Publicat: 7 Iulie, 2018 - 00:00
Care erau subiectele zilei în urmă cu cu un sfert de secol, în 1993?

DE LA O ZI LA ALTA

CĂLDURĂ MARE...

LA ÎNALTA TEMPERATURĂ POLITICĂ A MOMENTULUI, PARTIDELE SE "DILATĂ" PRIN ÎNGHIŢIREA CELOR NEPARLAMENTARE.

LA ÎNALTA TEMPERATURĂ ECONOMICĂ A MOMENTULUI, PREŢURILE SE DILATĂ SUB PRETEXTUL TVA- ULUI  (APROPO: L-AU APLICAT ŞI RUŞII, DAR DUPĂ TREI LUNI AU RENUNŢAT. AU CONSTATAT CĂ NU MAI STRÂNGEAU IMPOZITE NICI CÂT ÎN VECHIUL SISTEM).

LA ÎNALTA TEMPERATURĂ SOCIALĂ A MOMENTULUI SE "COC" GREVELE TOAMNEI, CONDUSE DE SUPER-SINDICATE ŞI SUPER-LIDERI.

LA ÎNALTA TEMPERATURĂ MORALĂ A MOMENTULUI; VICTIMELE GUVERNAMENTALE ALE CONSPIRAŢIEI LUI  FLORICĂ & COMP DAU CU REPLICA : UNDE-I CORUPŢIA? DAR, MAI ALES, CE E EA.

CU TREI ZILE ÎNAINTEA CONGRESULUI FDSN, ÎNCĂ SE MAI ÎNTORC PE TOATE FEŢELE CHESTIUNILE FIERBINŢI ALE REUNIUNII PARTIDULUI DE GUVERNĂMÂNT

• Nu este gata Raportul ce urmează să fie prezentat participanţilor.
• Nu este stabilit locul de desfăşurare, nefiind clar criteriul de participare.
• Se lucrează intens Ia "imaginea" dlui MIRCEA DAN POPESCU, pe care o anumită parte a partidului încearcă să i-l opună, pe ultima "sută", dlui Adrian Năstase.
• Nu s-a căzut de acord asupra titulaturii pe care ar trebui să o poarte dl Gherman: preşedinte ONORIFIC sau DE ONOARE?
• Care va fi rolul (de culise) al Grupului „Un viitor pentru România “ şi pe ce parte va juca acesta.
• Cât de tare va fi supus criticilor Guvernul şi care segmente ale lui vor fi atacate mai puternic, deschizând calea viitoarelor remanieri.

ÎNCOLO, TOTUL ESTE PREGĂTIT PENTRU PRIMUL CONGRES AL PARTIDULUI CELOR TREI ROZE, AFLAT ŞI EL ÎN FAZA ALERGIEI FAŢĂ DE TERMINOLOGIA "MILITARĂ" PARCĂ TOT IDEEA REPUBLICANĂ E CEA MAI SEDUCĂTOARE...

SERIALUL CORUPŢIEI: "LISTA NR. 2"

1 MIHAI CÂRCIOG Patronul trustului de presă EXPRES
2 TRAIAN BĂSESCU Fost ministru al Transporturilor, parlamentar FSN
3 GHEORGHE FLORICĂFost comisar general al Gărzii Financiare
4 MIHAI PÂNZARIU Director general al Direcţiei Generale a Vămilor
5 RADU HORTOPAN Fost comisar general adjunct al Gărzii Financiare
6 DINU PATRICIU Patron ALFACONSTRUCT, parlamentar PL’93
7 SORIN ROŞCA STĂNESCU Fost turnător la Securitate, redactor şef adjunct la "Ev. z."
8 CORNEL GRIGORUŢ Fost ministru al Turismului
9 ION CRISTOIU Fost activist UTC, redactor şef la "Ev.z."
Lista rămâne deschisă

AZI: TRAIAN BĂSESCU (în pagina a 5-a)  

 
 METEO TIP TVA: vremea se răceşte cu 18%        

SERIALUL CORUPŢIEI: "Lista nr. 2"

TRAIAN BĂSESCU

Trimiterea, în anul 1987, a tovarăşului (pe atunci) Traian Băsescu în postul de agent naval la Anvers putea să fie momentul de vârf al carierei unui navigator, care nu-şi putea dori decât să iasă la pensie din acea postură.
Dar nu avea să fie aşa.
În 1989, în septembrie, s-a scufundat la Galati nava de pasageri „Mogoşoaia“ şi drept ţap ispăşitor a fost găsit inspectorul şef al navigaţiei civile.
Contraamiralul Angelescu propune pe post un om care să "reziste" tuturor verificărilor: nimeni altul decât omul nostru din Anvers.
Revoluţia îl prinde, deci, pe dl Băsescu numit de doar trei luni la conducerea inspectoratului.
După oarece peripeţii, reuşeşte în lunile tulburi care urmează să-şi salveze postul cu aţutorul ex-ministrului Burada.
În 1990, în octombrie, are loc greva docherilor din portul Constanta, care au cerut înlocuirea contraamiralului Plăviciosu (militar de carieră) de la conducerea flotei: apare iar la momentul potrivit, omul potrivit - "civilul" Băsescu, propus de Doru Pană în funcţia de subsecretar de stat al transporturilor navale.
Dar, din cauza caracterului considerat "de matroz" de Petre Roman, primul ministru, se părea că Traian Băsescu nu va face pureci mulţi în scaunul de demnitar, în martie 1991 se înregistrează o rată externă scadentă de 1,5 milioane dolari pe care Guvernul - cu visteria goală - trebuia să o plătească.
Cine sare în ajutorul premierului?
Evident, „matrozul".
După o rapidă, dar fructuoasă călătorie la OSLO a navigatorului Băsescu, rata este plătită.
La scurt timp, în urma unei remanieri guvernamentale, omul devotat este răsplătit cu postul de ministru plin.
Secund: dl Călin Marinescu, ce avea să-şi adauge şi renumele de „Shogunul".
Sub conducerea celor doi marinari de cursă lungă, aflaţi într-o excelentă colaborare, începe o cursă contra-cronometru de înstrăinare a navelor, de închirieri şi asocieri care au pulverizat rapid flota strategică, ajunsă la sfârşitul mandatului ministerial al dlui Băsescu în pragul prăbuşirii totale.
Etapele acestui proces sunt cunoscute de comisia parlamentară pentru activitatea flotei.
Câteva episoade sunt semnificative:
Cazul Crişana navă comandată cândva de Traian Băsescu, a cărei cârmă se afla în 1990 în mâna fratelui său, Mircea Băsescu, intră în reparaţii într-un şantier naval din Japonia.
Devizul iniţial de 1,5 milioane dolari sare în 1990 la 3 milioane şi aiunge, în condiţii misterioase, cu aprobarea dlui ministru, la 10 milioane dolari.
Cazul Prahova, navă scoasă din uz şi ajunsă în patrimoniul Primăriei din Sulina, după scandalul deşeurilor toxice din Deltă.
La indicaţia dlui Traian Băsescu, nava vândută în condiţii nu prea clare pleacă, fără avizul căpităniei portului, spre Bosfor. Dusă a fost, căci nimeni nu mai ştie de ea. Dosarul se află la Procuratură.
Dl Băsescu a declarat public, în mai multe rânduri, că-şi asumă întreaga răspundere pentru deciziile pe care le-a luat.
Între acestea credem că sunt incluse şi cele legate de activitatea firmei PETROKLAV Management Inc. - care are sediul la OSLO - unde dl Băsescu a reprezentat interesele statului român, încă de la înfiinţarea societăţii în 1991.
Acum dl Băsescu anunţă în ziare că "scârbit de toate speculaţiile eare s-au făcut în legătură cu acest aspect" şi-a dat demisia din consiliul de administraţie.
Numai că... ceva nereguli, financiare - în dolari - estimate la cifre cu multe zerouri în coadă, au început să apară, ca gunoaiele aruncate pe mal după furtună. Asemenea înscrisuri bancare - pe care îi lăsăm pe cei abilitaţi să le judece - le publicăm alăturat, în facsimil.
În această dimineaţă, dl Traian Băsescu a anunţat o conferinţă de presă în care va face dezvăluiri senzaţionale despre flotă.
Ne pare rău că i-am luat caimacul... Dar mai avem şi altele...