Publicat: 21 Aprilie, 2012 - 14:00

Tetra Pak, liderul mondial în soluții de procesare și ambalare a alimentelor, a anunțat o valoarea netă a vânzărilor în 2011 de 10,36 miliarde de euro, în creștere cu 5% comparativ cu anul 2010. Soluțiile de ambalare au totalizat vânzări de 9,2 miliarde de euro, în creștere cu 3% față de 2010, fiind generate în principal de piețe emergente din Asia de Sud și Sud-Est, China și Africa. Cifra de vânzări pentru soluțiile de procesare a înregistrat o creștere de 23% față de anul precedent, totalizând 1,2 miliarde de euro, o creștere de două cifre pentru America de Nord, China, Asia de Sud și Sud-Est, Asia de Nord-Est, Oceania și întreaga Europă.

“Creșterea continuă din 2011 se datorează  efortului susținut de-a lungul timpului de a dezvolta produse și servicii care să răspundă nevoilor din prezent, dar mai ales, să anticipeze viitoare nevoi ale consumatorilor; astfel, am continuat să creștem în ciuda competiției acerbe și a climatului economic incert”, spune Dennis Jönsson – Președinte și CEO Tetra Pak.
“Ne-am luat angajamentul de a ne sprijini clienții, retailerii și furnizorii pe termen lung, și vom continua să investim în produse, servicii și facilități menite să răspundă unor nevoi viitoare și, în același timp, nevoilor din prezent”, spune Dennis Jönsson.
În 2011 Tetra Pak a lansat o serie de produse și caracteristici noi, atât pentru soluțiile de procesare, cât și pentru cele de ambalare, ca răspuns la nevoile specifice de eficiență operațională, performanță de mediu, confortului în utilizare și nu în ultimul rând, de diferențiere la raft.

În domeniul soluțiilor de procesare, printre produsele noi se numără:
• Tetra Albrix – unitate specializată în dizolvarea zahărului, caracterizată printr-o eficiență operațională ridicată și un design modular care generează costuri mai reduse, performanță de mediu îmbunătățită, precum și posibilitatea de extindere și îmbunătățire cu mai multă ușurință.
• Tetra Tebel Blockformer, ultima generație de echipamente specializate în producția brânzei tip cheddar, care reduce costurile și minimizează pierderile de produs.
• Tetra Alcip, sistemul de curățare (clean-in-place) care se remarcă printr-o nouă platformă automatizată și care asigură respectarea celor mai înalte standarde de siguranță alimentară, cu costuri de mediu și operaționale mai reduse
• Sistemul inteligent de spălare în circuit închis (CIP) - Tetra Alcip de ultimă generaţie dispune de o nouă platformă  de automatizare. Tetra Alcip economiseşte timp, diminuează impactul asupra mediului, reduce costurile operaționale și asigură respectarea celor mai înalte standarde de siguranță alimentară, fără compromisuri.
• PlantMaster – soluția de automatizare cu funcția îmbunățită a trasabilității. Un bun exemplu de implementare a acestei soluții este în cazul clientului Aurora (o întreprindere-cooperativă din Brazilia), permițându-i o îmbunătățire a eficienței producției și oferind un plus de valoare mărcii.

În domeniul soluțiilor de ambalare, în 2011 au fost lansate următoarele produse noi:
• Tetra Evero™ Aseptic, prima cutie de carton în formă de sticlă
• Tetra Brik® Aseptic Edge, care se distinge prin forma înclinată a părții superioare a cutiei și prin noul capac LightCap 30
• DreamCap™, noul sistem de închidere ergonomic, special creat pentru consumul din mers
• LightCap™, capacul conceput pentru a reduce atât plasticul folosit (sursă neregenerabilă de materie primă), cât și pentru a reduce costurile, fiind potrivit pentru deschiderile largi
• HeliCap™, care combină ușurința de a deschide cutia cu parametrii de siguranță, întărind atributele de încredere și confort în utilizare.
Pentru a-și îndeplini obiectivul strategic de mediu (de producere a ambalajelor din materii prime 100% regenerabile, Tetra Pak alansat două mărci de lapte în colaborare cu Nestlé Brazilia, în ambalaje Tetra Brik® Aseptic cu capac verde (din polietilenă vegetală).
În 2011, Tetra Pak a continuat să investească în unități de producție care să sprijine activitatea și operațiunile clienților săi în diferite regiuni ale globului. Astfel, a fost inaugurată o fabrică modernă în Pakistan,a început construcția unei fabrici noi în India și a deschis cel de-al nouălea Centru de Dezvoltare de Produs în Shanghai, China.

În 2011 Tetra Pak a livrat 167 de miliarde de ambalaje din carton, folosite de companiile de top din industria alimentară pentru a oferi consumatorilor din întreaga lume 76 de miliarde de litri de lapte, suc, nectar și alte produse alimentare lichide.
Tot în această perioadă, Tetra Pak a livrat clienților săi 520 de mașini de ambalat, 2250 de unități de procesare și 1659 de piese componente ale echipamentelor de distribuție. În prezent, Tetra Pak deține la nivel global 42 de fabrici pentru producția materialului de ambalat și capace, 15 centre tehnice de formare, 9 fabrici de asambalare a mașinilor de ambalat și 11 centre de cercetare și dezvoltare care asigură performanța în domeniul inovației și serviciilor.
Tetra Pak este liderul mondial în soluţii de procesare, ambalare şi distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrând îndeaproape cu clienţii şi furnizorii noştri, oferim produse sigure, inovatoare şi în armonie cu protecţia mediului înconjurător, care satisfac în fiecare zi cerinţele consumatorilor din peste 170 de ţări. Având aproximativ 22 000 de angajaţi în peste 85 de ţări, noi credem în asumarea cu responsabilitate a poziţiei de lider în industria de profil, pentru crearea unei creşteri profitabile în armonie cu protecţia mediului înconjurător şi cu o bună conduită socială.