Publicat: 21 Martie, 2016 - 16:32

Conform studiului calitativ realizat de Exact Cercetare și Consultanță la finalul anului 2015, majoritatea adolescenților nu simt că școala îi stimulează suficient: pentru cei mai mulți, nu există momente WOW în sala de clasă. Ei pun, de asemenea, la îndoială necesitatea studierii anumitor discipline considerate ca fiind puțin relevante pentru viața lor de zi cu zi.
„Educația formală nu este percepută ca o premisă a succesului în viață, este doar o normă socială (oamenii învață și obțin diplome) pe care trebuie să o respecte”, afirmă Lăcrămioara Loghin, coordonatorul studiului. „Ca urmare, atunci când se referă la educație, majoritatea tinerilor au în vedere ceea ce au de făcut (teme, proiecte) și nu ceea ce, de fapt, au învățat”, mai adaugă Lăcrămioara Loghin. 

Profesorii sunt descriși ca întrupare a trecutului, cu puțină înțelegere față de nevoile, interesele și stilul de viață al adolescenților. Cei care reușesc să atragă atenția generației Z sunt cei care au o manieră interactivă de predare, care folosesc exemple practice pentru a susține teorii și care încurajează inițiativele de orice fel.

Noile tehnologii – un „must” în procesul de predare

Tinerii simt nevoia ca informațiile oferite de către profesori, oral sau în scris, să fie însoțite de suporturi vizuale și video (prezentări PowerPoint, filme, imagini etc). Mai mult decât atât, aceștia consideră că modul în care informația le este prezentată și analizată joacă un rol extrem de important în conectarea cu profesorii. Mai exact, adolescenții sunt de părere ca profesorii nu ar mai trebui să se concentreze asupra conținutului (Google face deja acest lucru), ci asupra facilitării procesului de învățare. 

 

În opinia elevilor, profesorii trebuie, de asemenea, să-și adapteze discursul la așteptările de astăzi în ceea ce privește limbajul și interactivitatea.  În plus, aceștia percep drept necesitate includerea online-ului în proiectele și activitățile școlare. Exemple în acest sens sunt reprezentate de proiecte ce implică o colaborare online între elevi/studenți sau crearea și gestionarea unor blog-uri, vlog-uri sau conturi de social media.

Studiul calitativ a fost realizat de Exact Cercetare și Consultanță prin intermediul a 12 Focus Grupuri, la care au participat ftineri cu vârsta cuprinsă între 14-24 de ani. Focus Grupurile au avut loc în București, în intervalul 16-27 noiembrie 2015.