Publicat: 8 Iulie, 2020 - 11:56
Share

Barometru de opinie Frames & Hygienium. Ce cred românii despre pandemia

de coronavirus

 

După starea de urgență, românii au redevenit optimiști și cred că vom

scăpa de pandemia de coronavirus până la finele anului. 92% dintre ei au

fost afectați într-un fel sau altul de această perioadă și cred că cele

mai eficiente măsuri antivirus sunt reprezentate de folosirea măștii de

protecție și a gelurilor dezinfectante. Sunt principalele concluzii ale

unui barometru de opinie comandat de Hygienium și realizat de companie

de consultanță Frames.

 

Potrivit datelor barometrului, realizat în perioada 29 iunie – 2 iulie,

pe un esantion de peste 2500 de persoane, 92% dintre cei chestionați au

declarat că au fost afectați în mare măsură de pandemie, mai ales de

restricțiile impuse de autorități. Numai 6% nu au fost afectați, iar 2%

nu au răspuns.

Întrebați cum s-au protejat în această perioadă, cei mai mulți au

indicat folosirea măștii sanitare, pe care, de altfel, 47% o consideră

cea mai eficientă măsură împotriva coronavirusului COVID-19.

 

Dincolo de masca de protecție, românii au apelat la produsele

dezinfectante mai mult ca niciodată, 39% dintre ei considerând că

folosirea gelurilor dezinfectante și a altor produse de acest tip

creează o barieră eficace în fața posibilei infectări.

 

Întrebați care cred că este cea mai eficientă măsură pentru a stopa

răspândirea coronavirusului, dincolo de masca de protecție și produsele

dezinfectante, menționate de majoritatea respondenților, 9% au

considerat drept importantă asigurarea unei igiene corespunzătoare, iar

5% au menționat distanțarea socială drept o barieră importantă în

prevenirea extinderii îmbolnăvirilor.

 

Dincolo de informațiile alarmante prezentate în spațiul public, românii

sunt, în general, optimiști în privința evoluției pandemiei. Dovadă că

cei mai mulți (67%) par a fi foarte convinși că vom scăpa de coronavirus

până la sfârșitul anului 2020, în timp ce numai 22% dintre cei

chestionați cred că pandemia va dura mai mult timp.

 

61% dintre respondenții chestionarului realizat de Frames, la comanda

Hygienium, consideră că sfârșitul pandemiei va fi asigurat de un vaccin,

22% consideră că imunizarea de masă va juca un rol important în această

evoluție, iar 12% estimează că tehnologia și măsurile de siguranță și

securitate vor fi decisive în acest demers.

 

ROMÂNII, DESPRE MĂSURILE DE PREVENȚIE

 

Un capitol important al barometrului de opinie Frames&Hygienium a vizat

modul în care românii se comportă în această perioadă de pandemie, din

perspectiva folosirii produselor dezinfectante.

 

Chiar dacă normele și protocoalele de securitate dispuse de autorități

au generat multe semne de întrebare, dovadă părerile împărțite în

privința clarității acestora (44% le consideră clare și precise în timp

ce 42% văd contrariul), cei mai mulți dintre respondenți au folosit cel

puțin o metodă de protecție în această perioadă.

 

Dincolo de masca de protecție, promovată puternic la nivel social,

dezinfectanții (geluri, spray-uri, etc.)  și-au găsit un rol

semnificativ în obiceiurile de consum, produsele dezinfectante pe bază

alcool 70%, avizate de Ministerul Sănătății, aflându-se în prim-plan.

56% dintre respondenți au declarat că au folosit produse dezinfectante

de mai  multe ori pe zi, iar 32% o singură dată pe zi. 10% dintre cei

chestionați au afirmat că au folosit astfel de produse uneori, nu în

fiecare zi, și numai 2% nu le-au folosit vreodată.

48% le-au folosit la cumpărături sau în alte zone de activități sociale,

28% la serviciu și 21% acasă.

 

Întrebați de unde au cumpărat produse și materiale dezinfectante

(geluri, șervețele etc.), 53% au declarat că le-au cumpărat de la

supermarket/hipermarket/magazine mari, 21% de pe internet, 17% din

farmacii și 9% din magazinul de proximitate.

 

PRODUSELE DE MARCĂ, ÎN PRIM-PLAN

 

Cum aleg românii produsele dezinfectante? Potrivit barometrului de

opinie Frames&Hygienium, notorietatea brandului se află în prim-plan.

39% dintre respondenți consideră marca drept principalul element care

face selecția la raft, în condițiile în care majoritatea (58%) celor

chestionați consideră că nu există multe informații despre compoziția

materialelor dezinfectante, iar 72% consideră oferta de pe piață drept

insuficientă.

Întrebați cât de informați sunt despre compoziția materialelor

dezinfectante, 23% au declarat că îi interesează în primul rând efectul,

nu compoziția, iar 19% au afirmat că au informațiile esențiale.

 

23% aleg produsele de protecție sanitară în funcție de preț, 21% se uită

la specificațiile produsului, 11% aleg în funcție de disponibilitatea

produselor, iar 6% din alt motiv.

 

,,Rezultatele barometrului și, de altfel, datele de vânzări din această

perioadă arată faptul că românii sunt interesați în primul rând de

produsele cu un raport preț-calitate optim, produse de încredere, de la

branduri cunoscute. Este în joc sănătatea noastră, a tuturor, iar

alegerea soluțiilor este considerată vitală de majoritatea clienților’’,

a declarat Ali Yildirir, președintele Grande Gloria Production, compania

care produce, în România,  produsele Hygienium.

 

Întrebați cât de mulțumiți au fost de calitatea gelurilor dezinfectante

și a produselor asociate, cei mai mulți dintre respondenți (52%) s-au

declarat mulțumiți, în timp ce 43% au reclamat calitatea neconformă a

multor produse de pe piață.

,,Pe fondul cererii semnificative de produse dezinfectante și a

relaxării condițiilor de achiziție și vânzare, pe piață și-au făcut loc,

din păcate, și o serie de produse cu o calitate îndoielnică’’, afirmă

consultantul economic Adrian Negrescu, managerul Frames.

,,Este vorba, în primul rând, de produse de import slabe calitativ, dar

foarte ieftine. Pe de altă parte, în piață au intrat multe companii

autohtone fără experiență în domeniu, care au început producția de

astfel de produse,  la un nivel calitativ inferior, generat de

ingredientele folosite și soluțiile tehnologice improvizate. Este nevoie

de o reglementare mai strictă a acestui domeniu important pentru

siguranța și sănătatea publică, în scopul dezvoltării unei oferte

competitive pe piață’’, a mai spus acesta.

 

Barometrul de opinie a fost realizat în perioada 29 iunie – 2 iulie

2020, online și prin telefon, pe un eșantion de peste 2500 de persoane,

cu vârste cuprinse între 21 și 70 de ani, reprezentativ din punct de

vedere geografic, la nivel național. Principalele atribute ale

focus-group-ului: persoane active, angajați, manageri, antreprenori, cu

studii medii (43%) și superioare (57%), participanți activi la viața

socială.

 

SIGURANȚA SECTORULUI HORECA, ÎN PRIM-PLAN

 

Pandemia de coronavirus a determinat restricții semnificative în  toate

aspectele vieții sociale, iar birourile, spațiile de producție,

clădirile administrative și sectorul HORECA sunt printre cele mai

importante zone vizate.

 

Asigurarea siguranței sanitare în aceste sectoare este esențială în

prevenirea extinderii numărului cazurilor de infectare cu COVID – 19.

Potrivit experților, dincolo de măsurile luate de autorități în școli,

spitale, gări, clădiri administrative etc., restaurantele, hotelurile,

barurile și celelalte spații de utilitate publică necesită o abordare

specială care, dincolo de prevenirea infectărilor, să ofere un plus de

încredere românilor, și să readucă consumul pe linia de plutire.  Prin

reglementări și reguli comune în sistemul HORECA, toate aceste unități,

cu trafic major,  vor deveni un reper de curățenie, igienă și sănătate.

 

Grande Gloria Production, prin divizia Hygienium, alături de Trus Horeca

Services, anunță lansarea, în premieră națională, a unui program de

acreditare si suport în HORECA. Acesta este menit să ofere expertiza și

produsele necesare care să ofere firmelor posibilitatea de a minimiza

riscurile generate de pandemie.

 

  În plus, programul are rolul de a consolida încrederea clienților și a

partenerilor în serviciile HORECA, prin folosirea produselor de

calitate, acreditate de Ministerul Sănătății.

 

,,Monitorizarea fluxurilor de producție și servicii, din prisma

asigurării siguranței sanitare, este esențială mai ales în această

perioadă și nu numai din prisma existenței coronavirusului COVID-19’’,

spune Ali Yildirir, președintele Grande Gloria Production. ,,Dezvoltăm,

în premieră în România, un program de suport menit să ofere, atât

mediului de afaceri cât și clienților, garanția că hotelurile,

restaurantele și celelalte spații acreditate sunt asigurate din punct de

vedere sanitar’’, a mai spus acesta.

 

“Siguranța clienților  a devenit în ospitalitate cel mai important

criteriu de selecție. Dacă până acum erau la hoteluri criterii de

selecție: disponibilitatea internetului, curățenia, calitatea patului

sau micul dejun iar la restaurante: calitatea mâncării, ambianța și

raportul preț-calitate, acum clienții se vor orienta în alegerea lor

primordial după măsurile de siguranță luate de locațiile preferate’’, a

declarat Cristian Macedonski, CEO-ul Trus Horeca Services.

 

,,Măsurile luate trebuie să fie vizibile și cât mai bine comunicate

pentru a câștiga rapid încrederea clienților iar produsele de igienă

trebuie să fie de calitate foarte bună.“, a mai spus acesta.

Download all attachments as a zip file

Tag-uri Nume: 

Tag-uri Institutii: