Publicat: 12 Ianuarie, 2012 - 12:49
Share

 Cel mai recent raport MasterCard Insights oferă o perspectivă pe termen mediu asupra cheltuielilor globale de consum

Pieţele în tranziţie – categorie din care face parte şi România – vor aduce în următorii 5 ani 95 de miliarde de dolari în economia globală 
 
Consumatorii din pieţele emergente vor avea o influenţă mult mai mare asupra creşterilor din economia globală în următorii cinci ani, ceea ce reprezintă o schimbare majoră în consum, de la Vest către Est, conform unui nou raport MasterCard Insights, realizat de MasterCard Worldwide.
 
Noul raport „Perspectiva asupra consumului şi crearea valorii în noua economie globală” estimează că, între 2012 şi 2016, pieţele emergente  vor genera, în medie, un plus de 1,2 trilioane de dolari americani pe an, din cheltuieli de consum, în economia globală, în timp ce pieţele dezvoltate  vor adăuga doar aproximativ 700 de miliarde de dolari. Pieţele în tranziţie  - motoarele Europei de Est – vor genera încă 95 de miliarde de dolari.
 
Raportul examinează implicaţiile economice asupra afacerilor, de la schimbări în consumul global, cu accent pe relaţia dintre consum şi crearea valorii într-o economie de piaţă.
 
„Cererea din partea consumatorilor stabileşte, în ultimă instanţă, dacă afacerile, după ce au realizat investiţiile necesare pentru dezvoltarea produselor şi a serviciilor lor, au reuşit să creeze valoare”, a declarat Dr. Yuwa Hedrick-Wong, Global Economic Advisor, MasterCard Worldwide. 
 
Între 2008 şi 2016 ponderea consumului casnic pe pieţele dezvoltate va scădea de la 77,4% în 2008, la 58,3% în 2016, în timp ce contribuţia pieţelor emergente va creşte de la 19,5%, în 2008, la 38,7%, în 2016. Procentul pieţelor în tranziţie va rămâne neschimbat. Împreună, aceste trei categorii de pieţe înglobează cea mai mare parte din cheltuielile de consum realizate la nivel global. 
 
Raportul constată că între 2000 şi 2008 pieţele dezvoltate au reprezentat 88,2% din creşterea globală a cheltuielilor discreţionare, în timp ce pieţele emergente au reprezentat doar 9,2%, urmate de pieţele în tranziţie, cu 2,6%. 
 
În următorii cinci ani, ponderea creşterilor în cheltuielile discreţionare dintre pieţele dezvoltate şi cele emergente va fi aproximativ egală (49,0% versus 47,8%) , iar această schimbare va avea un impact puternic asupra afacerilor. 
 
„Este un moment de referinţă – foarte posibil, pentru prima oară în istorie, consumatorii din pieţele emergente au aceeaşi contribuţie cu consumatorii din pieţele dezvoltate”, a mai spus Dr. Hedrick-Wong. 
 
Conform raportului, consumul casnic în pieţele emergente va fi de aproximativ două treimi din cel al pieţelor dezvoltate, până în 2016, de la un sfert, în 2008.
 
Se estimează că grupul de „consumatori activi”, definiţi ca persoane cu vârste între 15 şi 65 de ani, va continua să crească în următorii ani pe pieţele emergente, în timp ce pe pieţele dezvoltate nu se aşteaptă schimbări. Astfel, segmentul de consumatori tineri va influenţa vital afacerile în materie de tendinţe tehnologice, implicând informaţii şi canale de marketing.
 
„Pieţele emergente sunt gata să preia conducerea în anii care urmează. Acest lucru poziţionează consumatorul din pieţele emergente şi la conducerea inovaţiilor tehnologice”, a adăugat Dr. Hedrick-Wong.
 
„Atunci când dinamica cererii se schimbă pe pieţele de consum, rezultă implicaţii care influenţează afacerile globale. Şi asta deoarece consumul stă la baza creării de valoare în economia de piaţă”, a concluzionat Dr. Hedrick-Wong.
 
Platforma MasterCard Worldwide Knowledge dezvoltă şi redă noi perspective ale dinamicii creşterii economiei globale şi ale evoluţiei pieţelor de consum la nivel global, prin intermediul cercetării şi al serviciilor de consultanţă.
 
Studiile realizate de MasterCard includ rapoartele Insights, studiile pieţelor de consum şi o varietate de cercetări cu privire la cheltuielile de consum. Rapoartele Insights analizează dinamica economiei, mediul de afaceri, politicile guvernamentale, atât la nivel regional, cât şi la nivel global. Studiile despre pieţele de consum includ cercetările recurente MasterCard Worldwide Index of Consumer Confidence, dar şi MasterCard Worldwide Index of Global Destination Cities, lansat în 2011. În plus, MasterCard comandă, în mod frecvent, cercetări care analizează tendinţele economice şi de consum – aici sunt incluse cheltuielile de consum determinate de sezonalitate, priorităţile de consum, cât şi adoptarea produselor şi a serviciilor de plată în curs de dezvoltare.    
 
MasterCard Advisors, departamentul de servicii profesionale, parte a MasterCard Worldwide, oferă instituţiilor financiare şi comercianţilor parteneri, din întreaga lume, consultanţă în domeniul plăţilor. MasterCard Advisors realizează, cu regularitate, rapoartele SpendingPulse, un indicator macroeconomic care analizează segmentul de retail şi vânzările de servicii, din punct de vedere al tuturor modalităţilor de plată, incluzând aici numerarul şi cecurile. Rapoartele SpendingPulse sunt disponibile momentan în SUA şi Marea Britanie.
 
Consultantul MasterCard pe probleme economice globale, Dr. Yuwa Hedrick-Wong are o experienţă internaţională de 25 de ani, dobândită în peste 30 de ţări. Din poziţia de consultant economic, acesta este autorul şi redactorul şef al rapoartelor de analiză a tendinţelor globale şi conduce panelul MasterCard Knowledge, din care fac parte economişti, consilieri, academicieni, persoane care se ocupă cu strategia de afaceri. Aceştia participă la discuţii şi dezbateri frecvente şi fac schimburi de experienţă.
 
MasterCard (NYSE: MA) este o companie globală de plăţi şi tehnologie. Operează cea mai rapidă reţea de procesare a plăţilor din lume, oferind un liant între consumatori, instituţii financiare, comercianţi, autorităţi şi companii din peste 210 de ţări şi teritorii. Produsele şi soluţiile MasterCard fac activităţile zilnice de comerţ – cum ar fi cumpărăturile, călătoriile, derularea unei afaceri sau managementul finanţelor – mai simple, mai sigure şi mai eficiente pentru toată lumea.