17 iunie 2021

A treia premieră a stagiunii la Teatrul de Stat Constanţa: „CRIMA DIN STRADA LOURCINE”

Distribuie pe rețelele tale sociale:

Teatrul de Stat Constanţa (TSC) prezintă sâmbătă, 8 mai, cea de-a treia premieră oficială a acestei stagiuni, spectacolul „CRIMA DIN STRADA LOURCINE” o comedie muzicală de Eugene Labiche, traducere Violeta Popa, regia Vlad Cristache, scenografia Mădălina Niculae şi Andreea Tecla, muzica originală Tibor Cari.

Primele reprezentaţii sunt programate vineri, 7 mai (avanpremiera), sâmbătă, 8 mai şi duminică, 9 mai, de la ora 19:00.

Regizorul Teatrului de Stat Constanţa, Vlad Cristache, a absolvit licenţa în Regie Teatru la Universitatea de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” Bucureşti (UNATC) în 2009, urmând apoi cursurile de Master în Regia Teatrului Contemporan până în 2011. Este unul dintre cei mai prolifici tineri creatori de teatru, regizând spectacole în Bucureşti (Teatrul de Comedie, Teatrul Naţional Bucureşti, Teatrul Excelsior, Teatrul Mic, Teatrul Nottara), Piatra-Neamţ, Ploieşti, Brăila, Tulcea, Constanţa, Sibiu, Piteşti, Arad.

De când este angajat al TSC, a regizat spectacolul „Lasă-mă să intru” de Jack Thorne, o montare neconvenţională care s-a bucurat de mare succes la public şi la critică, precum şi spectacolul lectură „Copilul acesta” de Joel Pommerat.

Mădălina Niculae şi Andreea Tecla, laureate cu Premiul pentru debut la Gala Premiilor UNITER 2019, sunt scenografele care au realizat decorul şi costumele şi la spectacolul „Lasă-mă să intru”, având o colaborare constantă cu regizorul Vlad Cristache.

Fiind vorba de un spectacol muzical, un rol foarte important în această producţie îl are compozitorul Tibor Cari, recunoscut şi premiat pentru activitatea sa în teatru.

Absolvent al Facultăţii de Muzică din Timişoara în 2002, a realizat, de-a lungul anilor, muzica pentru circa 200 de spectacole de teatru, în ţară şi străinătate, fiind premiat, în 2013, de UNITER. Tot în 2013 a lansat, în premieră în România, „Theatre Fleas Orchestra” (Orchestra Teatrului de Purici), un proiect sincretic, de autor, care îmbină muzica de teatru, dansul şi arta vizuală. A colaborat cu regizori ca Victor Ioan Frunză, Laszlo Sandor, Yuri Kordonsky (Rusia), Ada Lupu, Szabo K. Istvan, Urban Andras (Ungaria), Alexander Hausvater , Balazs Zoltan, Beres Laszlo, Peter Schneider (SUA), Boris Lijesevic (Serbia) sau Nicolae Constantin Tănase.

În distribuţia spectacolului „Crima din strada Lourcine” îi veţi putea vedea pe Marian Adochiţei, Andrei Cantaragiu, Florina Stănculeţ, Andrei Bibire, Ştefan Mihai, iar formaţia care îi va acompania live este alcătuită din pianista Elena Gatcin, clarinetistul Marian Gănescu şi percuţionistul Marius Cristian Zaval.

Să te trezeşti pe jumătate îmbrăcat, fără să ştii cum ai ajuns acasă, cu un gol de memorie în privinţa serii petrecute în oraş şi să descoperi un alt bărbat în patul tău, la fel de sumar îmbrăcat!

Apoi să aflaţi din ziar amândoi că umbrela şi batista pe care le-aţi pierdut au fost descoperite în contextul unei crime oribile. Şi să urmeze o zbatere din răsputeri pentru ştergerea urmelor unei fapte de care niciunul dintre voi nu-şi aminteşte, dar toate indiciile duc la concluzia că e posibil să o fi comis.

Să fugi, să reduci la tăcere martorii, să te speli pe mâini de tot şi de toate. Să scapi de această nenorocire care s-a abătut asupra ta, ca de un vis urât. Este posibil oare?
Divertisment autentic, de cea mai bună calitate; o poveste delicioasă în care comicul de situaţie se combină cu o dinamică excelentă a personajelor; un decor colorat, de Belle Epoque, plin de elemente surprinzătoare; un band care, răspunzând la indicaţiile dirijorale ale personajelor principale, acompaniază live actorii; suspans şi tensiune, dar mai ales haz, de care avem cu toţii nevoie în aceste timpuri de boală şi teamă continuă.

************

Sănătatea populaţiei rămâne prioritatea numărul unu, aşadar spectacolele Teatrului de Stat Constanţa se vor desfăşura cu respectarea strictă a tuturor normelor de protecţie împotriva contaminării cu Coronavirus, conform legii.