Publicat: 13 Ianuarie, 2015 - 18:27
Share

Conform rezultatelor unui studiu Kaspersky Lab și B2B International, aproape jumătate dintre respondenții care au pierdut bani în tranzacții online frauduloase nu și-au recăpătat integral sumele de bani furate. Astfel, Kaspersky Lab sfătuiește utilizatorii să își securizeze toate tranzacțiile online.

Deși multe instituții financiare susțin o politică de rambursare a banilor pierduți în urma unor infracțiuni cibernetice, doar 59% dintre respondenți au afirmat că și-au recăpătat fondurile integral. 14% dintre victime au primit doar o compensație parțială, iar 27% dintre utilizatori nu au recuperat niciun ban. Aceste pierderi pot fi semnificative: în medie, suma sustrasă de infractorii cibernetici a fost de 313 dolari, iar 16% dintre respondenți au raportat o pierdere de peste 1.000 de dolari. 
 
În plus, nu toți utilizatorii sunt conștienți de pericolele fraudelor cibernetice: 16% dintre respondenți consideră că infracțiunile cibernetice care implică furt de bani sunt rare și puțin probabile. Doar 22% dintre utilizatori consideră că ar putea fi victime ale unui atac cibernetic. Totuși, statisticile arată că aproximativ 52% dintre utilizatori s-au confruntat cu amenințări cibernetice financiare cel puțin o dată pe parcursul anului 2014.

„Chiar dacă ești sigur că instituția financiară sau magazinul online îți va returna banii sustrași ca urmare a unei fraude online, este recomandat să fii precaut,” spune Elena Kharchenko, Director Consumer Product Management în cadrul Kaspersky Lab. „Într-adevar, este posibil să îți recuperezi toți banii, deși cifrele arată că asta se întâmplă în aproximativ jumătate dintre cazuri, însă stresul cauzat și timpul pierdut sunt imposibil de compensat. De aceea, este important să acorzi o atenție suplimentară protecției informațiilor confidențiale, inclusiv a datelor financiare,” încheie Elena Kharchenko.