Publicat: 13 Aprilie, 2015 - 11:58
Share

Firma Scheffäl & Scheffäl prezintă 20 de motive pentru care părinții ar trebui să pună un mare accent pe trimiterea copiilor lor în tabere.

 “Taberele sunt primul pas către independenţa unui copil, pas extrem de important în viaţa viitorului adolescent şi adult” a spus Genela Scheffäl, Managing Parnter Scheffäl & Scheffäl. O tabără bine organizată aduce copiilor cu vârste între 6 și 14 ani trei categorii de beneficii – le stimulează aptitudinile sociale (calitățile de conducător, spiritul de comunitate, capacitatea de socializare), le formează caracterul (prin dezvoltarea responsabilității, creativității, adaptabilității, flexibilității, disciplinei și independenței) și le dezvoltă abilitățile sociale și de comunicare (grija pentru sine și față de alții, corectitudinea, spiritul civic, încrederea, spiritul de echipă, umorul, prietenia, confortul social, spiritul de aventură şi explorare, respect față de natură, relaționarea cu persoane din generații diferite). 

Taberele de limbă germană Scheffäl & Scheffäl le mai oferă copiilor încă o categorie de beneficii unice – contactul cu limba germană şi dragostea față de cultura germană. În cadrul taberelor de germană Scheffäl & Scheffäl, învăţarea limbii germane are loc în trei grupe (necunoscători, începători şi vorbitori), iar în cadrul activităților se pune un mare accent pe educația germană. 
    
„Cea mai bună recomandare a noastră? Faptul că foștii copii, care au venit la noi în tabără în urmă cu peste 20 de ani, își aduc acum copiii în tabăra noastră sau faptul că an de an, copiii nu se mai satură să revină la noi“ a continuat Genela Scheffäl. Cu o experiența de 25 de ani în organizarea de activități educaționale, Genela Scheffäl arată de ce taberele şi activitățile educaționale desfăşurate în afara cadrului școlar au un impact decisiv, extrem de important pentru evoluția unui copil, iar apoi a unui adolescent. “Taberele oferă copiilor posibilitatea de a se descoperi în cadrul unei comunități sigure, supravegheate de adulți. O tabără le hrănește copiilor nevoia de cunoaştere, le oferă posibilitatea de a învăța din experiența proprie şi de a se descoperi. Ca rezultat, copiii îşi dezvoltă competențe personale esențiale pentru viitorul lor, cum ar fi identitatea de sine, respectul față de sine, relaționarea în societate, calitățile de conducător, disciplina. Copiilor li se dezvoltă un spirit al comunității, învață să creeze relaţii cu alte persoane din generaţii diferite, învaţă să se privească din alte perspective, să relaţioneze în societate, să respecte munca, corectitudinea, natura și capătă modele printre adulții din jur. Taberele sunt primul pas către independenţa unui copil, pas extrem de important în viaţa viitorului adolescent şi adult. Contribuţia noastră la educaţia celor mici este atât evidentă și imediată, cât şi subtilă. Unele beneficii ale muncii noastre se văd imediat, altele se văd în timp. Cel mai important este faptul că, deşi experienţa în sine este trecătoare, taberele noastre ținând 10 zile, impactul nostru asupra spiritului uman durează o viaţă. Copiii care vin la noi creează conexiuni cu lumea înconjurătoare. De 25 de ani, părinţii observă anual cum copiii lor se întorc schimbați din taberele organizate de noi, fiind mai grijulii, disciplinați, înțelegând importanța de a dărui, copiii sunt mai responsabili, şi, nu în ultimul rând, îşi fac singuri curat în cameră fără a mai fi nevoie de constrângeri din partea părinților. Avem multe semnale pozitive și de la profesori.”

Beneficiile taberelor de germană Scheffäl & Scheffäl:

I. Dezvoltarea aptitudinilor sociale:
1. Calități de conducător
2. Spritul de comunitate
3. Socializarea

II. Respectul de sine şi construirea de caractere
4. Responsabilitatea
5. Creativitatea
6. Adaptabilitatea
7. Flexibilitatea
8. Disciplina
9. Independența

III. Abilități sociale şi de comunicare
10. Grija
11. Corectitudinea
12. Spiritul civic
13. Încrederea
14. Spiritul de echipă
15. Umorul
16. Prietenia
17. Confortul social
18. Dezvoltarea spiritului de aventură, pofta de explorare
19. Conștientizarea importanței mediului înconjurător, a naturii
20. Relaționarea cu alți copii şi adulţi – alte generații

IV. Dragostea faţă de limba şi cultura germană
21. Limba germană