Publicat: 10 Martie, 2020 - 08:00
Share

În atenţia Preşedintelui Camerei Deputaţilor, dl. Marcel Ciolacu
Liderului Grupului parlamentar al  PSD, dl Simonis Alfred - Robert
Liderului Grupului parlamentar al PNL, dl. Roman Florin-Claudiu
Liderului Grupului parlamentar al USR, dl. Drulă Cătălin
Liderului Grupului  parlamentar al PRO România, dl Ponta Victor-Viorel
Liderului Grupului parlamentar al  UDMR, dl Benedek Zacharie
Liderului Grupului parlamentar al minorităţilor naţionale (altele decât cea maghiară), dl Pambuccian Varujan
Liderului Grupului parlamentar al PMP, dl Paşcan Emil-Marius
Grupului deputaţilor neafiliaţi
Domnului Preşedinte al  Comisiei pentru Sănătate şi familie, Buicu Corneliu-Florin (PSD)
Doamnei  vicepreşedinte a Comisiei pentru Sănătate şi familie,  Roşca Lucreţia (PSD)     
Domnului vicepreşedinte al Comisiei pentru Sănătate şi familie,  Stamatian Vasile-Florin (PNL)     
Domnului vicepreşedinte al Comisiei pentru Sănătate şi familie, Ungureanu Emanuel-Dumitru (USR) 

    Alianța Părinților din România, împreună cu asociațiile Pro Consumatori, Pro Decizii Informate și Neam Unit au organizat sâmbătă, 7 Martie 2020, în fața Palatului Parlamentului o amplă manifestație împotriva proiectului de lege privind vaccinarea obligatorie pentru copii şi adulţi.               Celor 5 000 de protestatari din București, li s-au alăturat  peste 5 000 de manifestanți în ţară, la Galaţi, Iasi, Buzau, Bacau, Piatra Neamt, Arad, Deva, Bistrita, Cluj Napoca, Brașov, Focșani, Alba Iulia, Târgu Mureş, Târgovişte, sau Chișinău.
Proiectul impune vaccinarea întregii populaţii și acordă puteri nelimitate oricărui ministru al sănătații din România, care va putea decide de câte ori anual și câte vaccinuri va fi obligat să accepte fiecare adult sau copil al României. 
Proiectul de lege prevede sancţiuni excesive și repetate de până la 10.000 lei, pentru părintele care refuză vaccinarea din diverse motive, tratându-l ca pe un infractor în ciuda faptului că nici statul, nici producătorii de vaccinuri nu oferă garanţii privind siguranţa vaccinurilor. 
De asemenea, articolul 46 lit.L din proiect contine sintagma juridică “încălcarea dreptului copilului la sănătate” în cazul ne-vaccinarii lui, ceea ce ar putea duce la decăderea din drepturi a părintelui şi preluarea cu forţa a copilului de către stat. 
Prin acest proiect de lege, care conţine prevederi specifice unui stat totalitar, sunt favorizate interesele comerciale și economice ale companiilor producătoare și distribuitoare de vaccinuri. In plus, nici producătorii, nici comercianţii, nici statul nu-și asumă nicio responsabilitate și nu au nicio obligaţie în cazul producerii unor efecte adverse de invalidate, sau  deces. Aceste efecte secundare sau adverse sunt posibile și menţionate ca atare în prospectele vaccinurilor, iar medicii, conform prezentului proiect, sunt obligați să execute « actul medical » și să nu le amintească. 
Proiectul de lege PLx nr. 399/2017 a primit avizul favorabil al Comisiei de Sănătate și Familie din Camera Deputaților în ședinţă cu ușile închise, fără ca presa, publicul și reprezentanții ONG-urilor să aibă acces, fără afișarea ordinei de zi a comisiei pe site-ul Camerei, iar raportul cu amendamentele admise și respinse a fost redactat înainte de ședință. Toate acestea demonstrează o dată în plus că această lege vizează interese de natură politică şi financiară și nu aspecte ce țin de sănătatea publică.

Solicităm Camerei Deputaţilor, să nu voteze acest proiect de lege care încalcă : 
Constituţia României
Declaraţia universală a drepturilor omului (ONU)
Cartea drepturilor fundamentale a UE
Convenţia ONU privind drepturile copilului 
Convenţia Consiliului European pentru protecţia drepturilor omului şi a demnităţii fiinţei umane faţă de aplicaţiile biologiei şi medicinei
Convenţia privind drepturile omului şi biomedicina 
Carta europeană a drepturilor pacientului ; 
Pactul internaţional cu privire la drepturile civile şi politice ; 
Principiile etice ale Codului Nurnberg ; 
Codul de deontologie medicală, 
Convenția europeană de la Oviedo, 
Legea drepturilor pacientului.  
și să-l retragă pentru o mai bună informare a populației, prin dezbateri reale și transparente cu reprezentanții ong-urilor, medicilor și cetățenilor. Actul medical trebuie să rămână un serviciu oferit de stat contribuabililor și celorlalți membrii ai societății și nu impus, iar vaccinarea un act medical liber consimţit şi personalizat.
Obligativitatea trebuie eliminată, deoarece acolo unde există risc, trebuie să existe și posibilitate de alegere, iar vaccinurile trebuie să rămână o procedură medicală opțională, pe care cetățeanul o plătește prin contribuțiile asiguratorii de sănătate și alege să o acceseze sau nu.
Asociaţiile care au organizat acţiunile de protest de Luni 2 Martie şi Sâmbătă 7 Martie, alături de ong-urile susținătoare, într-un număr total de 35, vor continua demersurile lor, pentru a arăta opoziția populaţiei faţă de această lege şi a convinge deputaţii să nu o voteze. În cazul adoptării ei de către Parlament, vor acţiona pe toate căile legale interne şi internaţionale pentru abrogarea ei. Vor fi sesizate Curtea Constituțională a României și organismele internaţionale amintite mai sus, privind încălcarea gravă a cartelor, convenţiilor, pactelor şi tratatelor în vigoare. 

                    Cu mulțumiri, 
                      Președinte: Cristian Filip        

                       Atașăm mai jos organizațiile non-guvernamentale care susțin solicitarea de retragere a proiectului de lege PLx399/2017 din Parlament  și punerea lui în dezbatere publică și transparentă.      

1    Alianța Părinților     Cristian Filip    Președinte
2    Asociația Medicală Concordia    Cristian Păsălău    Președinte
3    Asociația pentru Toleranță în spațiu public    Gheorghe Poleucă    Președinte
4    Asociația Părinți pentru Educație Sănătoasă    Cătălin Stanciu    Președinte
5    Asoc.Medici prentru Consimțământ Informat    Anca Nițulescu    Președinte
6    Asociatia Pro Decizii Informate    George Stoian    Președinte
7    Asociația Neam Unit    Aurelian Surulescu    Președinte
8    Asociatia Liga Părinților pentru Educație     Liviu Lupescu    Președinte
9    Asociația Tradiția Românească    George Neagoe    Vicepreședinte
10    Asociatia Enable     Horatiu Oană     Președinte
11    Asociația ProBasarabia și Bucovina Bc.    Ionel Rusei     Vicepreședinte
12    Asociația Ikon     Anamaria Jitea    Președinte
13    Asociatia Bucovina Profundă    Mircea Puscasu    Președinte
14    Asociatia Down Art Terapy    Radu Buțu    Președinte
15    Asociația Simplu    Leonard Vancu    Vicepreședinte
16    Asociatia Mereu Tineri    Ramona Husarciuc     Președinte
17    Centrul European de Formare si Ecologie Mentală    Cazacu Hofman Ciprian    Președinte
18    Asociatia Open Heart    Camelia Buleu    Vicepreședinte
19    Asociatia Oamenilor de Afaceri Creștini    Marcel Bouroș     Președinte
20     Asociația Gogu Puiu și Haiducii Dobrogei    Elena Sechilă    Președinte
21    Asociatia Familia Românească    Mihai Gavrilă    Președinte
22    Liga de Identitate Nationala    Paul Ghițiu    Președinte
24     Asociația Logofilia    Andreea Popescu    Presedinte
23    Asociația pentru Revigorarea Familiei    Andrei Boambeș    Președinte
 24    Asociația Neamul Românesc    Vasilică Militaru    Președinte
 25    Asociatia Melente Pivas și Fiii    Elena Melente    Președinte
 26    Asociația non-profit L&C Consulting     Neamțu Cristian     Președinte
 27    Asociatia Nil Dorobanțu    Marius Oprea     Vicepreședinte
28    Asociația A.D.I.S.E.    Ana Apopei    Președinte
29    Asociația Casa Părintească    Ioan Alexandru Pitic    Președinte
30    Asociația Steaua Dacilor     Neamțu Liliana    Președinte
31    Asociația ProLogos    Ciprian Buzner    Președinte
32    Asociația Bio România    Marian Cioceanu      Președinte

            
            
            
  Anexam ANALIZA JURIDICA a PROIECTULUI de LEGE privind VACCINAREAPERSOANELOR in ROMANIAP
            
    
        
    ANALIZA JURIDICA a PROIECTULUI de LEGE privind VACCINAREAPERSOANELOR in ROMANIAPLx nr.399/2017votat cu raport in Comisia de Sanatate a Camerei Deputatilor la data de 02 martie 2020Prezentul   document reprezinta analiza juridica  efectuata   de  catre   subsemnataAvocat MARINA-IOANA ALEXANDRU – autor al amendamentelor la acest proiect delege, din anul 2017 si pana in prezent, provenite din partea ONG-urilor care si-au asumatsemnalarea tutror ne-legalitatilor cuprinse in acest act normativ ce se vrea de catre autoritatilestatului a fi legiferat si care au fost insusite de catre toti acei parlamentari responsabili.Aceasta   analiza   este   corelata  cu   argumentele   Asociatiei   ”MEDICI   pentruCONSIMTAMANT INFORMAT” expuse in scrisoarea deschisa adresata Comisiei pentruSanatate si Familie a Camerei Deputatilor , inregistrata anterior sedintei de raport din data de02 martie 2020 (impreuna cu amendamentele mai sus mentionate), cu opiniile unor colegijuristi  si   raportat   la   dispozitiile   imperative  ale  legii   fundamentale   a   Romaniei   –CONSTITUTIA, Codul Civil, Legea drepturilor pacientului, Codul de etica si deontologiemedicala, precum si la Tratatele si Conventiile internationale la care Romania a aderat.Referitor   la   proiectul   de   lege   privind   „ORGANIZAREA   SI   FINANTAREAACTIVITATII DE VACCINARE A PERSOANELOR DIN ROMANIA” ce se doreste a fiadoptat,  aduc la cunostinta urmatoarea situatie de fapt si de drept ce este imperiosnecesar a fi cunoscuta de catre toata populatia tarii, astfel incat sa nu se poata spune ca nus-au stiut efectele juridice periculoase pe care acest act normativ le produce datorita incalcariidrepturilor si libertatilor omului. VACCINAREA, asa cum este definita in proiectul de lege la art.3 pct.o), “este unact medical de administrare a unui vaccin”, iar unul  dintre principalele obiective aleactivitatii de vaccinare este “controlul bolilor prevenibile….” – deci este un act medicalprofilactic imunologic.Textul proiectului de lege este superficial si incomplet cu privire la “situatiileepidemiologice speciale” si denota o lipsa de discernamant, prin faptul ca nu se precizeazanici un fel de detaliu despre procedura aplicabila in aceste de situatii, aceasta lasand locposibilitatii de a se genera multiple abuzuri din partea statului prin autoritatile desemnatespre a duce la indeplinire vaccinarea populatiei.In textul proiectului de lege notiunea de “Calendar national de Vaccinare” nu esteclarificata, cum un este specificata nici necesitatea informarii corecte si complete cu privire lavaccinare si la riscurile asociate acesteia.Page 1
Proiectul de lege transformă vaccinarea dintr-un act medical realizat cu scoppreventiv   într-un   act   administrativ  prin   care   medicul   va   fi  obligat   sa   administrezevaccinuri unui pacient  obligat sa le primeasca, fapt ce altereaza pana la disparitie relatiamedic-pacient. Proiectul de lege privind vaccinarea persoanelor în românia încalcă convenția dela Oviedo, codul de deontologie medicală, legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniulsănătății și legea nr. 46/2003 a drepturilor pacientului. CONVENŢIA EUROPEANĂ din 4 aprilie 1997 pentru protecţia drepturilor omuluişi a demnităţii fiinţei umane faţă de aplicaţiile biologiei şi medicinei, Convenţia privinddrepturile omului şi biomedicina, cunoscută cu numele scurt de Convenția de la Oviedo. România a ratificat această Convenție în anul 2001. Art. 5 din Convenția de la Oviedo precizează: „O intervenție în domeniul sănătății nu sepoate efectua decât după ce persoana vizată şi-a dat consimţământul liber şi în cunoştinţă decauză.  Această  persoană  primeşte în  prealabil  informaţii  adecvate  în privinţa  scopului  şinaturii intervenţiei, precum şi în privinţa consecinţelor şi riscurilor. Persoana vizată poate înorice moment să îşi retragă în mod liber consimţământul”. Art.  2 din  aceeași convenție precizează:  „Interesul și binele ființei  umane trebuie săprimeze asupra interesului unic al societății sau al științei”.Articolul 11 din Codul de Deontologie Medicală: Acordarea și retragerea consimțământului (1) Nicio intervenție în domeniul sănătății nu se poate efectua decât după ce persoana vizată și-adat consimțământul liber și în cunoștință de cauză. (2) În aceleași condiții, consimțământul se poate retrage în orice moment de persoana vizată. Articolul 4 din Codul de Deontologie Medicală: Primordialitatea interesului și a binelui ființei umane În toate deciziile cu caracter medical, medicul va trebui să se asigure că interesul și binele ființeiumane prevalează interesului societății ori al științei.Proiectul de lege privind vaccinarea obligatorie a persoanelor în Romania are articolecare  prevăd obligativitatea vaccinării și prezumă consimțământul  pentru vaccinare cafiind dat. (art.6, art.13 si art.21 din proiectul de lege)Fiinta umana este o fiinta vie care poseda vointa libera, ratiune si simtire si care aredreptul inviolabil si imuabil  de a dispune de ea insasi – principiu fundamental care estestatuat inclusiv prin texte de lege, ceea ce determina imposibilitatea supunerii fiintei umane laun act medical impotriva propriei vointe.Consimtamantul pentru nici un tratament nu poate fi prezumat si mai multdecat atat este interzis a fi viciiat.Din punct de vedere juridic, consimtamantul nu se poate prezuma nici macar incazul celor care nu au capacitatea de exercitiu, deoarece in numele acestora isi exprimaconsimtamantul reprezentantii legali, tutorii si implicit autoritatea tutelara.UNICUL moment in care se prezuma ca o persoana si-a dat consimtamntul esteatunci cand, trebuie sa i se salveze viata in urma unui accident biologic sau mecanic extern,acesta fiind in stare de inconstienta, dreptul la viata, la integritate fizica si psihica a persoaneifiind garantat.Page 2

 

Tag-uri Institutii: