Publicat: 13 Martie, 2018 - 15:22

Vânzările retailerilor din centrul comercial AFI Cotroceni au crescut cu 5% în 2017 faţă de anul precedent şi s-au situat la 1,1 miliarde lei, potrivit datelor publicate de compania de dezvoltare, management şi investiţii în domeniul imobiliar AFI Europe România.

AFI Cotroceni, cel mai mare centru comercial din România, a raportat un venit operaţional net de peste 34 milioane de euro, reprezentând o creştere de 2% faţă de anul 2016, luând în considerare lucrările complexe de extindere care au fost finalizate în T4 2017. Numărul vizitatorilor din AFI Cotroceni a crescut la 51.000 pe zi.

Valoarea AFI Cotroceni la 30 septembrie era de 501 milioane de euro, ceea ce reprezintă o creştere de peste 7%, după finalizarea lucrărilor de extindere pentru găzduirea celui mai mare magazin P&C din România (5.200 mp), precum şi a celui mai mare magazin Zara din regiunea Europei Centrale şi de Est (4.000 mp), care au condus la creşterea suprafeţei totale închiriabile a centrului comercial la 90.000 mp.

Venitul Operaţional Net al AFI Europe România din activele generatoare de venit pe piaţ trecut pragul de 51 milioane de euro în 2017, ceea ce reprezintă o creştere de 10,1% faţă de rezultatele înregistrate în anul 2016. 

Centrul comercial AFI Ploieşti, care are o suprafaţă totală închiriabilă de 34.000 mp, a generat un venit operaţional net de peste 5 milioane de euro în 2017, în timp ce vânzările retailerilor (cifra de afaceri) au crescut cu 18%, ajungând la peste 260 milioane lei, în comparaţie cu anul 2016. Numărul de vizitatori ai centrului comercial din Ploieşti a depăşit 15.000 de persoane pe zi, iar gradul de ocupare rămâne constant, la 99%. 

Proiectul de birouri AFI Park, cu o suprafaţă închiriabilă de 70.000 mp şi un venit anual estimat la 13 milioane de euro, are un grad de ocupare de 99,7%, iar valoarea celor cinci clădiri ale proiectului este de 165 milioane de euro, potrivit evaluărilor efectuate la 30 septembrie 2017.

'2017 a fost un an excelent pentru AFI România, în care am înregistrat o creştere de 10% a venitului operaţional net, la peste 51 milioane de euro. În anul 2017 am extins AFI Cotroceni cu 7.000 mp GLA, inaugurând cele mai mari magazine P&C şi Zara din România, iar contribuţia acestora la rezultatele financiare ale centrului comercial va fi resimţită în anul 2018. Rata de ocupare totală în ceea ce priveşte activele producătoare de venit este de 99%. În plus, avem trei proiecte diverse în curs de desfăşurare: proiectul mixt AFI Braşov, format din mall şi clădiri de birouri unde avem contracte încheiate sau în curs de semnare pentru peste 85% din spaţiile centrului comercial, proiectul de birouri AFI Tech Park, care este pre-închiriat într-un procent de 40% şi complexul rezidenţial AFI City, unde vânzările au fost demarate recent. Continuăm să ne menţinem interesul în ceea ce priveşte noi oportunităţi, fie că vorbim despre dezvoltarea de noi centre comerciale sau proiecte de birouri', a declarat David Hay, CEO AFI Europe România. 

Lucrările de construcţie a proiectului AFI Braşov avansează conform planurilor, susţine compania. În prezent, pentru 85% din spațiile din mall-ul AFI Brașov există deja contracte de închiriere semnate. Centrul comercial se întinde pe o suprafaţă de 45.000 mp GLA şi va include 200 de magazine şi unităţi de retail. Deasupra centrului comercial vor fi integrate două clădiri de birouri de Clasă A, cu o suprafaţă totală de 25.000 mp GLA.

Ca parte a segmentului de birouri, lucrările de construcţie pentru AFI Tech Park din Bucureşti sunt avansate, iar contractele de pre-închiriere se apropie de 40%. Prima clădire de birouri va fi inaugurată în trimestrul al doilea din 2018, oferind 20.000 mp GLA spaţii de birouri şi 2.000 mp de spaţii retail (incluzând clubul sportiv World Class, o cantină şi Quick Service Restaurant '1 Minute'), distribuiţi pe opt etaje şi două niveluri de parcare subterană. AFI Tech Park 1 este pre-certificat LEED Platinum.

Pe parcursul ultimelor patru săptămâni, AFI Europe Romania a demarat vânzările său pentru primul proiect rezidenţial din România, AFI City, situat în Bucureştii Noi. În faza I este planificată dezvoltarea a două clădiri rezidenţiale de 190 de apartamente pe o suprafaţă construită de 16.000 de metri pătraţi.

AFI Properties, compania mamă a AFI Europe, a publicat rezultatele financiare corespunzătoare anului 2017, raportând un venit operaţional net de 85 milioane de euro, în creştere cu 5% în valoarea valutei şi venituri de 217 milioane de euro, reprezentând o creştere de 30% comparativ cu anul 2016. 

În cursul anului 2017, AFI Properties a fost activă şi în sectorul rezidenţial, înregistrând vânzarea a peste 600 de apartamente.

Prin intermediul AFI Europe, AFI Properties are în curs de dezvoltare pe pieţele din Europa Centrală şi de Est şi din Europa de Sud-Est 120.000 metri pătraţi de spaţii comerciale, ce includ patru proiecte de birouri dezvoltate în trei ţări, dar şi centrul comercial AFI Braşov de 45.000 mp GLA, aflat în prezent în construcţie în Braşov, România. Pe segmentul rezidenţial, AFI Europe dezvoltă 1.000 de unităţi rezidenţiale în Serbia, Polonia, Letonia şi Republica Cehă. 

AFI Properties deţine şi gestionează aproximativ 500.000 de metri pătraţi de proprietăţi comerciale, iar la data de 31 decembrie 2017 deţinea rezerve de numerar în valoare de 160 milioane de euro.

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: