Publicat: 27 Mai, 2012 - 18:34

Grupul Sanofi organizează în perioada 28 Mai - 2Iunie 2012 campania „Săptămâna Responsabilităţii Sociale Sanofi”, un proiect de mare amploare, cu acoperire naţională, al cărui obiectiv este informarea şi responsabilizarea publicului larg privind necesitatea efectuării de controale medicale regulate şi importanţa acestora în detectarea cât mai precoce a riscului de diabet zaharat şi a afecţiunilor cardiovasculare. Campania beneficiază de suportul medical oferit de medici de diferite specialităţi – diabetologi, cardiologi, neurologi, nefrologi şi medici de familie. Medicii vor efectua testări medicale gratuite şi vor oferi recomandări de specialitate celor diagnosticaţi cu factori de risc sau afecţiuni cardiovasculare.

Acest proiect se va desfăşura în 18 oraşe: Bacău, Beiuş, Bucureşti, Buzău, Câmpina, Cluj Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Oradea, Piteşti, Ploieşti, Râmnicu-Vâlcea, Sibiu, Suceava, Târgu Mureş, Târgu Jiu, Timişoara. În fiecare dintre aceste oraşe, persoanele care vor veni în locaţiile stabilite vor putea beneficia de determinări gratuite ale tensiunii arteriale, ale indicelui gleznă-braţ şi ale glicemiei, rezultatele urmând să fie comunicate pe loc.

„Prevenţia şi diagnosticarea precoce sunt o prioritate în orice sistem sanitar. Din păcate, în România, încă nu există o conştientizare largă a importanţei controalelor medicale periodice în menţinerea unei stări de sănătate pe termen lung şi mulţi pacienţi ajung la medic doar în faza de boală constituită”, a declarat Dr. Gabriel Tatu – Chiţoiu, viitorul Preşedinte ales al Societăţii Române de Cardiologie.

În România se estimează că există aproximativ 7 milioane de hipertensivi, însă numai 2,9 milioane sunt diagnosticaţi şi doar 2,7 milioane au tratament antihipertensiv1,4. De asemenea, aproximativ 1,3 milioane de români suferă de diabet zaharat şi doar 800.000 sunt trataţi2. O altă afecţiune cardiovasculară care poate avea consecinţe dramatice este boala arterială periferică, patologie cu prevalenţă ridicată în special în rândul persoanelor peste 60 de ani. În România se estimează că aproximativ 700.000 de persoane pot suferi de această boală, iar dintre acestea diagnosticate sunt aproximativ 118.000, iar tratate numai 70.000.3,4
 
„Campaniile de responsabilitate socială au devenit o tradiţie pentru Sanofi din dorinţa de a identifica în permanenţă nevoile insuficient acoperite ale pacienţilor şi a putea veni cât mai eficient în întâmpinarea lor. O problemă importantă de sănătate publică o reprezintă bolile cardiovasculare ale căror consecinţe pot fi fatale sau invalidante pentru pacienţi şi extrem de costisitoare pentru sistemul de sănătate. Această campanie are ca scop să aducă în atenţia populaţiei importanţa factorilor de risc cardiovascular şi cum pot fi prevenite bolile cardiovasculare”, a declarat Ovidiu Saltas-Dabija, Director Medical Sanofi România.

Locaţiile selectate pentru desfăşurarea campaniei în Bucureşti sunt următoarele: Băneasa Shopping City (luni, 28 mai şi marţi, 29 mai), Cora Lujerului (miercuri, 30 mai şi joi, 31 mai), Cora Pantelimon (vineri, 1 iunie). Persoanele care doresc să beneficieze de aceste determinări sunt rugate să se prezinte în intervalul orar 09.00 – 18.00, în oricare dintre locaţii, singura recomandare fiind să nu mănânce cu două ore înainte de efectuarea analizelor.

1. Adaptat după Dorobanţu M et al, Studiul SEPHAR – Studiu de prevalenţă a hipertensiunii arteriale şi evaluarea riscului cardiovascular în România; Revista română de cardiologie 2006, vol. XXI: 179-189.
2. IDF Atlas 2011 accesat în martie 2012; CNAS date 2010, accesat martie 2012;
3. Adaptat după ESC Guidelines on the diagnosis and treatment of peripheral artery diseases, European Heart Journal 2011; 32 (14): 1769-18184.
4. Institutul Naţional de Statistică, www.insse.ro, accesat în martie 2012..
Sanofi, lider mondial în producţia de medicamente, descoperă, dezvoltă şi distribuie soluţii terapeutice pentru a îmbunătăţi viaţa tuturor oamenilor. Sanofi deţine atuuri importante în domeniul sănătăţii şi se bazează pe 7 platforme de creştere: soluţii pentru diabet, vaccinuri de uz uman, produse inovatoare, boli rare, produse fără prescripţie medicală, pieţe emergente şi sănătatea animalelor. Sanofi este cotată la bursele de valori din Paris (EURONEXT: SAN) şi New York (NYSE: SNY). Pentru informaţii suplimentare, vizitaţi www.sanofi.com.