Publicat: 8 Iunie, 2018 - 19:39

 Acţiunea s-a derulat sub coordonarea Ministerului Transporturilor prin Autoritatea Navală Română și a Ministerului Afacerilor Interne şi au fost convocate forţele Gărzii de Coastă, SMFN, CN APMC SA, INCDM Grigore Antipa, dar şi ale operatorilor aeronautici privaţi certificaţi incluşi în planul de intervenţie.
 
   Elicopterul AS365N, aparţinând Regional Air Services, a decolat de pe aeroportul Alexandru Podgoreanu din Tuzla şi a efectuat coordonarea şi supravegherea aeriană a amplasării barajului pentru colectarea produselor petroliere în aria afectată de poluare ca urmare a coliziunii a două nave într-o zonă situată la aprox. 8 NM EST de oraşul Constanţa.

   Pentru Search And Rescue maritim (SAR), elicopterul AS365N aparţinând Regional Air Services (RAS) şi echipat în varianta SAR maritim, cu un echipaj ultra-specializat format din 4 persoane (echipaj zbor – Alexandru Ionescu şi Dan Chirca, operator troliu şi salvator-înotător – Nedelcu Ginel (Hoist Operator/Operator troliu) şi Grosu Valentin (Rescue-Swimmer/Salvator-înotător) – a folosit atât navele ARSVOM, cât şi infrastructura aeroportuară proprie şi a efectuat recuperarea cu troliul şi transportul în zona de triaj medical a doi supravieţuitori ai unui accident naval produs într-o zonă situată la 22 NM de cel mai apropiat punct de coastă (aprox 9 NM SUD-VEST de Platformele de foraj marin). Cele două victime erau un copil cu răni la membrele superioare, recuperat de pe nava ARSVOM RUBIN şi un adult stabilizat şi transportabil - de pe nava Poliţiei de Frontieră ŞTEFAN CEL MARE. 
   Şi în această etapă, exerciţiul a beneficiat de logistica de pe aeroportul Alexandru Podgoreanu, Tuzla. 

   Dacă recuperarea de pe nava RUBIN a fost exersată de-a lungul a peste doi ani de antrenamente desfăşurate de către Regional Air Services împreună cu ARSVOM - conform protocolului de colaborare între cele două instituţii, intervenţia pe nava MAI nu era prevazută în scenariu şi a reprezentat o decizie On Scene Commander (OSC), fiind, în acelaşi timp, o premieră şi o validare a capacităţii de cooperare între Poliţia de Frontieră şi Regional Air Service - Aeroport TUZLA.
   Exerciţiul a verificat modalitatea de rezolvare a unor situaţii neprevăzute, iar profesionalismul intervenţiilor este rezultatul a peste 4 ani de pregătire în domeniul SAR terestru şi maritim a echipajelor şi aeronavelor Regional Air Services - Aeroport TUZLA. 

   O altă noutate este faptul că SAR-POL 2018 este prima operaţiune a unui operator civil privat de recuperare prin troliere de pe o navă de mici dimensiuni la o distanţă mai mare de 20  NM faţă de ţărm.
 
   Evenimentul a confirmat tuturor şi totodată a oficializat capacitatea forţelor comune RAS/ARSVOM de intervenţie în mare liberă la distanţe de până la 30 NM faţă de linia ţărmului.
 
   SAR-POL 2018  este o premieră şi un succes în cooperarea dintre Poliţia de Frontieră şi Regional Air Service - aeroport TUZLA. 

Totodată, exerciţiul a dovedit autorităţilor române cu competenţîn domeniu necesitatea parcurgerii unei noi etape în modernizarea sistemului şi adaptarea acestuia la standardele internaţionale - prin crearea serviciului permanent public-privat de intervenţie SAR – din care să facă parte toţi cei care, în urma acestui test dificil, şi-au dovedit performanţele operaţionale.
 
   Concluzia acestui exerciţiu este că un sistem reformat la nivel organizatoric poate asigura pe viitor acest tip de intervenţie rapidă, cu termen de alertare de  30 de minute – pentru care participanţii sunt deja pregătiţi. 

Tag-uri Nume: