Publicat: 23 Iunie, 2018 - 00:00
Care erau subiectele zilei în urmă cu un sfert de secol, în 1993?

Vladimir Meciar, preşedintele Guvernului Republicii Slovacia, vizitează România în perioada 24-25 iunie.
SE PROFILEAZĂ O AXĂ BUCUREŞTI - BRATISLAVA PE DEASUPRA BUDAPESTEI?

Aseară, s-a umplut golul de putere (tehnică) de la echipa naţională de fotbal:
PUIU IORDĂNESCU ŞI ŢIŢI DUMITRIU SUNT NOII ANTRENORI care trebuie să ducă România peste Ocean, la Campionatul Mondial

Corespondenţă din HAMBURG de la OCTAVIAN ANDRONIC

CÂTEVA DINTRE SECRETELE PERFORMANŢELOR MĂRCII "CASTROL"

Intrată în funcţiune în 1978, rafinăria ele la NEUHOF a companiei BURDMAH OIL şi-a dublat în zece ani, capacitatea de producţie a uleiurilor de motor. Momentul "exploziei" l-a constituit anul 1989, o dată cu deschiderea graniţelor spre Est, când vânzările concernului CASTROL au cunoscut o creştere spectaculoasă. De altfel, cel puţin pentru noi, românii, CASTROL ca marcă, este deja sinonimă cu calitatea şi orice automobilist de pe meleagurile noastre îşi dorea să poată face rost de un bidon cu această emblemă care l-ar fi dus până spre 10 000 km între două schimburi şi nu pe la 1 000 - 1 500 km, cum recomanda producătorul în cazul uleiului românesc. Alături de alte mărci de renume, CASTROL este astăzi o prezenţă obişnuită în peisajul automobilistic românesc în care s-a implantat temeinic şi cu succes. Că piaţa românească reprezintă o zonă de interes major pentru marele concern german a reieşit şi din vizita pe care, cu vreo lună în urmă, preşedintele său, dl. Volker Allnocb, a făcut-o la Bucureşti, Piteşti şi Constanta. Cu acest prilej, domnia sa a avut mai multe întâlniri cu ziariştii, făcând, totodată, o invitaţie oficială căreia i-au răspuns, de această dată, cotidianele "Libertatea" şi "Cronica Română". Aşa se explică, deci, prezenţa autorului acestor rânduri, alături de directorul "Cronicii Române",
(Continuare în pag. a VII-a)

SECRETELE MĂRCII "CASTROL"
(Urmare din pag. I)
Horia Alexandrescu, şi de dl. Dan Gh. Mihoc, directorul general al CASTROL ROMANIA, la Hamburg, unde se află cartierul general al concernului. Ieri am vizitat, cum spuneam, noua rafinărie de la Neuhof, în zona industrială a portului. Nimic mai puţin comun cu ceea ce ştiam noi că este o rafinărie!
O curăţenie exemplară, multă verdeaţă (legea obligă ca 10 la sută din suprafaţa rafinăriilor să fie ocupată de... vegetaţie) şi nici un strop de ulei pe jos!!!
Acelaşi lucru în interior, în păienjenişul de ţevi din care nu curge vreo picătură din preţiosul lichid.
Dar, cel mai surprinzător lucru a fost faptul că într-o uzină de asemenea dimensiuni şi cu o astfel de capacitate - cum spuneam, 62 000 tone în 1992 - nu lucrează mai mult de o sută de oameni!
130 de calităţi de uleiuri şi 600 de produse finite trec prin mâinile a doar 49 de oameni încadraţi "direct în producţie!" Personalul de întreţinere e format din 7 lucrători, în laboratoare lucrează 22, iar depozitul deţine recordul, 32!
Totul este computerizat, analizat în permanenţă, direcţionat!
Dl. J. Weidel, directorul rafinăriei, este mândru de performanţele colaboratorilor săi, găsindu-le, totodată, fireşti. "Loc de perfecţionare mai este" - ne spune el - arătând că se intenţionează reducerea timpului de execuţie a unor comenzi speciale, care acum se livrează în mai puţin de 12 ore! Este o mostră de eficienţă şi de operativitate care explică, cel puţin în parte, spectaculoasa expansiune a firmei.
Mâine ne vom întâlni cu preşedintele Allnoch şi vom avea prilejul să aflăm amănunte despre proiectele de cooperare cu România.
Sunt lucruri interesante care dau mari speranţe în revitalizarea unui sector în care avem şi tradiţie şi resurse şi capacităţi. CASTROL priveşte cu interes spre România şi răspunsul nu poate fi decât de acelaşi fel.
Amănunte despre toate acestea, într-o corespondenţă viitoare.

Rugă către Halaicu:
ADU-NE, PRIMARE, TROIENELE DE ASTĂ-IARNĂ!