16 mai 2021

405 copii aflaţi în situaţii de risc au primit sprijin material şi educaţional pentru a-şi continua şcoala

Distribuie pe rețelele tale sociale:

405 copii aflaţi în situaţii de risc au primit sprijin material şi educaţional pentru a-şi continua şcoala, prin proiectul „Educaţie spre Vocaţie”.

Un număr de 405 copii, din cadrul a 17 clase „Şcoală după Şcoală” din judeţul Alba, au primit în luna martie, rechizite şcolare, materiale didactice, culegeri de probleme cu teme specifice, în valoare de 20.000 de lei, în cadrul Proiectului „Educaţie spre vocaţie”. Aceste materiale vor contribui semnificativ la organizarea activităţilor educaţionale, de dezvoltare personală şi de dezvoltare a abilităţilor de viaţă independentă pe care elevii le desfăşoară în cadrul celor 4 ore în care participă la programele din proiect.

„Condiţiile în care copiii participă la programul şcolar sunt tot mai dificile, atât pe plan fizic, cât şi pe plan psihic. Cu atât mai grea este situaţia copiilor care au acumulat întârzieri în însuşirea cunoştinţelor şi mai ales a acelor copii care se confruntă şi cu dificultăţi materiale. Ne bucurăm să venim în ajutorul copiilor care, în ciuda greutăţilor, se străduiesc să continue efortul de a învăţa şi de a recupera. Constatăm în fiecare zi că hrana care se li oferă zilnic şi activităţile organizate, aduc multă bucurie, speranţă şi încredere copiilor beneficiari. Vom oferi sprijin elevilor şi în situaţia unor restricţii mai severe.” a declarat Daniela Truţa, managerul proiectului.

La sfârşitul lunii martie a fost finalizat în cadrul Proiectului şi cursul de „Formare de competenţe şi abilităţi în domeniul educaţiei inclusive şi remediale”, la care au participat 48 de profesori, mediatori şcolari şi cadre didactice implicate în proiect. Au fost abordate caracteristicile fundamentale ale educaţiei inclusive şi remediale, apărută ca răspuns la neajunsurile educaţiei integrate, direcţiile de aplicare a activităţilor remediale, precum şi universul nevoilor emoţionale ale copiilor.

„Am identificat, în cadrul cursului cele mai potrivite metode de veni în întâmpinarea nevoilor copiilor de a se exprima, de a se simţi acceptaţi şi valoroşi, de a le asigura echilibrul emoţional care stă la baza motivaţiei lor de a învăţa şi de a fi creativi. Am abordat, împreună cu cadrele didactice, principiile educaţiei pozitive, metodele de identificare, cultivare şi recompensare la copii a calităţilor sufleteşti, cum ar fi bunătatea, compasiunea, entuziasmul, modestia, hărnicia sau curajul” a declarat Nicoleta Presecan, manager de formare în cadrul proiectului.

Proiectul „Educaţie spre vocaţie” este implementat de Asociaţia „Filantropia Ortodoxă Alba Iullia” în parteneriat cu Fundaţia HEKS/EPER România, Fundaţia FAER Reghin şi NEWschool Norvegia, în cadrul unei finanţări prin Granturile Norvegiene în cadrul Programului Dezvoltare locală. Obiectivul proiectului este Creşterea gradului de incluziune socială şi menţinerea în sistemul de educaţie a 645 de elevi în situaţii de risc din regiunile Centru si Nord-Vest prin crearea de activităţi de tipul „Şcoală după şcoală”. Operator de program fiind Fondul Român de Dezvoltare Socială. În judeţul Alba proiectul se desfăşoară în parteneriat cu Şcoala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” Sântimbru Sat, Şcoala Gimnazială „Ioan de Hunedoara” Sântimbru Fabrică, Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Ighiu, Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Ţelna, Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” Şard, Liceul cu Program Sportiv „Florin Fleşeriu” Sebeş, Şcoala Gimnazială „Demetriu Radu” Rădeşti, Şcoala Gimnazială Berghin, Şcoala cu clasele I-VIII Miraslău, Şcoala Gimnazială „Singidava” Cugir, Şcoala Gimnazială „Axente Sever” Aiud, Centrul de zi pentru copii „Cuvioasa Parascheva” Alba Iulia, Centrul educaţional de zi pentru copii „Sf. Nicolae” Alba Iulia.