30 ianuarie 2023

8 hotărâri care îți pot schimba viața în bine

Distribuie pe rețelele tale sociale:

 

Nu ai apucat să îți faci planul pentru noul an? Păi da, la miezul nopții erai asaltat cu îmbrățișări, pupături sub vâsc, pocnete de artificii și de  dopuri de la șampanie. Nu e timpul trecut. Uite o sugestie de plan pentru 2023: 8 hotărâri care îți pot schimba viața în (mult mai) bine. Trupește și sufletește.

  1. Mă las de fumat!

Știi cât de dăunător este și da, o să te lași, dar… de mâine (poimâine etc.). Te ajută să faci marele pas și începutul de an: așa însorite cum sunt zilele acestea de ianuarie, tot în sezonul rece suntem. Iar sistemul tău respirator suportă și mai greu atacul nicotinei. Dacă mai contractezi și o viroză, bal să fie: nici nu mai știi de ce tușești nonstop, de la virusuri, de la tutun, de la amândouă?

  1. Mă duc (de data asta chiar mă duc!) la dentist

Ai fost prins până peste cap cu sărbătorile de iarnă. Ți-ai spus că și medicul stomatolog este în aceeași situație. ”Nu era momentul”. Acum este. Chiar dacă nu ai probleme dentare serioase, programează-te la un control. Și o simplă detartrare este mai mult decât bine venită după cât a muncit dantura ta la mesele din ultima lună!

  1. Nu voi mai ”ronțăi” între mese

În sfârșit, s-au terminat și cârnăciorii, și conzonacul, și prăjiturelele – gata cu micile tentații culinare. Cureaua de la pantaloni deja spune Stop! La nevoie, folosește un truc simplist: lipește pe ușa frigiderului poza unui grăsan și vezi dacă îți taie pofta de a mai deschide ușa aia așa des.

  1. Stop somniferelor

Ai căzut în plasa spoturilor publicitare – mai haioase, mai plicticoase – și ai verificat eficiența ”pastilelor de dormit”. Acum ești în măsură să spui singur dacă oferă într-adevăr un somn comparabil cu somnul natural. Și știi, în principiu, că folosindu-le pe termen lung vor avea efecte negative asupra sănătății. Chiar nu poți dormi fără ”ajutoare”? Dacă așa este, folosește metodele naturiste – ceaiuri din plante, exerciții de respirație, masaj relaxant, o baie prelungită la cadă.

  1. Voi bea zilnic 1,5 litri de apă

Îmbătrânirea înseamnă, de fapt, deshidratare – spun medicii. Și cele mai grozave creme de piele dau randament maxim numai în condițiile unei hidratări corecte din interior. Ești unul dintre cei care spun vehement: ”Nu pot să beau atâta apă! Pur și simplu nu pot!”? Tot medicul te învață cum să păcălești ”cântarul”: umple cu apă trei sticluțe de câte 500 ml. Eventual aplică etichete pe care scrii: dimineața, prânz, seara. Bând etapizat, scapi de gândul stresant: ”Unde să bag atâta apă?!”. Și până seara ți-ai îndeplinit misiunea.

  1. Mă apuc de sport

Și asta este în plan. De câți ani? Hai că nu mai contează. Contează să apleci urechea, în sfârști, la mesajul organismului tău pus la grele cazne în timpul sărbătorilor de iarnă care au durat, și au durat… De la Sfântul Andrei (30 noiembrie) și până la Sfântul Ioan Botezătorul (7 ianuarie) tot în ”libere” prelungite și mese îmbelșugate ai ținut-o. A, pardon, ai ținut Postul Crăciunului? Frumos. Dar începând cu 25 decembrie ai tot recuperat. Este?

  1. Mă voi feri de stres

Imposibil să-l eviți total. Este o componentă a vieții noastre. Dar când depășește limitele trebuie să schimbi macazul. Altfel îți piere tot cheful de viață, fiindcă ajungi la concluzia că ești ca un robot, nu mai există timp pentru tine, pentru ce îți place să faci, pentru viața adevărată. Învață să spui NU: ”Nu răspund la telefon în timpul mesei. Seara, la culcare, închid telefonul. Cu un ceas mai înainte închid laptop, tabletă, televizor” etc.

  1. Îmi ofer zilnic o plăcere cât de mică

Întreabă-te ce anume poate fi. Să mergi pe jos de la serviciu spre casă o stație, două sau mai mult. Să mergi la sală, la bazin, la masaj, la coafor. Să te întâlnești cu rudele și prietenii. Să faci o baie relaxantă înainte de culcare. Să asculți muzica preferată. Orice îți dorești. Mai puțin luna de pe cer! Efectul ar fi contrar celui scontat.

Succes!

Articol de Gabriela Boceanu