Publicat: 15 Martie, 2015 - 16:00
Share

Duminica, 15 martie se sarbatoreste Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, marcata de lansarea proiectului “Ajuta-ma sa te ajut”. Cu aceasta ocazie am realizat pentru consumatori studii comparative, incarcate pe platforma teste-comparative.ro, pentru a-I ajuta sa aleaga in deplina cunostinta de cauza si sa adopte o 9 atitudine. 

1.    Studiu “Croissantele cu crema de cacao: Pe piata se gasesc produse tip croissant cu crema de cacao care au in continut si 7 E-uri!” http://www.protectia-consumatorilor.ro/croissantele-cu-crema-de-cacao/
2.    Studiu “Stii ce fel de ketchup cumperi?! 2.8 g sare la 100g de ketchup!” http://www.protectia-consumatorilor.ro/stii-ce-fel-de-ketchup-cumperi/ 
3.    Studiu “Zaharul brun sub lupa A.N.P.C.P.P.S.Romania – InfoCons”: http://www.protectia-consumatorilor.ro/zaharul-brun-sub-lupa-a-n-p-c-p-p...
4.    Studiu “Doua marci de ulei de masline comercializate pe piata din Romania depasesc parametri admisi de legislatia UE”: http://www.protectia-consumatorilor.ro/doua-marci-de-ulei-de-masline-com...
5.    Studiu “Sunca de Praga – 40 din produsele analizate au in continut 8 E-uri”: http://www.protectia-consumatorilor.ro/sunca-de-praga-40-din-produsele-a...
6.    Studiu “Ciocolata: 9 din produsele analizate au 4 E-uri in continut”: http://www.protectia-consumatorilor.ro/9-din-produsele-analizate-au-4-e-...
7.    Studiu “Cat cheltuie Primariile de Judet pentru iluminatul public”: http://www.protectia-consumatorilor.ro/cat-cheltuie-primariile-resedinta...
8.    Studiu “Top scaune auto pentru copii” http://www.protectia-consumatorilor.ro/top-scaune-auto-pentru-copii/ 
9.    Studiu “Pretul petrolului a dus la oscilatii majore a puterii de cumparare a carburantului in perioada 2007 – 2015”: http://www.protectia-consumatorilor.ro/pretul-petrolului-a-dus-la-oscila...

“Ajutaţi-ne să educăm consumatorii din România să devină cu adevărat consumatori europeni. Să reuşim schimbarea mentalităţii consumatorului Român din consumator pasiv în consumator activ adoptând o9atitudine!” - Sorin Mierlea, Presedinte A.N.P.C.P.P.S.Romania.

In acelasi timp, dorim sa va readucem in atentie Campania “Citeste eticheta” – in care consumatorii sunt invatati si indemnati sa citeasca etichetele produselor inainte de a le achzitiona, precum si de canalul youtube Super Cons https://www.youtube.com/channel/UCuY2oPT8qW_qHIAdFDhwyWw , pe care sunt incarcate filmuletele de educatie alimentara.

Studiile fac parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atat pe piata romaneasca, cat si pe cea europeana. Este derulat de Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania - A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons (membra cu drepturi depline in cadrul consortiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene), pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza. Informatiile complete privind produsele pot fi consultate pe platforma www.teste-comparative.ro, singurul portal online de acest fel din Romania pe care consumatorii pot gasi mii de produse de larg consum testate in laboratoare independente.
Despre: Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania - o9atitudine ! – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.