Publicat: 11 Februarie, 2019 - 11:19

Analizând motivele care au stat la baza orientării clienților spre serviciile financiare alternative, observăm că cel mai important aspect de care s-a ținut cont este încrederea – 40%, arată al treilea val al studiului cantitativ „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor” (eșantion reprezentativ la nivel național de 1123 respondenți, internet users, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2018.
Sunt, de asemenea, apreciate lipsa birocrației (37%), alimentarea foarte rapidă a cardului propriu (34%), transferurile instante către alți deținători de servicii financiare alternative (30%), cursul de schimb avantajos (29%), posibilitatea retragerii de bani de la orice bancomat, fără comision (28%), sistemul bine securizat (27%). 
Românii care nu apelează la servicii financiare alternative își justifică opțiunea aducând în prim-plan lipsa de informații cu privire la avantajele utilizării unor astfel de servicii (32%). „Printre motivele enumerate de aceștia se mai regăsesc lipsa ocaziei de utilizare (25%), teama datorată lipsei informațiilor de utilizare (21%) și gradul înalt de satisfacție în relația cu banca actuală (21%)”, afirmă Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions.  

Telekom Banking și Orange Money – brandurile cu cea mai ridicată notorietate 
Telekom Banking obține cele mai mari procentaje – 41%, fiind urmat de Orange Money (21%), iCARD (9%), Revolut (7%) și Monese (6%). 
Telekom Banking, Orange Money, Revolut și Monese – cele mai folosite servicii financiare alternative
Referindu-ne la serviciile financiare alternative utilizate, Telekom Banking înregistrează o rată de utilizare în rândul populației utilizatoare de internet de 7%, fiind urmat de Orange Money - cu 3% și Revolut, respectiv Monese - ambele cu 2%.

Telekom Banking, Orange Money și iCARD – în intențiile de cumpărare ale românilor
Telekom Banking reprezintă tot prima opțiune (11%) și atunci când este analizată probabilitatea ca un român, utilizator de internet, să folosească în viitor serviciile financiare alternative. Orange Money este menționat de 7% dintre respondenți, iar iCARD de un procent de 3%.  

Informațiile sunt parte a celui de-al treilea val al studiului „Digital ®Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de EXACT Business Solutions în luna noiembrie 2018. Universul cercetării a fost reprezentat de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani, rezidente în mediul urban și rural și utilizatoare de internet. Volumul eșantionului a fost de 1123 respondenți. Aceștia au fost selectați din panelul EXACT Business Solutions, care conține 50.000 de respondenți, chestionarul fiind administrat online. 

Cu experiență de peste 10 ani în marketing research, EXACT Business Solutions oferă o gamă largă de metode, tehnici și instrumente de cercetare atât pentru studii cantitative, cât și calitative. Pentru facilitarea înțelegerii și activării insight-urilor de la consumator în business-ul clientului, EXACT și-a extins aria de expertiză, prin adoptarea metodologiei Design Thinking. Ne propunem să inspirăm oameni și echipe prin organizarea de evenimente și cursuri, programe de instruire și de personal coaching, pentru ca organizațiile să-și construiască capabilitățile, cultura și mindsetul, folosind instrumente și metodologii de Design Thinking.

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: