARĂ - pentru comercializare şi TRANZITUL spre Basarabia - pentru CSI şi Ungaria - pentru Europa de Vest.
TRANZITUL SPRE BASARABIA ESTE FOLOSIT PENTRU REÎNTOARCEREA TRANSPORTURILOR ÎN ROMÂNIA, CU SCUTIRE DE TAXE VAMALE!
TRANZITUL SPRE EUROPA DE VEST NU MAI ESTE ÎNREGISTRAT LA IEŞIREA DIN ŢARĂ - ÎN FAPT, DESFACEREA MĂRFII FĂCÎNDU-SE ÎN INTERIOR, FĂRĂ RĂSPUNDEREA LEGALĂ AFERENTĂ, URMĂRIREA DE CĂTRE ORGANELE (IN)COMPETENTE ÎNCEPÎND TÎRZIU, LA SESIZARE ŞI FĂRĂ EFECT!
FUNCŢIONARII DIPLOMATICI DIN CADRUL UNOR AMBASADE ARABE, ŞI UNEORI CHIAR ŞEFI DE MISIUNI DIPLOMATICE, SINT IMPLICAŢI ATÎT ÎN DERULAREA ACESTOR AFACERI ILICITE, CÎT ŞI ÎN PROTEJAREA CONAŢIONALILOR LOR DE CONSECINŢELE ÎNCĂLCĂRII LEGILOR ROMÂNE (va urma).

                                                

Tag-uri Nume: