Publicat: 1 Martie, 2016 - 17:12

Ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României, care s-a desfăşurat la Romexpo între 25 şi 28 februarie 2016 în Pavilioanele C1 – C6 ale Complexului Expoziţional Romexpo, a adunat 22.000 de vizitatori în patru zile. 

La Târgul de Turism al României au participat în calitate de expozanţi şi co-expozanţi 309 firme din 15 ţări: Albania, Bulgaria, Croaţia, Egipt, Grecia, Israel, Italia, Moldova, Palestina, Polonia, România, Serbia, Spania, Turcia şi Ungaria, suprafaţa expoziţională ocupată fiind de peste 14.200 mp.

Deschiderea oficială a Târgului de Turism al României a avut loc joi, 25 februarie a.c. La deschidere au participat domnul Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, doamna Anca Pavel Nedea, preşedinta Autorităţii Naţionale pentru Turism, domnul Aurelian Marin, preşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism, domnul Nicu Rădulescu, preşedintele Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România, domnul Nicolae Bucovală, prim-vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc, şi domnul Gabriel Zamfir, preşedintele executiv al  Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural.

    
 La Târgul de Turism firmele expozante au prezentat publicului larg şi iubitorilor de călătorii cele mai noi oferte în materie de vacanţe, începând de la pachete promoţionale pentru litoralul turcesc, bulgăresc sau grecesc, oferte all-inclusive comparative cu ale hotelierilor internaţionali pentru litoralul românesc, city-breakuri în marile capitale europene, până la destinaţii exotice în voga precum Republica Dominicană, Maldive, Thailanda, Bali, Seychelles şi Zanzibar sau circuite în America de Nord ori America de Sud. Romexpo a reuşit să aducă laolaltă în cadrul Târgului de Turism al României agenţiile de turism, tour-operatori, companii aeriene, consilii judeţene, primării de oraşe şi comune, vizitatori specialişti şi iubitori de vacanţe.

Ediţia curentă a Târgului de Turism s-a remarcat prin numărul mare de vizitatori şi prin reducerile semnificative de care aceştia au putut beneficia în cele 4 zile de manifestare.
 
“Poate unul dintre cele mai bune târguri de turism din ultimii ani, ediţia din această primăvară a reuşit să strângă la nivel de expozanţi o foarte mare parte din partenerii noştri de afaceri. Prezenţa noastră în cadrul acestui eveniment foarte important al industriei de turism, a ajutat cu siguranţă dezvoltarea notorietăţii brandului Accent Travel&Events atât în rândul partenerilor de afaceri, cât şi în faţa turiştilor individuali. Privind din perspectiva traficului de turişti, ne-am bucurat de o prezenţă intensa a acestora, în special în zilele de sâmbătă şi duminică, lucru care a permis promovarea produselor şi serviciilor noastre. Dat fiind faptul ăa Accent Travel&Events este un brand recunoscut în special pentru produsele de turism intern, majoritatea cererilor din cadrul târgului au fost, în ordine, pentru litoralul românesc, Balneo & Spa şi munte. În final, dorim sa mulţumim ANAT şi Romexpo pentru organizarea acestui eveniment şi să îi felicitam pentru succesul acestuia.” a declarat Mădălin Măncilă, Marketing&Development Director la Accent Travel & Events/Traveo.

    Reprezentanţii Agenţiei Extreme Travel, agenţie specializată în turism montan şi turism de aventură care duce de peste 7 ani grupuri restrânse de aventurieri pe cele mai înalte vârfuri muntoase sau în cele mai îndepărtate colţuri ale lumii, au recomadat turiştilor prezenţi la Târg:
-pentru luna martie: o aventură în Africa Australă - un traseu ce uneşte Capul Bunei Speranţe cu spectaculoasa Cascadă Victoria, traversând desertul Namibiei şi Delta Okavango din Botswana;
- pentru luna aprilie: Etiopia - triburile izolate din Valea Omo, vulcanul activ Erta Ale şi originile creştinismului, în ţara cu cele mai frumoase femei din lume;
- pentru luna mai: aventuri în Caraibe – Cuba şi Venezuela;
- pentru luna iunie - escalada la Cercul Polar - varful Denali, Alaska;
- pentru luna iulie - safari în Kenya, Tanzania şi Uganda si ascensiuni pe Kilimanjaro, Mt. Kenya şi Ruwenzori;
- pentru luna august - ascensiuni pe Elbrus şi Mont Blanc şi circuit în Ecuador;
- pentru luna septembrie - Maroc, ascensiune în Munţii Atlas şi safari în desert;
- pentru luna octombrie - Chile, Bolivia,Peru - o aventură la mare altitudine;
- pentru luna noiembrie - circuitul Anapurnelor, Nepal şi de Revelion: Indochina - Laos, Vietnam, Cambodgia.

    „Editia de anul acesta a Târgului de Turism a reunit oameni cu adevărat pasionaţi de turism şi vizitatori minunaţi. Majoritatea celor care au venit în standul nostru aveau deja un plan, un buget, îşi doreau o destinaţie anume şi erau în căutarea celei mai bune variante de călătorie. Cele mai solicitate au fost pachetele complete de vacanţă la hoteluri de 5* All Inclusive în Antalya, călătorii in Grecia si Spania, precum şi city-break-uri în oraşe europene. Am remarcat, de asemenea, un interes crescut pentru destinaţii exotice precum Thalianda, Republica Dominicană sau Maldive. Vizitatorii care au ales ofertele Happy Tour au beneficiat nu numai de discount-uri substanţiale de târg, dar şi de un voucher cadou de 50 euro pe care pot să-l folosească pentru rezervări viitoare.” a afirmat Alexandra Mateuta, Marketing Manager al Agenţiei Happy Tour.

    Nu puţine au fost standurile care au promovat atracţiile turistice din România, printre ele numărându-se cel al Cetăţii Târgovişte, al Cetăţii Alba Carolina, al Cetăţii Făgăraş, al judeţului Maramureş, al judeţului Neamţ, al judeţului Mehedinţi, al oraşului Cluj-Napoca, candidat pentru titlul de Capitală Europeană a Culturii – 2021 sau al comunelor Poiana Câmpina (Prahova), Turia (Covasna), Molivisu (Brăila) şi Miroslava (Iaşi).

    La ediţia de primăvară a Târgului de Turism al României, Alba Iulia a fost prezentă prin reprezentanții Centrului Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia. “Mulți dintre cei care ne-au vizitat standul au adus cu ei amintiri frumoase despre Alba Iulia, informații care uneori ne-au surprins chiar și pe noi, cei care am aici să le satisfacem curiozitatea. Asta arată că Alba Iulia nu mai este cunoscută doar din vederi și poze din cărțile de istorie, ci este descoperită la pas de foarte mulți turiști în fiecare an. Desigur, sunt și profesioniștii, ghizi, agenții de turism sau asociații turistice, interesați să includă în ofertele lor Alba Iulia. În această perioadă un interes aparte este manifestat de cadre didactice pentru care “școala altfel” înseamnă în mod clar o vizită la Alba Iulia. Pentru toți aceștia vorbim despre Alba Iulia ca produs turistic, cu tot ce poate însemna asta: evenimente, obiective turistice sau unități de cazare.” – Andreea Milășan – agent de turism Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Alba Iulia.

    Reprezentanţii judeţului Mehedinţi au informat vizitatorii despre frumusețile naturale ale zonei și i-au invitat să achiziționeze pachete de vacanță de la agențiile de turism partenere. „Participarea cu proiectul #prinMehedinți la Târgul de Turism al României de la Romexpo reprezintă o bună ocazie de promovare a județului și de a atrage cât mai mulți vizitatori din țara noastră care să descopere frumusețea zonei: Clisura Dunării, Cazanele Mici și Mari, Muzeul Regiunii Porților de Fier sau chiar orașul Drobeta-Turnu Severin.", a declarat Ionuț Sibinescu, inițiator al Proiectului #prinMehedinti.

    Târgul de Turism al României a avut parte şi de nenumărate manifestări conexe, destinate publicului larg sau vizitatorilor specialişti. Dintre ele amintim:
-    Conferinţa „Implicaţiile modificărilor legislative din domeniul fiscal pentru agenţii economici din sectorul turistic şi industria hotelieră” organizată de Camera de Comerţ şi Industrie a României – CCIR;
-    Seminarul : ”Bucureşti: timp şi spaţiu pentru turism” organizat de Academia de Studii Economice, Facultatea de Business şi Turism;
-    Evenimentul Transilvania Day organizat de Autoritatea Naţională pentru Turism;
-    Seminarul cu tema “Staţiunile balneare se pregătesc pentru piaţa europeană” organizat de Organizaţia Patronală a Turismului Balnear din România – OPTBR;
-    Conferinţa cu tema „Promovarea destinaţiilor turistice din România în viziunea hotelierilor” organizată de Autoritatea Naţională pentru Turism;
-    Eveniment Ziua Brâncuşi organizat de Autoritatea Naţională pentru Turism;
-    Cea de-a treia ediţie a Bursei de Turism pentru specialiştii din domeniu organizată de ROMEXPO împreună cu ANAT, FPTR, OPTBR şi ANTREC;
-    Evenimentele interactive Visit Mamaia şi Visit Iaşi organizate de Autoritatea Naţională pentru Turism;
-    Sesiune de autografe cu Ilie Năstase şi sesiune de caricaturi cu Ştefan Popas organizate de Autoritatea Naţională pentru Turism;
-    Moment umoristic susţinut de Vasile Muraru şi prezentat de Oraşul Amara;
-    Moment artistic susţinut de Luiza Maria Isuf, o foarte tânără voce de excepţie din Mehedinţi.
-    
                               

    De asemenea, independent de scena Târgului de Turism al României, fiecare stand în parte a oferit vizitatorilor surprize muzicale, dansuri reprezentative din regiunea sau ţara din care proveneau, degustări de produse tradiţionale, sau tombole cu premii constând în sejururi sau scurte vacanţe.

    Târgul de Turism al României a fost organizat şi găzduit de Romexpo, cu sprijinul Camerei de Comerţ şi Industrie a României, al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism din România (ANAT), în calitate de partener strategic, şi al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR), al Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) şi al Asociaţiei Naţionale de Turism Rural, Ecologic şi Cultural  (ANTREC).

    Aurelian Marin, preşedintele ANAT, a apreciat succesul ediţiei de primăvară a Târgului de Turism al României: „A fost o ediţie reuşită a Târgului de Turism, cu un număr de vizitatori şi cumpărători în creştere faţă de martie 2015. În timpul târgului, românii au făcut rezervări pentru vacanţe în România, Turcia, Grecia, Bulgaria, Spania, Italia, circuite, destinaţii exotice, profitând de perioada de Early Booking, dar şi de reducerile suplimentare aplicate în perioada manifestării expoziţionale. Vizitatorilor le-am oferit însă nu numai pachete de vacanţă diversificate şi la tarife bune, ci şi posibilitatea de a-şi petrece timpul într-un mod plăcut în târg, la spectacolele organizate în cele patru zile de desfăşuare.”

    Doamna Rodica Pencea, secretar executiv al OPTBR, a afirmat că: „Ediția de primăvară a Târgului de Turism de la Romexpo de anul acesta a fost una reușită; așa cum au declarat majoritatea participanților,  expozanți, dar și vizitatori.  
TURISMUL BALNEAR a fost prezent la acest târg de turism cu cea mai mare suprafață închiriată de OPTBR  până acum la o astfel de manifestare și cu cel mai mare număr de expozanți din domeniu! Pe durata târgului s-a desfășurat și un seminar activ, la care au fost invitați să-și spună părerea reprezentanții la birourile de informații turistice românești în străinătate. Ei au vizionat  principalele investiții realizate în ultimii ani în stațiunile balneare și și-au exprimat opiniile  privind oportunitățile de colaborare. 
 La standuri a fost o efervescență de vizitatori, specialiști și public - potențiali clienți, interesați de vacanțe de sănătate, refacere și întreținere a stării de sănătate. Au fost difuzate numeroase materiale informative, au fost acordate informații tuturor agenților de turism interesați, cât și presei și altor specialiști. Expozanții nostri au venit cu materiale promoționale de calitat şi cu informații detaliate.  
 Ne-am bucurat și de vizita unor personalități, precum dna Anca Nedea, președinta Autorității Naționale pentru Turism, dl. Claudiu Vrânceanu- secretar de stat în Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri, a dlui Mihai Costriş - director general Romexpo, ziariști, specialiști în turism, etc.  Apreciem serviciile tot mai bune oferite de Romexpo și disponibilitatea de colaborare.”

    „Ca în fiecare an, Târgul de Turism al României reuneste mulți expozanți care vin să promoveaze şi să vândă cele mai frumoase destinaţii din străinătate şi din România. A fost o manifestare  eclara şi colorată. Am văzut diversitate în ceea ce priveşte standurile, destinaţii noi, expozanţi noi care au venit cu  eclara  eclaran de amenajare, au avut programe de animaţie, muzică şi divertisment.  Concluzia câtorva vizitatori a fost că, în cadrul acestei ediţii de TTR, agențiile de turism au venit pregătite cu mai multe oferte pentru destinațiile externe, decât pentru cele din România, acesta fiind un semnal că agenţiile ar trebui să se îndrepte mai mult spre promovarea turismului intern, pentru care există un interes crescut. Târgul de Turism al României rămâne, în continuare, locul potrivit unde avem ocazia să ne întâlnim cu colegii din turism, să întărim relatiile existente cu colaboratorii tradiţionali, dar  ecla cunoaștem noi parteneri de afaceri.” a declarat domnul Dragoş Răducan, prim-vicepreşedinte executiv FPTR.