Publicat: 9 Mai, 2018 - 15:17

Subiectele de la evaluarea la Matematica - clasa a II-a conțin 12 cerințe, pe care elevii au avut la dispoziție 30 de minute pentru a le rezolva. În majoritatea școlilor, aceasta a fost ultima probă din cadrul evaluării naționale a elevilor de clasa a II-a, testare care verifică în ce măsură au învățat copiii elementele de bază în Matematică prevăzute de curriculumul școlar. Identificate din timp, problemele de învățare pot fi remediate mai ușor până la clasa a IV-a, având în vedere că învățătoarele sunt obligate să realizeze planuri de învățare remediale personalizate fiecărui elev la care înregistrează lacune, planuri pe care să le arate părinților, pentru ca și aceștia să îi ajute pe elevi peste vară să își ridice nivelul.

Subiectele de la Matematică au fost realizate pe două variante - numite Test 1 și Test 2 - pentru ca elevii care stau unul lângă celălalt să nu aibă aceleași cerințe de rezolvat. De altfel, toate subiectele de la aceste evaluări au fost pe două numere.  

Subiecte Matematica 2018 Clasa a II-a
Testul 1 - susținut de elevi astăzi, 9 mai 2018 

Testul 2 - susținut de elevi astăzi, 9 mai 2018

Rezultatele vor fi anunțate de către învățătoare până vinerea următoare, în cadrul unor discuții cu fiecare părinte în parte. Notele nu vor fi trecute în catalog și nici făcute publice, pentru că scopul testărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, de a vedea care este nivelul pregătirii lor în fața unor subiecte făcute de Minister și de a obliga învățătorul să realizeze planuri remediale pentru fiecare copil la care vede că există probleme de învățare. 

Evaluarea s-a desfășurat în clasele în care învață elevii în mod curent. Copiii au fost supravegheați, în timpul testării, de către învățătoarea de la clasă și un profesor care nu are ore la elevii evaluați.

Corectarea lucrărilor se face în școală, de către profesorii școala respectivă, în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test. Ministerul Educației a anunțat că subiectele au un nivel mediu de dificultate.

"Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate", a mai spus Ministerul Educației.

Evaluarea de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a au fost introduse prin Legea educației din 2011 și sunt organizate la nivel național din 2014. 

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: