Publicat: 10 Martie, 2012 - 12:21

Echipa de comunicatori ai campaniei de informare "Europa, casa noastră" va ajunge pe 12 Martie în judeţul Olt, organizând două întâlniri cu elevii de la Colegiul Naţional Radu Greceanu Slatina (ora 11.00) şi cu elevii şcolii cu clasele I - VIII Brebeni (ora 13.00).

In cadrul primei intalniri, liceenii vor afla informatii utile despre proiectul "Lider european" care le ofera posibilitatea de a-si insusi notiuni de leadership si tehnici de prezentare prin participarea la un concurs cu doua etape: locala si nationala. Concursul presupune ca liceenii sa-si indrepte atentia asupra comunitatii in care traiesc, sa identifice probleme ale comunitatii si sa implementeze proiecte pentru rezolvarea acestora. Proiectele lor trebuie sa aiba capacitatea de a mobiliza grupuri de oameni (alti elevi, parinti, profesori, persoane din comunitate etc.) care sa lucreze impreuna pentru sustinerea unor programe de voluntariat.

Cea de-a doua intalnire va consta in discutii cu elevii claselor V-VIII pe teme europene - moneda euro, solidaritatea intre generatii, cetatenia europeana, institutiile UE - precum si in prezentarea a doua concursuri special gandite pentru stimularea creativitatii copiilor: competitia foto Europa langa noi si concursul de eseuri Povesti europene pentru bunicii mei.

Invitatul special al acestei actiuni este domnul Dorin Calin, director pe zona de antreprenoriat si IT&C in cadrul organizatiei Junior Achievement Romania. De asemenea, Liliana Comanescu, reprezentanta Directiei Generale Traduceri din cadrul Reprezentantei Comisiei Europene in Romania, le va povesti atat liceenilor, cat si elevilor din clasele V-VIII despre multilingvism si importanta invatarii si practicarii limbilor straine.

Actiunea din Olt este parte a campaniei de informare si comunicare "Europa, casa noastra", aflata la a doua editie, campanie lansata de Reprezentanta Comisiei Europene (RCE) in Romania in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS). Programul se adreseaza elevilor si profesorilor din invatamantul primar, gimnazial si liceal si are drept scop derularea unor activitati cu dimensiune europeana prin care elevii sunt incurajati sa se informeze despre Uniunea Europeana, istoria, politicile ei, precum si despre ultimele evolutii din domeniul afacerilor europene.

Campania "Europa casa noastra" se va derula pe parcursul intregului an, sub egida Anului European al Imbatranirii Active si Solidaritatii intre Generatii si contine trei seturi de activitati: "Vizite si dezbateri in scoli", "Lider european" si "Ziua Europei". Activitatile programului sunt disponibile pe portalul web: www.europacasanoastra.ro.

 Reprezentanta Comisiei Europene (RCE) in Romania reprezinta Comisia Europeana in Romania si asigura un flux eficient de informatii intre aceasta si cetatenii si autoritatile Romaniei. Viziunea Reprezentantei este aceea a unei Romanii europene atat prin calitatea sa de stat membru, cat si prin implicarea activa a cetatenilor sai in constructia europeana. Misiunea RCE este de a contribui la o cat mai buna intelegere a Uniunii Europene, a scopurilor, valorilor si politicilor acesteia, aducand informatia europeana cat mai aproape de cetateni, intr-o forma adaptata nevoilor lor specifice.

In numele si sub indrumarea Reprezentantei Comisiei Europene, Chelgate Public Affairs & Public Relations va implementa aceasta campanie de comunicare. Chelgate este o companie britanica de consultanta in domeniul afacerilor publice si al comunicarii. Infiintata in anul 1988, Chelgate are sediul central la Londra, birouri la Bucuresti si Bruxelles si o retea de asociati in intreaga lume. Biroul din Romania a fost deschis in 2005 si a derulat contracte importante alaturi de companii multinationale si institutii centrale si locale. Chelgate acorda consultanta in comunicare atat sectorului privat, cat si celui public.

Junior Achievement Romania este cea mai mare si cea mai dinamica organizatie internationala de educatie economica si antreprenoriala. In Romania, programele JA de tip "learning by doing"  sunt urmate anual de peste 150.000 de elevi din 1.000 de institutii de invatamant si se desfasoara local in parteneriat cu Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, cu institutiile de invatamant si sunt sustinute financiar de catre comunitatea de afaceri. Pentru detalii, accesati www.jaromania.org.