Publicat: 7 Iulie, 2015 - 17:18

Românii pot cumpăra bilete de avion la jumătate din prețurile existente pe piață până acum, pentru mai mult de 500 de rute, după ce Vola.ro, cel mai mare portal autohton de turism, a lansat opțiunea Smart Connection, care permite combinarea mai multor zboruri de la companii aeriene diferite, o inovație proprie la care a lucrat peste un an. 
Vola.ro a lansat astăzi oficial un sistem unic pe piața românească și în Europa de Est prin care cei care călătoresc cu avionul plătesc pe bilet de două-trei ori mai puțin decât prin oricare alt sistem de rezervări sau în oricare altă agenție de turism din țară.
 
Smart Connection înseamnă, practic, combinarea mai multor zboruri, în general de la companii aeriene diferite, care în mod normal nu se pot combina în sistemele de rezervări existente pe piață. Rezultatul este un zbor mixt, cu escale inteligente.
 
„În momentul de față opțiunea este disponibilă pentru peste 500 de rute și a însemnat un efort mare pentru echipa noastră de dezvoltare IT, pentru că fiecare configurație de zboruri a fost gândită și setată separat, pentru a ne asigura că într-adevar oferim clienților noștri opțiuni inteligente și viabile”, a declarat Daniel Truică, fondator și CEO Vola.ro.
 
Vola.ro a lansat varianta beta a Smart Connection în urmă cu o lună, timp în care ea a fost disponibilă doar pentru o parte din utilizatorii site-ului. În această perioadă au fost cumpărate peste 700 de astfel de bilete, iar fiecare dintre ele a adus în medie o economie de aproximativ 150 euro față de un bilet tradițional, cumuland astfel peste 10.000 de euro economisiti de cei care au cumparat un zbor Smart Connection.

Cum functionează Smart Connection?
  
Să zicem că o persoană dorește să zboare din București spre Ibiza. Are, evident, numeroase opțiuni standard de la diferite companii aeriene, absolut toate cu escală, pentru că nu există zbor direct spre această destinație. La o căutare aleatorie, pentru o călătorie între 10 și 21 octombrie, oricare dintre biletele de avion standard ar porni de la peste 400 euro. Smart Connection vine cu o soluție inovativă: o combinație între 2 segmente de zbor la dus și 2 la retur, de la 3 companii aeriene, care nu poate fi găsită pe niciun alt site de rezervări. În cazul de față, la dus se zboară pe ruta București-Milano-Ibiza, iar returul va fi pe ruta Ibiza-Londra-București. Prețul de la care pornește un astfel de bilet dus-întors: 112 euro. Deci un preț de peste 2-3 ori mai mic decât orice opțiune disponibilă în prezent pe alte site-uri de rezervări.
 
În plus, pentru acest produs Vola.ro oferă gratuit Garanția Smart Connection care protejează clienții în cazul în care pierd o conexiune pentru că unul dintre zboruri a fost anulat sau a avut întârzieri. În acest caz, Vola.ro oferă suport 24/7 și se obligă să achite chiar și de trei ori contravaloarea biletului inițial pentru a cumpăra clientului aflat în această situație un nou bilet de avion care să permită continuarea călătoriei.   
 
„Soluția Smart Connection nu se dorește a fi un înlocuitor al zborurilor tradiționale, ci mai degrabă o opțiune potrivită călătorilor care vor să obțină cel mai bun preț sau vor să zboare către rute sau în zile în care nu există zboruri directe în mod normal”, a mai declarat Daniel Truică. 
 
În perioada de testare a Smart Connection, cele mai populare destinații pentru care s-au cumpărat bilete de avion au fost Palma de Mallorca, Ibiza, Tenerife, Glasgow și Porto, iar peste 80% dintre plecări au fost din București. Prețul mediu al unui bilet prin Smart Connection a fost de 209 euro și peste 95% dintre achiziții au fost pentru zboruri în Europa.
 
Prețul cu Smart Connection pentru un bilet dus-întors spre Palma de Mallorca începe de la 86 euro, pentru Tenerife de la 129 euro, pentru Lisabona de la 85 euro, iar pentru Marrakesh de la 100 de euro. Toate prețurile sunt la cel puțin jumătate față de orice alt bilet existent pe piață. 
 
„Am muncit mai mult de un an la această funcționalitate și suntem mândri să spunem că acum este ceea ce ne-am dorit: o unealtă unică, îndrăzneață, care face călătoria cu avionul mai accesibilă financiar pentru oricine. Iar pentru Vola.ro este un puternic diferențiator comparativ, întrucât nicio altă agenție, online sau offline, nu oferă clienților săi o astfel de funcționalitate” a declarat Manuela Melinescu, Marketing Manager Vola.ro. 
 
Vola.ro este cea mai mare agenție de turism online din România, având, încă de la înființare, o dinamică explozivă, atât ca cifră de afaceri, cât și ca număr de angajați și clienți. Vola.ro deservește persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: bilete de avion de linie și low-cost, rezervări hoteluri, city break-uri, vacanțe, asigurări medicale de călătorie și servicii de rent-a-car.
 
Vola.ro a înregistrat în 2014 o cifră de afaceri de 122,3 milioane de lei și este prima companie din România care a fost clasată pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, în topul Deloitte Technology Fast 50, în Europa Centrala. Performanța a fost realizată în urma unei creșteri a venitului de 57 de ori în ultimii trei ani.
 
În luna februarie a acestui an, Vola.ro a beneficiat de o investiție de 5 milioane de euro din partea 3TS Capital Partners, același fond care a mai investit în România în Elefant.ro, InternetCorp sau Centrul Medical Unirea.